Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

Lotnisko Darwin International Airport

Lotnisko Darwin International Airport
PO Box 40996, Casuarina NT 0821, AUSTRALIA, 1 Fenton Court, Marrara, Darwin NT O812, AUSTRALIA
Tel.: +61 8 8920 1811
Fax: +61 8 8920 1800
e-mail: rebecca.cook@ntairports.com.au

Lokalizacja:

Międzynarodowy port lotniczy znajduje się w mieście Darwin, stolicy Terytorium Północnego Australii. Jest jednym z najbardziej ruchliwych lotnisk w państwie, obsługującym miasto Darwin i północny stan. Lotnisko posiada 3 terminale: krajowy, międzynarodowy i cargo.

Wskazówki dla zmotoryzowanych:

Lotnisko znajduje się w dzielnicy Marrara. Dogodny dojazd do niego od południa zapewnia autostrada nr 1 – Stuart Highway.

Transport publiczny:

Taxi: Postój taksówek znajduje się bezpośrednio przed terminalem. Opłata za przejazd do centrum miasta wynosi od 25 do 30 $. Kontakt do korporacji taxi dostępnych na lotnisku: City Radio Taxi – tel.: +61 8 8981 3777 lub 138 294, Darwin Radio Taxi – tel.: 131 008 (numer nie jest dostępny poza Australią).

Autobus: Regularny transport z lotniska zapewnia Darwin Airport Shuttle. Rezerwacja on-line jest dostępna pod adresem: res@darwinairportshuttle.com.au oraz pod numerem telefonu +618 8981 5066. Bilety można kupić w hali przylotów obu terminali. Autobusy dostępne są 24 h na dobę i są klimatyzowane. Przejazd z lotniska do miasta zajmuje 15 min.
Transport publiczny w Darwin oferuje Casuarina Interchange.
Transport dalekobieżny po obszarze Terytorium Północnego, oferują firmy: Buslink – tel.: 61 8 8947 0577, Coach Charters Australia – tel.: 61 8 8988 2524 – obsługuje trasę z Darwin przez Humpty Doo do Alice Springs, Grand Touring Coaches – tel.: 1800 444 149 lub 61 8 8981 0300.

Parkingi:

Tuż przed lotniskiem znajduje się parking dla samochodów, dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zarówno na postój długo- jak i krótkoterminowy. Za postój do 10 min. nie pobiera się opłaty, od 10 do 24 godzin opłata wynosi od 3 do 12 $. Opłaty za postój długoterminowy – od 2 do 7 dni – od 12 $ do 84 $. Za każdy dodatkowy dzień płatność wynosi 12 $. Obsługa parkingu jest w pełni zautomatyzowana. Aby zapłacić za postój należy pobrać bilet przy bramie wejściowej. Opłata jest liczona od wejścia na parking.

Wynajem samochodów:

Punkty wynajmu samochodów znajdują się w hali przylotów w pobliżu miejsca odbioru bagażu. Samochody oferują: Avis, Budget, Europcar, Hertz, Thrifty.

Informacja lotniskowa:

Lotnisko jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Oferowana jest pomoc personelu oraz wózki. Miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych znajdują się najbliżej wyjścia z lotniska. Kontakt z obsługą lotniska: tel.: +61 8 8920 1811, fax: +61 8 8920 1800 - Centrum Zarządzania, fax: +61 8 8920 1855 - Centrum Kontroli Terminali.