Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

Spanair - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1986
Centrum lotnicze Barcelona Airport
Siedziba L'Hospitalet de Llobregat, Hiszpania
Program frequent-flyer SpanairStar
Alianse Star Alliance
Flota Airbus A320-232, Airbus A321-231, McDonnell Douglas MD-82, McDonnell Douglas MD-83, McDonnell Douglas MD-87
Firmowy slogan Spanair, La de tots (Spanair dla każdego), Sí, Volem!(Tak, lecimy!) (Tak, chcemy!)
Typ linii linie regularne
Spanair
Linie lotnicze Spanair
Spanair to hiszpańskie linie lotnicze z siedzibą w L'Hospitalet de Llobregat, położonym w pobliżu Barcelony. Linie zostały utworzone w 1986 roku, jako spółka SAS i turystycznej firmy Viajes Marsans, a właściwa ich działalność rozpoczęła się 2 lata później. Długodystansowe loty do USA, Meksyku oraz na Dominikanę ruszyły w roku 1991, uzupełnione o regularne loty krajowe w 1994. Trasy transatlantyckie do Waszyngtonu i Buenos Aires, obsługiwano maszyną Boeing 767-300ER. Przewoźnik przystąpił do Star Alliance w 2003 roku.

Począwszy od roku 2007, główny akcjonariusz - SAS, podjął kroki zmierzające do sprzedaży swoich udziałów w Spanair. W następstwie akcje należą głównie do Consorci de Turisme de Barcelona i Catalana d'Inciatives (80,1%) a grupa SAS pozostała udziałowcem mniejszościowym (19,9%). Od połowy 2009 roku, Spanair stara się zbudować nową tożsamość swojej floty. Aktualnie przewoźnik współpracuje na zasadach code-sharing z liniami Air Canada, AirBaltic, Air Europa, Asiana Airlines, Blue1, BMI, Brussels Airlines, Continental Airlines, Croatia Airlines, EgyptAir, Estonian Air, Lufthansa, LOT Polish Airlines, SAS Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Swiss International Air Lines, TAP Portugal, Thai Airways International, Turkish Airlines oraz US Airways.

Przewoźnik oferuje regularne loty pasażerskie (87%) w obrębie Hiszpanii i Europy, zahaczając także o zachodnią Afrykę. Ponadto firma odbywa loty czarterowe na usługi tour operatorów (9%) oraz cargo (4%). Główny port lotniczy to El Prat w Barcelonie a inne istotne dla linii lotniska to Barajas w Madrycie oraz Son Sant Joan na Palma de Majorka.

Od stycznia 2011 roku linie znajdują się w krytycznej sytuacji finansowej, a kataloński rząd przyjął plan pożyczki opiewającej na 10,5 mln euro.