United Airlines - bilety lotnicze

United Airlines - promocje
NOWY JORK
z: KATOWICE
960 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: WARSZAWA
835 zł
już od
zobacz
SAN FRANCISCO
z: GDAŃSK
989 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: KRAKÓW
945 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: KRAKÓW
945 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: KATOWICE
949 zł
już od
zobacz
FT LAUDERDALE
z: KATOWICE
905 zł
już od
zobacz
NOWY JORK
z: KATOWICE
960 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: RZESZÓW
983 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: RZESZÓW
730 zł
już od
zobacz
BOSTON
z: WARSZAWA
998 zł
już od
zobacz
NOWY JORK
z: WARSZAWA
976 zł
już od
zobacz
NOWY JORK
z: WROCŁAW
972 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1926 (Varney Air Lines)
Centra lotnicze Denver International Airport, Los Angeles International Airport, Chicago O'Hare International Airport, Narita International Airport, San Francisco International Airport, Washington Dulles International Airport
Siedziba Chicago, USA
Program frequent-flyer Mileage Plus
Alianse Star Alliance
Flota Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A350-900XWB, Boeing 747-400, Boeing 757-200, Boeing 767-300ER, Boeing 777-200, Boeing 777-200ER, Boeing 787-8
Firmowy slogan It's Time To Fly. (To już czas by lecieć)
Typ linii linie regularne
United Airlines
Linie lotnicze United Airlines
United Air Lines, Inc. to główne linie lotnicze usytuowane w Stanach Zjednoczonych, będące jednocześnie jednymi z największych na świecie przy zatrudnieniu osiągającym ponad 40000 pracowników, przy flocie przekraczającej 360 samolotów. Linie są oddziałem United Continental Holdings, Inc. z biurowcami w Chicago. Analogicznie największym węzłem lotniczym United jest lotnisko Chicago O'Hare International Airport. Poza tym linie korzystają z portów Washington Dulles International Airport, Denver International Airport, San Francisco International Airport, Los Angeles International Airport oraz Narita International Airport niedaleko Tokyo. United jest założycielskim członkiem Star Alliance, największego lotniczego aliansu na świecie, dzięki czemu obsługuje połączenia do 1000 portów w ponad 170 krajach.

United Airlines uzurpuje sobie prawo bycia najstarszą komercyjną linią w USA wskazując na Varney Air Lines zajmujące się pocztą lotniczą, a należące do Waltera Varney, który stworzył także Continental Airlines. Miało to miejsce w Boise, w stanie Idaho. Główny pilot Leon D. Lee Cuddeback, w dniu 6 kwietnia 1926 roku odbył pierwszy kontraktowany lot pocztowy w dwupłatowcu Swallow z Boise do pocztowej bazy kolejowej w Pasco, w stanie Washington, skąd wrócił dnia następnego z ładunkiem 200 funtów poczty. W związku z tym, 6 kwietnia określany jest w historii United Airlines, jako narodziny firmy oraz dzień, w którym rozpoczęły się w USA prawdziwe usługi lotnicze - działające według regularnych i dopasowanych rozkładów.

United skupia się na obecności na scenie międzynarodowej, szczególnie w Chinach oferując bezpośrednie loty do Pekinu i Szanghaju, oraz do Hong Kongu z portów w Chicago, San Francisco i Waszyngtonie. W roku 2007 linie otrzymały dotację na trasę z San Francisco do Guangzhou, z uwagi na bezlitosną konkurencję ze strony rynku wewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem tanich linii. United bezustannie stacza boje z tanimi przewoźnikami na 70% krajowego rynku. Linie skupiły się także na Ameryce Latynoskiej, regionie, z którego mocno się wycofały w ostatniej dekadzie, wprowadzając tam nowe destynacje oraz zwiększając częstość latania do Meksyku i na Karaiby. Od maja 2011 roku, linie rozpoczną próbną obsługę trasy Los Angeles - Szanghaj. Ponadto, rok wcześniej do siatki połączeń z lotniska w Waszyngtonie, włączono miejsca takie jak Bahrajn, Accra w Ghanie, Lagos w Nigerii. W konsekwencji United jest na 2 miejscu wśród amerykańskich przewoźników, pod kątem lotów na wszystkie sześć zamieszkałych kontynentów, ustępując miejsca Delta Air Lines.

United sponsoruje pięć z sześciu, wiodących zawodowych grup sportowych - Bears, Blackhawks, Bulls, Cubs oraz White Sox. Drużyny Blackhawks i Bulls rozgrywają mecze na sportowej arenie United Center, do której nazwy do roku 2014 prawa posiada przewoźnik. Cubs używają maszyny United 757 jako swojego środka transportu na mecze, podobnie jak White Sox robią to z Airbusem 320 operującym pod numerem lotu UAL9904.

W 1936 roku przewoźnik przyjął chroniony znak logo w kolorach czerwonym, białym i niebieskim, jednak było ono używane z taką różnorodnością, że zrezygnowano z niego na początku lat 70-tych. Linie wynajęły wtedy projektanta Saula Bassa, który miał stworzyć nowe logo. Logo tulipan tworzone przez kolorowe prążki, ilustrujące zachodzące na siebie litery U pozostaje w użyciu do dziś, z drobnymi modyfikacjami - na szarych barwach firmowych, w pobliżu dzioba uwydatniono słowa Wordwide Service (Usługi na całym świecie).

W maju 2010 roku ogłoszono fuzję United z Continental Airlines. Połączone linie miały używać nazwy United oraz logo Continental w postaci globusa, miał być znakiem rozpoznawczym oraz graficznym. W związku z nową szatą graficzną pojawiło się jednak wiele negatywnych reakcji, na portalach społecznościowych - jak Facebook, czy Twitter, użytkownicy domagali się zachowania znaku tulipana. Krój znaku zmodernizowano jeszcze w sierpniu tego roku, upodobniając go do tego stosowanego przez United. Fuzja ostatecznie datowana jest na 1 października 2010 roku.

Podczas wydarzeń 11 WRZEŚNIA 2001 roku, dwa samoloty United Airlines zostały porwane przez terrorystów związanych z al-Qaeda. Jednym z samolotów był N612UA, Boeing 767-222 (lot 175), który rozbił się o południową wieżę World Trade Center w Nowym Jorku a drugim był N591UA, Boeing 757-222 (lot 93), który rozbił się na polach Pensylwanii. Lot 93 Departamentu Obrony Narodowej miał z założenia uderzyć w budynek United States Capitol.