Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

EuroManx - bilety lotnicze

Rok utworzenia 2002
Rok rozwiązania 2008
Centrum lotnicze Ronaldsway Airport
Siedziba Wyspa Man, Morze Irlandzkie
Program frequent-flyer Euroclub
Flota ATR 72-201, Dash 8-Q200, Dash 8-Q300
Typ linii tanie linie
EuroManx
EuroManx to linie lotnicze, których siedziba znajdowała się przy lotnisku Ronaldsway na Wyspie Man, położonej na Morzu Irlandzkim. Przewoźnik oferował loty pasażerskie w obrębie regionu oraz czartery biznesowe. Główną bazą był port Isle of Man Airport.

Linie powstały w sierpniu 2002 roku i wtedy też rozpoczęły działalność. Nie były połączone z Manx Airlines, które działały przez wiele lat aż zostały wykupione przez British Airways. Firmę utworzył Allan Keen, dyrektor zarządzający Woodgate Aviation usadowionej na Wyspie Man. Corporate Jet Services oraz brytyjscy inwestorzy w całości kupili EuroManx we wrześniu 2004 roku. Linie początkowo korzystały z maszyn, takich jak Beechcraft 1900, czy ATR 42 wypożyczonych od Rossair Europe, a później także Fokker 50 od Denim Air. Pierwsze własne maszyny, nadal wypożyczane od innych firm, wprowadzono do użytku w 2005 roku i były to Avro RJ70, Dornier 328, Bombardier Dash 8 Q200 oraz Bombardier Dash 8 Q300. W czerwcu 2005 EuroManx kupiły usługi pasażerskie Emerald Airways, taniego przewoźnika świadczącego usługi z Liverpoolu. Loty te obsługiwano maszyną ATR wynajmowaną od Aer Arann. Konkurencja ze strony Manx2 na trasie do Belfastu zwiększyła się, gdy Manx2 wprowadziły 10 usług dziennie.

W październiku 2005, jeszcze przed pojawieniem się Manx2, EuroManx przeszły restrukturyzację odwołując wszystkie regularne loty zagraniczne z wyjątkiem Dublina, oraz usługi krajowe na lotniska w Bristolu, Southampton, Glasgow oraz Londynie. Flotę RJ70 zgodnie z ogłoszeniem wycofano z eksploatacji, jednak obie jednostki nadal latały, do ostatecznego wycofania ich w lutym 2006. Linie przeszły wtedy kolejną restrukturyzację i wycofały się z trasy do Dublina. Następnie wycofano również maszynę Dornier 328 i w rezultacie działalność opierano wyłącznie na dwóch samolotach Dash 8.

Tuż przed zamknięciem linie obsługiwały porty w Belfaście, na Wyspie Man, Liverpoolu, Londynie, Manchesterze oraz Galway.

Linie zakończyły działalność 9 maja 2008, jako przyczynę podając rosnącą cenę paliwa oraz malejącą ilość obsługiwanych pasażerów.