Finnair

FINNAIR OBCHODZI 40 LECIE REJSóW DŁUGODYSTANSOWYCH - TERAZ PRZEDSTAWIA SWÓJ NOWY SAMOLOT
Finnair rozpoczął loty międzykontynentalne 40 lat temu lotem z Helsinek do Nowego Jorku. Od otwarcia trasy Warszawa-Helsinki w kwietniu 1973 roku zamierzeniem linii lotniczych Finnair było wygodne połączenie z Nowym Jorkiem.

Dziś, Finnair lata do Nowego Jorku codziennie, a jego letni rozkład rejsów uzupełniony jest o trzy dodatkowe loty w tygodniu. Nowy samolot Airbus A330 wykorzystywany na trasie do Nowego Jorku został wyposażony tak, aby zapewnić pasażerom na pokładzie jedyny w swym rodzaju komfort podróży.

Pierwsze loty Helsinki-Nowy Jork obsługiwał czterosilnikowy samolot odrzutowy DC-8, który był w tym czasie ogromnym osiągnięciem w technologii lotnictwa. Samolot DC-8 miał innowacyjny system nawigacji, podobny do wyposażenia promu kosmicznego, który razem z Neilem Armstrongiem i pierwszymi astronautami wylądował na księżycu.

Przez pierwsze 15 lat, Finnair latał do Nowego Jorku przez Kopenhagę i Amsterdam. Loty non-stop zaczęły się w 1984 roku, kiedy linie lotnicze weszły w posiadanie pierwszego samolotu szerokokadłubowego DC-10. Przez cztery dekady połączenie do Nowego Jorku obsługiwały cztery różne typy samolotów, a każdy z nich reprezentował w swoim czasie najnowsze technologie.

Dzisiaj na trasie Helsinki-Nowy Jork lata Airbus A330, nowoczesny samolot szerokokadłubowy. Pierwszy A330 należący do Finnair odbył swój dziewiczy lot przez Atlantyk do Nowego Jorku 6 kwietnia 2009 i wprowadził międzykontynentalne loty w nową erę: erę oszczędnego zużycia paliwa, jakości technicznej i komfortu na pokładzie.

“Każdy fotel pasażera w naszych nowych samolotach Airbus A340 i A330 jest wyposażony w ekran i indywidualny system rozrywki - także w klasie ekonomicznej, mówi Juhani Nuoramo, Dyrektor ds. Sprzedaży na Europę Wschodnią i Centralną
w liniach lotniczych Finnair. “System obejmuje telefon satelitarny, ogromny wybór filmów, wiele programów telewizyjnych i audio. Pasażer może nawet wysyłać wiadomości sms i krótkie e-maile do telekomunikacyjnych sieci naziemnych i otrzymywać odpowiedzi”, kontynuuje Nuoramo.

“W ciągu tylu lat Nowy Jork jest w dalszym ciągu jednym z najważniejszych celów podróży. Dzięki trzem lotom dziennie z Warszawy do Helsinek, nowemu samolotowi, nowoczesnemu i wygodnemu lotnisku Helsinki-Vantaa, charakteryzującemu się brakiem tłoku w ruchu powietrznym oraz terminalu pasażerskim, lot przez Helsinki to doskonałe rozwiązanie zarówno dla podróży biznesowych, jak i turystycznych”, mówi Nuoramo. “Staramy się też, aby nasze oferty były wciąż konkurencyjne. Na przykład wykupując bilet do 15 czerwca, można polecieć Finnairem z Warszawy do Nowego Jorku w obie strony do końca 2009 roku za jedyne 1.560 zł”

Cel, który linie lotnicze Finnair chcą osiągnąć w nowej dekadzie to obsługiwanie jak najkrótszej, najszybszej i przyjaznej środowisku trasy między Azją i Ameryką. Ma to ma ułatwić dogodne geograficznie usytuowanie Helsinek.

Aktualności Finnair: 2009-05-27