Air France

AIR FRANCE I KLM POSZERZAJĄ ZASTOSOWANIE ELEKTRONICZNYCH KART POKŁADOWYCH DLA TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH
AIR FRANCE i KLM poszerzają zakres usługi elektronicznej karty pokładowej. Usługa ta jest już dostępna na większości tras w Europie i wewnątrz Francji. Elektroniczna karta pokładowa, którą pasażer może otrzymać na swoje urządzenie typu PDA lub telefon komórkowy, stanowi dla podróżnych istotne udogodnienie.

Po zakończeniu sześciomiesięcznego okresu testowego na trasie Paryż-Amsterdam-Paryż i uruchomieniu po raz pierwszy na niektórych trasach krajowych we Francji (loty ‘La Navette’), nowa usługa stała się gotowa do stopniowego wprowadzenia w całej Europie. Można z niej korzystać na lotach z Paryża i Amsterdamu do większości miast w Europie, z wyjątkiem Zjednoczonego Królestwa.

Klienci mogą się odprawić przy pomocy PDA lub smartfonu i otrzymać kartę pokładową na swoje urządzenie przenośne e-mailem lub formie wiadomości MMS lub SMS. Nie ma już konieczności drukowania karty pokładowej. Dowód tożsamości jest zatem jedynym dokumentem drukowanym, jaki nadal jest potrzebny do odbycia podróży.

Elektroniczna (przenośna) karta pokładowa zawiera wszystkie informacje zawarte w konwencjonalnej karcie pokładowej, łącznie z unikalnym kodem kreskowym. Kod kreskowy zostanie zeskanowany przy wyjściu do samolotu i może być okazywany w punktach nadania bagażu, poczekalniach i sklepach wolnocłowych lotniska Schiphol w Amsterdamie.

„Nowa usługa doskonale trafia w potrzeby naszych klientów w zakresie szybkości i samodzielności i stanowi wyraz determinacji Air France i KLM w oferowaniu nowych, innowacyjnych usług”, stwierdził Patrick Roux, Starszy Wiceprezes ds. Marketingu Air France KLM.

„Naszym celem jest zaoferowanie jak największej liczbie pasażerów wygodnej i bezproblemowej podróży bez zbędnej ‘roboty papierkowej’, stwierdził Martijn van der Zee, Wiceprezes ds. E handlu Air France KLM.

Aktualności Air France: 2009-04-01