Air France

AIR FRANCE TESTUJE ZAUTOMATYZOWANY PROCES SMARTBOARDING DLA LOTU Z PARYŻA DO AMSTERDAMU
Od wtorku 17 marca do końca roku 2009 linia Air France będzie prosiła należących do programu Flying Blue klientów, którzy najczęściej podróżują na trasie z Paryża do Amsterdamu, o przetestowanie nowego zautomatyzowanego systemu odprawy przed wejściem na pokład samolotu - smartboarding®.
Nowy system to światowa premiera. Dzięki spersonalizowanej karcie wykorzystującej najnowszą technologię biometryczną (zaszyfrowane odciski palców), RFID (identyfikacja radiowa) i druku termicznego (możliwość zadrukowania odwrotu karty do 500 razy) pasażerowie korzystający z tej usługi będą mogli odprawić się przed wejściem na pokład w dedykowanym portalu w czasie, którzy sami wybiorą.

Opracowana wspólnie z firmą Citizengate usługa smartboarding® obejmuje 4 kroki:

1. W specjalnie wyznaczonym punkcie lotniska (Paris-Charles de Gaulle Terminal 2F) klienci mogą w kilka minut wyrobić sobie spersonalizowaną kartę smartboarding®. Karta jest natychmiast gotowa do użycia. W czasie rejestracji na smartkarcie zapisywane są wszystkie informacje dotyczące tożsamości klienta (nazwisko, imię, numer członka programu Flying Blue), a także zaszyfrowane odciski palców. Rejestracja jest jednorazowa, a Air France nie zatrzymuje żadnych danych.

2. W dniu wylotu, po dokonaniu odprawy w wybrany przez siebie sposób (kioski samoobsługowe, Internet, telefon komórkowy, stanowisko odprawy) klient wsuwa swoją kartę w odpowiednią szczelinę kiosku smartboarding®, a następnie odbiera ją z wydrukowaną na odwrocie kartą pokładową.

3. Z chwilą rozpoczęcia procesu odprawy przed wejściem na pokład pasażer może wybrać dokładny czas rozpoczęcia odprawy w dedykowanym portalu umieszczonym obok rękawa wyjścia do samolotu. Urządzenie sprawdza, czy pasażer jest sam, a następnie odczytuje informacje zapisane na karcie smartboarding® i porównuje je z odciskami palców pasażera. Jeżeli wynik kontroli, będącej odpowiednikiem tradycyjnej kontroli przeprowadzanej w celu sprawdzenia zgodności danych na karcie pokładowej (papierowej lub w telefonie komórkowym) i w paszporcie, jest pozytywny, bramka się otwiera, a pasażer może wejść na pokład samolotu.

4. W drzwiach samolotu pasaże okazuje odwrotną stronę karty personelowi w taki sam sposób, jak dzieje się to z normalną kartą pokładową.

„Kilku lat temu linia Air France obrała ścieżkę badań i innowacji, aby współuczestniczyć w kreowaniu lotniczego transportu przyszłości. Skupiamy się na wszystkim, co może uprościć i ułatwić podróż samolotem dla naszych klientów. Tą światową premierą Air France robi kolejny krok w stronę lotniska jutra”, wyjaśnia Patrick Roux, Wiceprezes ds. Marketingu Air France KLM.

Aktualności Air France: 2009-04-01