Air France

Letni rozkład lotów AIR FRANCE KLM w 2010 roku
Tegoroczny letni rozkład lotów Grupy Air France KLM przewiduje nieznaczny wzrost liczby połączeń długodystansowych (wzrost o 0,8%) i niewielkie redukcje na trasach średniodystansowych (spadek o 4,0%). Te niewielkie zmiany to skutek kryzysu gospodarczego bardzo odczuwalnego w 2009 roku w transporcie lotniczym. Nowy rozkład lotów Grupy wzmocnią połączenia: wznowione KLM z Denpasar (Bali) i Arubą oraz Air France z Abu Dhabi i Bata, jak również z Bari w porozumieniu code-share z Alitalią. Letni rozkład będzie obowiązywał od 28 marca do końca października tego roku.


Szczegóły letniego rozkładu lotów Air France

Wskaźnika ASK (available seat-kilometre) dla oferty Air France w tegorocznym sezonie letnim będzie nieco niższy w porównaniu z latem 2009 : spadek o 0,9%.

Pod koniec sezonu, cała flota obsługująca loty długodystansowe ( z wyjątkiem samolotów Boeing 777 operujących na siatce Karaiby – Ocean Indyjskich i A380 już w eksploatacji) będzie wyposażona w nową kabinę Premium Voyageur. To klasa pośrednia pomiędzy ekonomiczną a biznesem i jest przeznaczona dla klientów poszukujących większego komfortu w bardziej przystępnej cenie niż biznes. Kabina Premium Voyageur jest wyposażona w nowe fotele sw konfiguracji oferującej 40% więcej przestrzeni w porównaniu z kabiną Voyageur (ekonomiczną).

W siatce lotów długodystansowych wykorzystanie pojemności samolotów pozostaje na stałym poziomie (wzrost o 0,1%). Warto zauważyć, że bez wprowadzenia Premium Voyageur pojemność wzrosłaby o 3,2%.


Wykorzystanie miejsc w siatce połączeń średniodystansowych zostało zredukowane o 3,7%. Wyniki tego sektora były w stałym spadku od kilku lat i dodatkowo zostały pogłębione przez kryzys gospodarczy. Model ekonomiczny Air France rozwija się aby sprostać oczekiwaniom klientów przy jednoczesnej redukcji kosztów jednostkowych. W tym kontekście plan dostosowania wprowadzony zimą 2009 roku doprowadził do lepszej równowagi między częstotliwością lotów i średnim rozmiarem samolotu.


Flota
Od 2009 roku Air France jest jedyną europejską linią lotniczą, która operuje samolotami Airbus A380. Początkowo zostały wprowadzone na trasy do Nowego Jorku, następnie w lutym do Johannesburga. Pod koniec lata zaczną także obsługiwać połaczenie z Tokio. Cztery samoloty A380 będą w sezonie letnim w miarę potrzeb obsługiwać także inne połączenia Air France.

Na średnich dystansach korekty w rozkładzie lotów doprowadziły do wycofania z eksploatacji 16 samolotów, które były we flocie Air France i jej spółek zależnych. W tym samym czasie na połaczeniach krótkodystansowych Air France wprowadziły nowe, lżejsze siedzenia z większą przestrzenią na nogi (A319, A320 i A321).


Rozkład lotów długodystansowych (wzrost o 0.1%)
W Ameryce Północnej
Air France wprowadza trzy dodatkowe połaczenia z San Francisco w szczytowym okresie letnim (od 22 czerwca do 4 września) - w sumie będzie dziesięć lotów w tygodniu. Delta Airlines zawiesza swój trzeci codzienny lot do Atlanty, swojego głównego centrum przesiadkowego, który obsługuje obecnie trzy połączenia z Paryżem w tym jeden obsługiwany przez Air France Boeingiem 747-400.

W Ameryce Łacińskiej
Air France wprowadzi od września dodatkowe loty do Santiago, co zwiększa łączną liczbę lotów do stolicy Chile do sześciu tygodniowo. Do Brazylii będzie 12 lotów tygodniowo do Sao Paulo obsługiwanych przez B777, trzynasty lot jest zaplanowany na wrzesień. Ze względu na kryzys, który dotknął Wenezuelę oraz na dewaluację boliwara loty do Caracas będą obsługiwane przez mniejsze samoloty (A330-200).

W Azji
Pod koniec sezonu połaczenia z Tokio zacznie obsługiwać A380 i wówczas loty będą odbywały się dwa razy w tygodniu (obsługiwane przez A380 i przez B777-300). Do tego czasu Air France będą nadal oferowały w połączeniach ze stolicą Japoni 27 lotów, w tym 7 lotów obsługiwanych przez JAL na mocy porozumienia code-share. W Indiach liczba lotów do Bangalore zmniejszy się z 7 do 6 tygodniowo.

