Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

Air Mauritius - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1967
Centrum lotnicze Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport
Siedziba Paille-En-Queue Court, Port Louis, Mauritius
Program frequent-flyer KestrelFlyer
Flota Airbus A319-100, Airbus A330-200, Airbus A340-300, Airbus A340-300 Enhanced, ATR 72-500, Bell 206 Jet Ranger
Typ linii linie regularne
Air Mauritius
Linie lotnicze Air Mauritius
Air Mauritius Limited to narodowa linia państwa Mauritius z siedzibą w Air Mauritius Centre w stolicy wyspiarskiego państwa Port Louis. Przewoźnik obsługuje ponad 30 destynacji odbywając 80 lotów tygodniowo. Głównym portem lotniczym jest Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport na Mauritiusie.

Symbolem firmowym Air Mauritius jest phaeton rubicola (Paille-en-Queue) - tropikalny ptak jedzący ryby.

Linie zostały utworzone 14 czerwca 1967 roku przez Amédée Maingard działającego początkowo jako agent obsługi. Działalność rozpoczęto dość nieporadnie, korzystając z 6-osobowej maszyny Piper PA-31 Navajo wynajętej od Air Madagascar, lotami na linii Mauritius - Reunion w roku 1972. Loty międzynarodowe wprowadzono w 1977 przy użyciu podnajętego od British Airtours Boeinga 707.

W roku 1995 linie zadebiutowały na giełdzie maurytyjskiej. W konsekwencji Air Mauritius są współwłasnością Air Mauritius Holding (51%), udziałowców publicznych (19,97%), Port Louis Fund (6,32%), State Investment Corporation (4,72%), rządu Mauritiusa (4,53%), Rogers and Company (4,28%), Air France (2,78%) oraz Air India (2,56%). Linie zatrudniają ponad 2,5 tysiąca osób.

Przewoźnik świadczy regularne usługi do państw w Afryce, Azji, Europie i Oceanii. W ramach tych kontynentów obsługiwane kraje to Kenia, Madagaskar, Mauritius, Reunion, RPA, Chiny, Hong Kong, Indie, Malezja, Singapur, Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania oraz Australia.

Dla małej populacji jaką stanowi 1,2 miliona osób na Mauritiusie, Air Mauritius uważany jest za dość duże interkontynentalne linie. W marcu 2007, przewoźnik był pierwszym wśród południowo afrykańskich konkurentów, latającym wyłącznie samolotami typu Airbus, zarówno na trasach długich jak i średnich.