British Airways

Linie lotnicze British Airways oferują pasażerom usługę Carbon Offset pozwalającą na zneutralizowanie wyemitowanego podczas lotu dwutlenku węgla. Offset CO2 jest możliwy poprzez dokonanie niewielkiej, dobrowolnej dopłaty do biletu lotniczego*.
Fundusze pochodzące z dopłat offsetowych przeznaczone są na zwalczanie przyczyn globalnego ocieplenia: ochronę lasów deszczowych w Brazylii, wspieranie hydroelektrowni w Chinach oraz badania nad skutkami szkodliwych emisji lotniczych innych niż CO2. Dopłaty za neutralizację CO2 można dokonać przy zakupie biletu na stronie internetowej przewoźnika ba.com.

Inicjatywa, w którą zaangażowały się linie British Airways opiera się na Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu (UNFCCC)**. Jej głównym założeniem jest finansowanie źródeł zielonej energii w krajach rozwijających się. Projekt BA administrowany jest przez jeden z największych banków inwestycyjnych Morgan Stanley.

Klienci korzystający z programu offsetowania będą wspierać nową farmę wiatrową w jednym z najuboższych regionów Chin, oraz hydroelektrownie w Chinach i Brazylii. Pozyskane środki przeznaczane będą również na ponowne zalesianie lasów deszczowych w Brazylii. British Airways będą także finansować badania prowadzone na Uniwersytecie Cambridge, nad skutkami szkodliwych lotniczych zanieczyszczeń innych niż CO2.

British Airways angażują się w ograniczanie szkodliwego wpływu lotnictwa na środowisko już od wielu lat. Są pierwszą linią lotniczą, która podjęła działania proekologiczne na rzecz ograniczania emisji gazów cieplarnianych.

Silla Maizey dyrektor ds. Corporate Responsibility w British Airways powiedziała: „Teraz każdy z naszych pasażerów może świadomie przyczynić się do zneutralizowania CO2 jednym kliknięciem myszy. Certyfikat Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych gwarantuje, że opłaty pobierane z offsetu będą miały znaczący wpływ na redukcję emisji gazów cieplarnianych. Jesteśmy pierwszą linią lotniczą oferującą offsetowanie dwutlenku węgla
i chcemy pozostać liderem w tej dziedzinie”

„Potrzebujemy szeroko zakrojonej reakcji na zmiany klimatyczne: kontrolowania emisji gazów cieplarnianych m.in. poprzez bardziej ekologiczne samoloty, udział w handlu emisjami, ustalanie trwałych międzynarodowych celów.” – dodaje Silla Maizey.

Od 1990 roku linie British Airways poprawiły zużycie paliwa o 28%, oszczędzając
60 milionów ton CO2. Celem BA jest zmniejszenie zużycia paliwa o kolejne 25% do 2025 roku.







* Koszty offsetu na trasie Warszawa – Londyn – Warszawa to około 1.50 funta. Na trasie
z Londynu do Nowego Jorku i z powrotem to około 16 funtów.

** Jedna z najważniejszych światowych umów ekologicznych, podpisana na Szczycie Ziemi w Rio De Janeiro w maju 1992 r., UNFCCC weszła w życie 21 marca 1994 r.
Podstawowym celem Konwencji, zgodnie z art. 2 jest: osiągnięcie stabilizacji stężenia
w atmosferze gazów cieplarnianych na takim poziomie, który zapobiegnie niebezpiecznym antropogenicznym oddziaływaniom na system klimatyczny. Poziom ten powinien zostać osiągnięty w czasie wystarczającym dla naturalnego przystosowania się ekosystemów do zmian klimatu, tak by zapewnić, że produkcja żywności nie zostanie zagrożona, a rozwój gospodarczy będzie mógł się odbywać w sposób zrównoważony. Uzupełnieniem konwencji jest Protokół z Kioto.

Aktualności British Airways: 2008-01-25