W Afryce
Wykorzystanie miejsc wzrosło o 2,9% dzięki dodatkowym lotom do: Bangi w Republice Środkowoafrykańskiej (2 loty tygodniowo), Lomé w Togo (4 loty tygodniowo), Pointe Noire w Kongo-Brazzaville (4 loty tygodniowo) oraz do Libreville w Gabonie - pod warunkiem, że tamtejsze władze wydadzą zezwolenie na loty (5 lotów tygodniowo).
Ponadto Air France wprowadza nowe loty do Bata w Gwinei Równikowej (pod warunkiem że zostanie uzyskane prawo do ruchu lotniczego).
W najgorętszych okresach letnich zostaną zawieszone loty do Wagadugu (codzienny lot) i Niamey (3 loty tygodniowo).
Loty do Johannesburga będą codziennie obsługiwane przez A380 zamiast 12 lotów tygodniowo obsługiwanych przez Boeinga 777. Podcza Mistrzostw Świata w piłce nożnej Air France wprowadzi dodatkowe 3 loty dziennie do Johannesburga.

Można zaobserwować silny wzrost w wykorzystaniu miejsc w siatce lotów średniodystansowych ( wzrost o 5%) dzięki zwiększeniu częstotliwości lotów do Bejrutu (14 lotów tygodniowo obsługiwanych przez Air France, oprócz kolejnych 14 obsługiwanych przez MEA na mocy porozumienia code –share). 3 maja Air France ponownie uruchomi połączenie Paryż-Abu Dhabi z 5 lotami tygodniowo, jednak częstotliwość lotów do Dubaju zmniejszy się z 12 (lato 2009) do 7 tygodniowo.

Ostatnie w kolejności, lecz nie najmniej ważne Karaiby. Hawana ma codzienny lot obsługiwany przez B747-400 (dodatkowe częstotliwości) , a na trasie do Kajenny zostanie zwiększona liczba miejsc miejsc ze względu na wprowadzenie do eksploatacji B777-300. Na Oceanie Indyjskim Air France zmniejszyło częstotliwość do jednego lotu dziennie na trasie do Reunion (9 lotów tygodniowo).


Międzynarodowy rozkład lotów na średnich dystansach (spadek o 4.7%)
Plan dostosowawczy wdrożony tej zimy dla rejsów na średnich dystansach z lotniska Paris-Charles de Gaulle będzie kontynuowany tego lata z dostosowaniem równowagi pomiędzy częstotliwością lotów i wielkością samolotu. Część połączeń z lotniskami, na które jest bardzo dużo lotów zostanie zawieszona. Chodzi tu przede wszystkim o takie lotniska jak : Amsterdam, Barcelona, Frankfurt, Genewa i Madryt.
Trzy połączenia zostaną wstrzymane: Paris-CDG-Munster, i Paris-CDG-Trieste jak również Paryż-CDG-Shannonod. W lecie na trasie Paryż-CDG-Dublin liczba lotów wzrośnie z 6 do 7 dziennie, podczas gdy do Aten spadnie z 5 do 4 lotów dziennie.

Z lotniska Olympique Lyon zostanie uruchomiony dodatkowy rejs do Barcelony (3 dziennie). Kopenhaga będzie miała codzienne połączenie non-stop, bez międzylądowania w Strasburgu. Czestotliwosć lotów do Amsterdamu (trzy dziennie) i Hamburga (dwa dziennie) zostanie zredukowana.

Pomiędzy Francją i Holandią bedzie nadal 12 lotów dziennie na trasie Paryż-CDG i Amsterdam Schiphol (6 lotów obsługiwanych przez Air France i 6 lotów przez KLM), a dodatkowe loty zyskały połączenia pomiędzy Strasburgiem a Amsterdamem (3 loty dziennie) oraz pomiędzy Niceą i Amsterdamem (4 loty dziennie).

Dzięki partnerstwu z Alitalia, rozkład lotów pomiędzy Francją i Włochami jest rozwijany. Połączenie pomiędzy Paryżem i Mediolanem pozostaje z tą samą liczbą lotów, połączenie Paris-CDG-Malpensa ma 4 loty obsługiwane przez Air France, Paris-CDG –Linate ma 3 loty obsługiwane przez Air France i 4 przez Alitalia, a Paris-Orly-Linate ma dwa loty obsługiwane przez Alitalia. Do Rzymu Jest dwanaście lotów dziennie, 6 obsługiwanych przez Air France i 6 przez Alitalia. Nowe połączenie Paris-CDG-Bari, będzie obsługiwane raz dziennie przez Alitalia.

