Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

Air Malta - bilety lotnicze

Air Malta - promocje
MALTA
z: GDAŃSK
482 zł
już od
zobacz
MALTA
z: KATOWICE
385 zł
już od
zobacz
MALTA
z: POZNAŃ
478 zł
już od
zobacz
MALTA
z: WARSZAWA
345 zł
już od
zobacz
MALTA
z: WROCŁAW
393 zł
już od
zobacz
MALTA
z: KRAKÓW
481 zł
już od
zobacz
KATANIA
z: KATOWICE
461 zł
już od
zobacz
KATANIA
z: POZNAŃ
672 zł
już od
zobacz
KATANIA
z: KRAKÓW
681 zł
już od
zobacz
KATANIA
z: WROCŁAW
677 zł
już od
zobacz
COMISO
z: WARSZAWA
889 zł
już od
zobacz
COMISO
z: POZNAŃ
638 zł
już od
zobacz
KATANIA
z: WARSZAWA
763 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1973
Centrum lotnicze Malta - Luqa
Siedziba Malta - Luqa
Program frequent-flyer Flypass
Flota Airbus A319, Airbus A320
Typ linii tanie linie
Air Malta
Linie lotnicze Air Malta
Linie lotnicze Air Malta to sztandarowy przewoźnik Malty łączący wyspę z resztą świata. Powstały one w marcu 1973 roku z rozporządzenia Izby Reprezentantów jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. warunkiem otrzymania licencji na przewozy lotnicze była zgoda na to by to rząd Malty oraz obywatele Malty dzierżyli największą kontrolę nad przewoźnikiem i byli jego głównymi właścicielami. Nadrzędnym celem Air Malta zapisanym na kartach rezolucji ustanawiającej ich powstanie stał się przewóz osób, ładunków i poczty oraz służba narodowi. Pierwsze rejsy Air Malta odbyły się 1 kwietnia 1974 wypożyczonymi wówczas od linii pakistańskich (Pakistan International Airlines (PIA)) trzema maszynami typu Boeing 720B. Jedynymi portami lotniczymi obsługiwanymi z lotniska Luqa na Malcie były wtedy: Londyn, Birmingham, Manchester, Rzym, Frankfurt, Paryż oraz Trypolis.


Milowym krokiem w rozwoju tego przewoźnika był zakup pierwszych samolotów typu Boeing 737-200 Adnvanced w 1982 roku. Kolejne dekady przyniosły coraz nowsze i lepsze maszyny we flocie maltańskiego przewoźnika, na przykład w 1983 swoje pierwsze rejsy w szeregach Air Malta obsłużył Airbus A320, potem kolejno Airbus A320-200, Boeing 737-300, RJ70 Avroliners. Oprócz wkładu we własny rozwój linie Air Malta przyczyniły się do rozbudowania i modernizacji głównego portu lotniczego na Malcie (Malta International Airport) zakończonej otwarciem nowego terminala w 1992 roku. Air Malta przykłada ogromną wagę do przewozu ładunków i towarów, dlatego też jeden ze starych terminali lotniska w Luqa przekształcono i dostosowano do potrzeb przewozów cargo. Inauguracja działalności the Air Malta CargoSystems i Transhipment Centre miała miejsce w styczniu 1994 roku. W czerwcu 2002 linie Air MAlta rozpoczęły współpracę z Lufthansa Technik AG dotyczącą przeglądów technicznych maszyn z serii Boeing 737 oraz Airbus A320. Lufthansa Technik Malta to jedno z wielu przedsięwzięc tego przewoźnika. Air Malta jest właścicielem własnego towarzystwa ubezpieczeniowego Shield Insurance Company (Guernsey) Ltd. oraz ważnym członkiem Air Malta Group w skład którego wchodzi Holiday Malta - maltański touroperator. Air malta podpisała jak dotąd ponad 190 umów dotyczących biletów elektronicznych z liniami należącymi do IATA (interline ticketing agreements). Ponadto, posiada też umowę na przeloty codeshare z liniami Qantas na trasie Sydney-Singapur -Londyn-Malta.

Gdy w 2004 roku Malta przystąpiła do Unii Europejskiej, jej narodowy przewoźnik podjął inicjatywę poszerzenia siatki połączeń o wewnątrzeuropejskie kierunki. Obecnie samoloty Air Malta kursują do ponad 50 portów europejskich, północno-afrykańskich oraz do portów na obszarze wschodniej części basenu Morza Śródziemnego. Liczba rejsów sięga 200 tygodniowo.

Dziś flota Air Malta składa się z 12 maszyn: 7 samolotów typu Airbus A320 oraz 5 samolotów typu Airbus A319.