Air France

LETNI ROZKŁAD LOTÓW AIR FRANCE KLM 2009
Letni rozkład lotów Grupy AIR FRANCE KLM na sezon 2009 (29 marca – 25 października) został dostosowany do silnego spadku popytu spowodowanego bezprecedensowym światowym kryzysem ekonomicznym, którego skutki są już odczuwalne we wszystkich zakątkach świata.

Dzięki komplementarności hubów w Paryżu i Amsterdamie klienci AIR FRANCE KLM będą jednakże nadal mogli czerpać korzyści z globalnej siatki połączeń, obejmującej swoim zasięgiem pięć kontynentów.

Wyrażona jako liczba dostępnych kilometromiejsc (ASK) zdolność przewozowa AIR FRANCE KLM w sezonie letnim 2009 będzie o -3,4% niższa niż latem 2008; wartość ta spadnie o -3,4% dla połączeń długodystansowych i o -3,4% dla połączeń średniodystansowych.

ROZKŁAD LOTÓW AIR FRANCE

W obliczu spadającego popytu Air France dostosowuje zdolności przewozowe wszystkich swoich sieci, co w szczególności zauważalne będzie na trasach do Ameryki Północnej i Azji oraz na trasach krajowych.

Ogółem zdolność przewozowa (wyrażona jako ASK) spadnie w sezonie letnim 2009 o 2,7%, przy czym na trasach długodystansowych spadek wyniesie 2,5%, a na krótko-/średniodystansowych 3,1%.

Dostosowanie zdolności przewozowych wynika z przyjętej polityki racjonalizacji tras, zgodnie z którą raczej zmniejszana jest liczba połączeń niż zamykane są trasy. Atrakcyjność samej siatki połączeń pozostaje więc niezmieniona.

W sezonie letnim Air France odbierze cztery samoloty B777-300 i wycofa z eksploatacji dwie maszyny B747-400. W sieci średniodystansowej najstarsze A320 zostaną wymienione na A321.

Połączenia długodystansowe

Porozumienie joint venture z Deltą pozwoli nam zoptymalizować i zracjonalizować zdolności przewozowe siatki transatlantyckiej dzięki lepszym godzinom wylotu do Detroit, wznowieniu przedpołudniowych kursów Air France do Atlanty, uruchomieniu od 4 czerwca obsługiwanej przez Delta trasy Paryż CDG – Pittsburgh oraz – na koniec sezonu – wznowieniu lotów Delta do Filadelfii samolotem lepiej dostosowanym do wielkości obsługiwanego ruchu.

Także na trasie do Nowego Jorku dokonana została korekta zdolności przewozowych, wskutek której lot Delta zostały zawieszony, a liczba lotów Air France zmniejszona o jeden. Na trasie Paryż – Nowy Jork będzie dostępnych 48 połączeń w tygodniu. Również zmniejszeniu z 14 do 12 uległa liczba połączeń do Houston.

Wśród tras do Indii zawieszone zostanie mocno deficytowe połączenie Paryż-Chennai.

Zmiany te pozwolą nam na zwiększenie zdolności przewozowych na trasach, którym mniejszy ruch nie daje się tak silnie we znaki:

• W nowym sezonie będą 4 loty dziennie do Montrealu;

• Na trasie do Bejrutu Air France uruchamia drugie połączenie, 4 razy w tygodniu, dzięki czemu ogólna liczna lotów do tego miasta wzrośnie do 25, przy czym 2 codzienne loty obsługiwane są przez MEA na zasadzie code-share;

• Zwiększona zostanie liczba lotów do portów na Karaibach i Oceanie Indyjskim: loty do Saint-Martin odbywały się będą codziennie, do Hawany 6 razy w tygodniu, a z Paryża Orly na wyspę Reunion 10 razy w tygodniu.

Znaczące zwiększenie zdolności przewozowych dotyczyło będzie przede wszystkim lotów do Afryki Zachodniej, a w szczególności na trasach ważnych dla przemysłu naftowo-gazowego (wzrost AKS o 10,1% na trasach do Afryki, z wyjątkiem RPA).

Pod warunkiem uzyskania stosownego zezwolenia, uruchomione zostanie drugie połączenie Air France do Luandy na zasadzie code-share z TAAG. Nowa oferta obejmowała będzie także codzienne połączenia Dedicate do Port Harcourt obsługiwane samolotem A319. Nowe loty pojawią się także na trasach do Brazzaville (4/7) i Niamey-Ouagadougou (również 4/7), a trasy do Lagos i Bangui zyskają dodatkowe zdolności przewozowe dzięki przypisaniu do nich większych samolotów.

Połączenia średniodystansowe

W sieci krajowej, której daje się we znaki zarówno kryzys jak i mierzona udziałem w rynku nieustająca ekspansja transportu kolejowego, osłabienie popytu jest odczuwalne już od wiosny 2008. Oprócz nieuniknionej do utrzymania konkurencyjności tej sieci redukcji kosztów korekta zdolności przewozowych (-6,4%) oznacza o 8 mniej połączeń wylatujących z Paryża. Z rozkładu wypadają głównie połączenia z Orly i przede wszystkim te o najmniej popularnych godzinach. Z kolei dla lotów startujących z francuskich prowincji wprowadzone ostatniej zimy zmiany zostaną utrzymane, zawieszone zostanie jedynie połączenie Rennes – Strasbourg.

Ograniczenie zdolności przewozowych sieci w Europie / Afryce Północnej wynosiło będzie w porównaniu z latem 2008 tylko -1,1% ASK.

We współpracy z Alitalia oferta obejmowała będzie dwa loty dziennie z Orly do Mediolanu-Linate. Loty te będą obsługiwane przez Alitalia na zasadzie code-share. Będą to połączenia dodatkowe, uzupełniające dotychczasową ofertę 6 codziennych lotów na trasie Paryż CDG – Linate i 6 lotów Paryż CDG – Malpensa.

Oferta połączeń z Barceloną oprócz 8 rejsów z Paryża CDG obejmowała będzie także 3 codzienne starty z Orly.

Zawieszona zostanie trasa Orly – Valladolid, pozostanie w rozkładzie natomiast wprowadzone zimą połączenie CDG-Oviedo.

Loty do Southampton realizowane będą teraz z Orly w miejsce CDG.

Na koniec, latem tego roku uruchomione zostanie połączenie Bazylea-Miluza/ Amsterdam, w ramach którego do wyboru będą dwa loty dziennie.

Aktualności Air France: 2009-04-11