Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

AirAsia - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1993
Centrum lotnicze Kuala Lumpur International Airport
Siedziba Kuala Lumpur International Airport, Sepang, Selangor
Flota Airbus A320-216, Airbus A320-214
Firmowy slogan Now Everyone Can Fly (Teraz każdy może latać)
Typ linii tanie linie
AirAsia
AirAsia Berhad to linie typu low-cost wywodzące się z Malezji. Są to największe w Azji tanie linie, bez dodatkowych opłat, będące pionierem na rynku azjatyckim. Grupa AirAsia oferuje planowe loty krajowe i międzynarodowe do ponad 400 miejsc w 25 krajach. Głównym portem lotniczym jest Low-Cost Carrier Terminal przy lotnisku Kuala Lumpur International Airport. Linie partnerskie Thai AirAsia i Indonesia AirAsia posiadają swoje porty odpowiednio na Suvarnabhumi Airport oraz Soekarno-Hatta International Airport.

AirAsia zdobyła nagrodę Skytrax dla najlepszej taniej liniii w roku 2009 i 2010. Przewoźnik wyróżnił się najniższymi kosztami operacyjnymi na poziomie 0,035 USD/siedzenio-kilometr w 2010 roku. Jednocześnie jako pierwszy w regionie, wprowadził całkowicie bezbiletowy system podróży.

W kwietniu 2007 roku AirAsia ogłosiła trzyletnie partnerstwo z brytyjskią drużyną Formuły 1 AT&T Williams. Nazwa firmy była umieszczona na kaskach Nico Rosberga i Alexandra Wurza, oraz na spojlerach i maskach samochodów.

W tym samym roku utworzono AirAsia X, jako linię samodzielną ale jednocześnie związaną z AirAsia. Pierwsza trasa prowadziła na Złote Wybrzeże w Australii. Od tego czasu AirAsia X rozrosła się niewiarygodnie i aktualnie obsługuje 15 zagranicznych miast.

We wrześniu 2008, linie miały na liście planowanych rozkładów 106 nowych tras, które w przeciągu kilku lat miały zostać dodane do 60 ówcześnie obsługiwanych.

Oddziały linii to: Thai AirAsia utworzony pod koniec 2003, z bazą lotniczą na Suvarnabhumi Airport w Bangkoku, Indonesia AirAsia działająca od roku 2004 z portami lotniczymi na Soekarno-Hatta International Airport (Java) oraz Denpasar (Bali) Airport, VietJet AirAsia zaistniała w 2010 roku, z bazą w wietnamskiej stolicy Hanoi, oraz zamiarem lotów do miasta Ho Chi Minh oraz Da Nang.

Przewoźnik twierdzi, że nie pobiera opłat administracyjnych 'No Admin Fee', jednak wprowadził ich wiele za usługi, które pozostają bezpłatne gdzieindziej: seating fee (naliczana za wcześniejszy wybór miejsca, wyższa dla miejsc bliżej frontu lub wyjść), 'convenience fee' (opłata za wygodę stosowania środków płatniczych innych niż zlecenie stałe), wywindowane opłaty lotniskowe, rozrywkę w formie video podczas lotu, bagaż według wagi, jedzenie na pokładzie, czy używanie wózka inwalidzkiego.