Z London City, po wstrzymanych lotach do Strasburga, Nicei i Paryża-CDG zostaje wprowadzone nowe połączenie do Paris-Orly (6 lotów dziennie).
Umowa handlowa została podpisana z Alitalia dla obsługi połączeń do Mediolanu i z Baboo dla połączeń do Genewy.

Umowa handlowa została również podpisana z Tarom na obsługę połączeń Bukareszt-Lyon i Bukareszt- Nicea.

Rozkład połączeń krajowych (spadek o 2,2%)
Oprócz korekty wprowadzonej tej zimy jest kilka zmian dla krajowej sieci. Połączenia z Paris-CDG: loty do Pau (trzy dziennie) zostały zawieszone, wyloty z Paris-Orly: połączenia do Lannion (od stycznia 2010) i do Limoges zostały wstrzymane.

Wyloty z Lyonu: połączenie do Rouen zostało wstrzymane wraz z częstotliwościami do Hawru (3 dziennie). Loty do Strasburga zostały zredukowane z 5 do 3 w kontekście zawieszenia połączeń do Kopenhagi.



Szczegóły letniego rozkładu lotów KLM

KLM w letnim rozkładzie lotów 2010 będą kontynuowały zwiększanie elastyczności i selektywnego wzrostu w strategicznych obszarach działalności. Linie szacują, że w porównaniu z latem 2009 roku przy zapowiadanym wzroście o 1% produkcji ogólnej przełoży się to na 2% wzrostu w siatce połączeń długodystansowych i 4,5% spadku dla połączeń średniodystansowych.


Utrzymywanie i dalsze optymalizowanie połączeń do europejskich ośrodków
Letni rozkład będzie nadal kontynuował optymalizację połączeń, które z sukcesem zostały wprowadzone w bieżącym sezonie zimowym, skracając całkowity czas podróży klientów. Częstotliwości lotów do niektórych miejsc zostaną zwiększone w okresie letnim w celu poprawy połączeń. Przede wszystkim do pięciu dziennie zwiększy się liczba rejsów do Monachium, Stuttgartu, Sztokholmu, Göteborga i Edynburga. Latem zwiększy się liczba lotów do Liverpoolu i Tuluzy z trzech do czterechdziennie.
KLM zwiększy także częstotliwość połączeń z Sankt Petersburgiem, loty będą odbywały się raz dziennie. KLM wraz z partnerem - linią lotniczą Rossiya - będą oferowały dwanaście połączeń tygodniowo. Dzięki ścisłej współpracy z Alitalią, KLM będą dla swoich klientów rozwijały rejsy pomiędzy Holandią i Włochami. Alitalia niedawno wprowadziła pięć razy w tygodniu połączenie między Amsterdamem i Turynem, które będzie kontynuowane w sezonie letnim.

Wzrost w obiecujących azjatyckich destynacjach
KLM zamierzają wzmocnić swoją pozycję na szybko rosnącym rynku chińskim. Będą zatem kontynuować rejsy na trasie Amsterdam-Pekin, oferując wraz ze swoim partnerem strategicznym China Southern czternaście połączeń tygodniowo. KLM zaplanowały dwanaście połączeń tygodniowo do Szanghaju, co daje jeden lot więcej w porównaniu z sezonem zimowym. Od czerwca połączenie do Chengdu zostanie zwiększone do czterech tygodniowo. Siedem lotów tygodniowo do Honkongu zostanie utrzymanych. Oprócz tych zmian są analizowane nowe możliwości połączeń z chińskimi miastami.

Niedawno rozpoczęte przedłużenie połączenia do Singapuru o odcinek do Denpasar, popularnej destynacji KLM, będzie kontynuowane z czterema rejsami tygodniowo w sezonie letnim. Połączenie do Tokio będzie obsługiwane w sezonie letnim, podobnie jak w sezonie zimowym, pasażerskimi Boeingami 747. Z pięciu do sześciu tygodniowo wzrośnie liczba połączeń do Seulu, obsługiowanych przez pasażersko-towarowe Boeingi 747.


Poprawa pozycji poprzez częstotliwość – zmiany na Bliskim Wschodzie
W porównaniu do poprzedniego lata, częstotliwość lotów do Teheranu wzrośnie z jednego do sześciu tygodniowo. KLM chcą aby połączenie do Dubaju było bardziej atrakcyjne dla klientów biznesowych i dlatego zwiększy częstotliwość lotów do 13 tygodniowo: sześć tygodniowo obsługiwanych przez Airbus 330-200, a siedem tygodniowo obsługiwanych przez pasażersko-towarowy Boeing 747.

