Lufthansa

Mayrhuber: Solidne wyniki mimo wzrostu cen ropy
W tradycyjnie słabym pierwszym kwartale roku Lufthansa poprawiła swój wynik z działal-ności operacyjnej o 90 mln euro, osiągając kwotę -26 mln euro i tym samym kontynuując tendencję wzrostową.

"Jesteśmy na właściwej drodze" - powiedział Wolfgang Mayrhuber, prezes zarządu Deutsche Lufthansa AG, przedstawiając wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale br. "Uzyskaliśmy solidny wynik mimo gwałtownego wzrostu cen ropy. Do osią-gnięcia tego rezultatu przyczyniły się wszystkie segmenty naszej działalności".

W pierwszym kwartale br. Grupa Lufthansa podjęła kilka strategicznych decyzji o kluczo-wym znaczeniu. "Punktem odniesienia są dla nas klienci i ich życzenia," powiedział Mayrhuber przedstawiając w ogólnym zarysie rozpoczętą już kampanię dotyczącą pro-duktów i innowacji. "Dzięki integracji ze SWISS jeszcze bardziej wzmocnimy naszą rolę wiodącego przewoźnika sieciowego w segmencie lotów pasażerskich" skomentował Wolfgang Mayrhuber. "Fuzja SWISS i Lufthansy jest małżeństwem dwóch linii lotniczych, z których każda wysoko ceni najwyższą jakość. Klienci obu linii wiele na tym zyskają. Jeszcze bardziej rozległa sieć lotów rejsowych, lepsze połączenia oraz poszerzone pro-gramy lojalnościowe znacznie zwiększą naszą atrakcyjność".

Segmenty podróży turystycznych oraz cateringu rozwijają się. "Oba segmenty znacznie poprawiły swoje wyniki. W tym roku Thomas Cook osiągnie punkt zwrotny i uzyska dodat-nie saldo" powiedział Mayrhuber. Również LSG Sky Chefs spodziewa się dodatniego wyniku z działalności operacyjnej za rok 2005 przed obciążeniami z tytułu reorganizacji. "Kluczowym zadaniem pozostanie reorganizacja działalności tej spółki w USA".

Ze względu na wciąż trwający zastój gospodarki niemieckiej i rekordowy poziom cen ropy naftowej zasadnicze znaczenie nadal ma wnikliwa kontrola kosztów, wysoka wydajność
i elastyczność. Plan działania Lufthansy nastawiony na poprawę wyniku o 1,2 mld euro do 2006 r jest pomyślnie realizowany. Z planowanych 780 mln euro mających zwiększyć do-chody do końca 2005 r. wprowadzono już środki o wartości 515 mln. euro. "Plan działania ma dla nas podstawowe znaczenie. Konkurencyjne struktury tworzą wartość i chronią miejsca pracy." Na cały 2005 r. Lufthansa przewiduje zysk z działalności operacyjnej rów-ny ubiegłorocznemu wynikowi.

Wyniki pierwszych trzech miesięcy 2005 r.

W okresie pierwszych trzech miesięcy tego roku przychody Grupy Lufthansa wyniosły 3,9 mld euro, co odpowiada wynikowi zeszłorocznemu. Przychody z przewozów wzrosły o 3,2 proc. przy wyższych obrotach i wyższej średniej rentowności Lufthansy Cargo. Inne do-chody z działalności operacyjnej spadły o 51,5 proc. Było to spowodowane sprzedażą udziału w spółce Amadeus w pierwszym kwartale 2004 r., co dało zysk księgowy w wyso-kości 292 mln euro.

Koszty operacyjne wyniosły 4,3 mld euro i w ten sposób zostały utrzymane na ubiegło-rocznym poziomie. Jednak koszty paliwa wzrosły o 35,1 proc. do 458 mln euro. Bez środ-ków ochronnych zabezpieczających przed wzrostem cen paliwa, należące do Grupy linie lotnicze musiałyby zapłacić 50 mln euro więcej za paliwo lotnicze.

Wynik z działalności operacyjnej za pierwsze trzy miesiące poprawił się o 90 mln euro
i wyniósł -26 mln euro. Wynik netto wyniósł -116 mln euro w porównaniu z 62 mln euro
w I kw. 2004 r. Wynik ten również odzwierciedla skutki zysku księgowego ze sprzedaży udziału w spółce Amadeus w roku ubiegłym.

Lufthansa zainwestowała 480 mln euro, z czego 280 mln euro wydano na poszerzenie
i modernizację floty. Przepływ środków pieniężnych z działalności operacyjnej wyniósł 133 mln euro. Na dzień 31 marca 2005 r. stan finansowy netto Lufthansy był dodatni. Środki płynne przewyższały zobowiązania finansowe o 94 mln euro.
Aktualności Lufthansa: 2005-05-21