Air France

Nowa kabina i bardzo konkurencyjne taryfy Nowa jakość usług godna firmy o uznanej pozycji międzynarodowej
W październiku 2009 roku Air France wprowadzi nową, bardzo konkurencyjną cenowo klasę podróży Premium Voyageur, która na lotach długodystansowych zajmie zupełnie od nowa zaprojektowaną kabinę pomiędzy kabinami klasy Business i Economy. Premium Voyageur to idealny kompromis dla klientów, którzy zwykle podróżują w klasie Economy, ale chętnie skorzystaliby z dodatkowego komfortu, gdyby nie musieli płacić taryfy Business.

Nowa kabina wyposażona będzie w nowe fotele, dzięki którym Air France stanie się pierwszą europejską linią lotniczą oferującą fotele typu fixed-shell oraz pierwszą linią lotniczą w ogóle, która zaoferuje tyle miejsca na nogi w kabinie klasy pośredniej.

Sprzedaż miejsc w nowej klasie rusza 1 kwietnia 2009 roku. Początkowo można będzie rezerwować tę usługę na loty do Nowego Jorku-JFK, Tokio i Osaki, które odbędą się jesienią 2009 roku. Pierwszym samolotem długodystansowym wyposażonym w nową kabinę będzie B777, a do 2011 roku dołączą wszystkie pozostałe maszyny tego typu.

Wprowadzenie klasy Premium Voyageur to dobra okazja do zmiany nazw poszczególnych kabin, co powinno zapewnić wyraźne rozróżnienie marek Air France i związanych z nimi usług:

La Première – Affaires – Premium Voyageur – Voyageur *

Wprowadzając te zmiany Air France daje wyraz swojemu konsekwentnemu dążeniu do wprowadzania innowacji mających na celu zaoferowanie każdemu klientowi najbardziej dla niego odpowiedniego poziomu obsługi.

Konkurencyjna taryfa – nowa kabina – nowy typ fotela

W ramach konkurencji z innymi liniami lotniczymi Air France zaoferuje swoim klientom bardzo konkurencyjne taryfy, dostępne dla wszystkich obecnie podróżujących klasą Economy. Taryfy tę adresowane są w zwłaszcza do małych i średnich przedsiębiorstw, do których rozwoju Air France ma nadzieję się przyczynić.

Na przykład: Bilet powrotny Paryż – Nowy Jork od 1.038 euro z podatkami

Ponadto Air France zaoferuje klientom klasy Premium Voyageur wszystkie korzyści, jakie wiążą się ze statusem jednej z wiodących globalnych linii lotniczych: rozległa siatka połączeń, program lojalnościowy Flying Blue oraz wszystkie inne usługi specjalne ułatwiające podróżowanie.

Na pokładzie największym autem nowej usługi dla lotów długodystansowych jest przestrzeń i komfort

Prywatna kabina Premium Voyageur, pod względem kolorystyki przypominająca kabinę klasy Affaires, dysponuje 21 lub 28 fotelami w 3 lub 4 rzędach. Średnio na przestrzeni zajmowanej uprzednio przez 40 foteli klasy Economy dostępne będą 22 miejsca klasy Premium Voyageur. Klienci będą mieli zatem we wszystkich samolotach aż o 40% więcej przestrzeni do swojej wyłącznej dyspozycji.

Przykładowa konfiguracja dla B777-300:
. dotychczas: 8 Première – 67 Affaires – 250 Voyageur
. z Premium Voyageur: 8 Première/67 Affaires/28 Premium Voyageur (2-4-2)/200 Voyageur

Główną zaletą tych opracowanych specjalnie dla Air France przez BE/Aerospace foteli jest połączenie opcji odchylania z obudową typu fixed shell. Dzięki takiemu rozwiązaniu prywatna przestrzeń pasażera za odchylanym fotelem pozostaje niczym nieograniczona.

Dodatkowo Air France udało się wygospodarować jeszcze więcej miejsca na nogi dzięki zintegrowaniu z fotelem systemu sterowania systemem video, uprzednio umiejscowionego pod fotelem.

W obrębie prywatnej przestrzeni fotela pasażerowie mogą korzystać z szeregu udogodnień dostępnych tylko w nowej klasie kabiny: podnóżki, gniazdka zasilające do laptopów i indywidualne lampki do czytania. Wyposażenie obejmowało będzie także niektóre udogodnienia znane z kabiny Affaires, takie jak zestawy przyborów podróżnych, słuchawki ograniczające hałas, koce, poduszki i butelka wody. Air France jest pierwszą europejską linią lotniczą, która oferuje takie fotele w tej klasie podróży.

Oferta posiłków w kabinie Premium Voyageur jest taka sama jak w klasie Voyageur: menu obejmuje Szampan, przystawkę, dwa dania gorące do wyboru, deser, kawę lub herbatę. Za wybór win odpowiada Olivier Poussier, najlepszy sommelier świata w roku 2000. W kabinie tej klasy klienci będą także mogli skorzystać z nowego programu rozrywki w trakcie lotu, oferującego do wyboru 85 filmów (niektóre nawet w 9 wersjach językowych), biuletyny informacyjne France 2/France 3, BBC, Euronews, CCCTV, NHK, kursy językowe Berlitz oraz kanał muzyczny z 200 płytami CDs. Ogółem przygotowano prawie 500 godzin programów.


Na ziemi poziom obsługi inspirowany klasą Affaires

Limit bagażowy dla klientów klasy Premium Voyageur wynosi 30 kg – tyle samo co w kabinie Affaires. Na życzenie po przybyciu na lotnisko możliwa jest odprawa przy stanowisku odprawy priorytetowej i wejście do samolotu w wybranym przez siebie momencie. Po przylocie bagaż pasażerów tej klasy także zostanie dostarczony w pierwszej kolejności.








FLYING BLUE:

Członkowie programu lojalnościowego Flying Blue będą mogli zbierać Mile szybciej podróżując klasą Premium Voyageur (w zależności od opłaconej taryfy i poziomu karty członkowskiej: Ivory, Silver, Gold lub Platinum).

Na przykład bilet z pełną taryfą na podróż w kabinie Premium Voyageur (z możliwością zmian, zwrotu, itp.) zapewni pasażerowi o 25% więcej mil niż bilet z pełną taryfą klasy Voyageur. Powiązana z poziomem karty premia w postaci mil nadal obowiązuje.


KONKURENCJA:

Niewiele linii lotniczych oferuje kabinę klasy pośredniej (a w Ameryce Północnej żadna). Wśród linii, które taką klasę mają, Air France zapewnia najwyższy komfort:
. wyższy niż British Airways i Virgin dzięki nowemu fotelowi typu fixed-shell
. wyższy niż JAL dzięki dodatkowej przestrzeni na nogi


Nowe marki poszczególnych kabin

W celu zapewnienia większej przejrzystości rodzajów kabin i usług z nimi związanych firma Air France podjęła decyzję o zmianie ich nazw, tak aby były identyczne dla wszystkich sieci, czyli tras krótko-, średnio- i długodystansowych: La Première, Affaires, Premium Voyageur i Voyageur.

Niezmieniona pozostanie zaś część nazw, które stały się powszechnie znane, np. Dedicate, Alizé dla lotów w rejon Karaibów i Oceanu Indyjskiego i La Navette wewnątrz Francji. Nowe marki będą wprowadzane stopniowo począwszy od 1 kwietnia 2009 roku.

Aktualności Air France: 2009-04-03