Dalsze wzmacnianie pozycji na Północnym Atlantyku
Na trasach północnoatlantyckich KLM będą nadal umacniały swoją pozycję – niewielki wzrost około 1%. Odnoszący sukces transatlantycki joint venture z Northwest Airlines został przeniesiony do nowego trójstronnego joint venture z Air France, KLM i Delta Air Lines. W rezultacie zostanie zwiększona częstotliwość lotów do Atlanty i Nowego Jorku (JFK), które są głównymi centrami przesiadkowymi Delty Air Lines. Połączenia do Atlanty i Nowego Jorku będą odbywały się trzy razy dziennie. Częstotliwości rejsów do dawnych centrów przesiadkowych Northwest Airlines zostaną niezmienione i tak jak zeszłego lata będą cztery loty dziennie do Detroit, trzy dziennie do Minneapolis, a jeden dziennie do Memphis. Na skutek współpracy KLM z Deltą Air Lines obie siatki połączeń zostały w pełni związane obustronnym porozumieniem code-share, zwiększającym liczbę destynacji w ich wspólnej sieci połączeń.
Rejsy do San Francisco będą obsługiwane przez Boeingi 777-200 i 777-300, najnowsze samoloty KLM. W szczytowym okresie letnim o trzy dodatkowe loty w tygodniu zostanie zwiększona liczba połączeń z Seattle obsługiwanych przez Delta Air Lines poprzez, co daje łącznie dziesięć połączeń tygodniowo. Do dwóch lotów dziennie zostanie zwiększona liczba rejsów do Bostonu obsługiwanych przez samoloty: Airbus 330-300 oraz Boeing 767-300. Połaczenia z Portland wzrosną z sześciu tygodniowo do 7, czyli bedzie jeden rejs dziennie.

Wzmocnienie pozycji rynkowej w Afryce oraz Ameryce Środkowej i Południowej
KLM zamierzają wzmocnić swoją pozycję w Afryce poprzez utrzymanie częstotliwości lotów do wielu miast - w tym do Kairu, Lagos, Akry, Cape Town i Johannesburga. Aby przystosować się do zwiekszonego popytu w szczytowym okresie od czerwca do sierpnia zostanie wprowadzony dodatkowy lot do Kairu, zwiększając liczbę połączeń do siedmiu tygodniowo. W tym samym czasie zostanie również dodane jedno dodatkowe połączenie do Entebbe, co da pięć lotów tygodniowo w sezonie letnim. Od czerwca do końca lata rejsy do Dar Es Salam zostaną zwiększone do siedmiu tygodniowo. Podczas tego lata KLM w dalszym ciągu w połączeniu ze swoim Partnerem Kenya Airways będą oferowały dwa loty dziennie do Nairobi. Jest to partner, z którym KLM oferują wiele połączeń do miejsc w Afryce Wschodniej.
Ze względu na specyficzne zapotrzebowania biznesowe na Arubie, KLM będą oferowały w sezonie letnim dwa połączenia tygodniowo do tego popularnego miejsca. Loty będą obsługiwane oddzielnie od usług świadczonych przez Martinair. Rejs pomiędzy Saint Martin i Bonaire, który został wprowadzony w zeszłym roku będzie się odbywał przez cały sezon letni. Na lotach do Paramaribo KLM zwiększą częstotliwość i będą obsługiwały pięć lotów tygodniowo na początku sezonu. Dodatkowy lot tygodniowo będzie odbywał się w szczytowym okresie letnim.
Latem KLM będą oferowały pięć lotów tygodniowo do Panamy, dalsze połączenia do wielu miejsc w Ameryce Łacińskiej będą realizowane na mocy porozumienia code-share z Copa Airlines. Porozumienie code-share pomiędzy KLM i Copa Airlines zostało niedawno poszerzone o usługi KLM na połączeniach Copa Airlines do San Jose w Ekwadorze oraz do San Pedro Sula i Tegucigalpa w Hondurasie.
Częstotliwość połączeń do Sao Paulo zostanie zwiększona i będzie jeden lot dziennie zamiast sześciu tygodniowo w bieżącym sezonie zimowym. W tym samym czasie rozpocznie się współpraca code-share z brazylijskimi liniami lotniczymi Gol Transportes Aereos, zwiększająca liczbę połączeń do Ameryki Południowej.

Odnowa floty
KLM kontynuują odnawianie swojej floty. Na początku 2010 roku KLM sfinalizują stopniowe wycofywanie z eksploatacji samolotów Fokker 50 ze swojej regionalnej floty. Pod koniec nadchodzącego lata KLM wprowadzą 10 nowych samolotów Embraer 190. Boeingi 737 starszej generacji będą dalej wycofywane z floty obsługującej średnie dystanse, a nowa generacja Boeingów 737 będzie wprowadzana na ich miejsce.

Aktualności Air France: 2010-03-16