Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

Lotnisko Billund Airport

Lotnisko Billund Airport
Billund Airport Ltd.
P. O. Boks 10
DK - 7190 Billund
Denmark
Telefon: +45 7650 5050
Telefax: +45 7650 5076
Email: info@bll.dk
WAP: mobil.bll.dk

Lokalizacja:

Lotnisko (1 terminal) położone jest 3km od miasta Billund w zachodniej części Danii.

Wskazówki dla zmotoryzowanych:

Jadąc trasą E45 należy zjechać zjazdem 57 przy Horsens I dalej kierować się według oznakowania trasy 30 do Give i dalej do Billund.

Transport publiczny:

Kolejowy: Ze stacji Billund Airport można podróżować do wielu lokalizacji w kraju i za granicę połączeniami obsługiwanymi przez DSB-Duńskie Koleje Państwowe tel.: +45 70 13 14 15.

Taxi: Dostępne kompanie taksówkowe to: Billund-Give Taxa tel.: +45 75 35 35 06, Grindsted Taxia tel.: +45 76 98 03 00, Vejle Taxa tel.: +45 70 20 12 22.

Autobusowy: Dostępne są następujące linie: linia 44 Esbjerg-Grindsted, linia 244 Grindsted-Vejle-Billund, linia 117 Horsens-Billund, linia 406 Holding-Billund, linia 907X Skjern-Billund-Vejle oraz m.in. połączenia pomiędzy Billund, a: Fredericia, Hotel Legoland, Skanderborg, Messecenter_Herning, Odense, Randers, Aarhus.

Parkingi:

Parkingi są obsługiwane przez 24h/dobę. Kontakt na terenie lotniska zapewnia rozmieszczony przy wejściach system interkom. Stanowiska informacji P-Info zlokalizowane są na parterze parkingu krytego. Pasażerowie mogą zatrzymywać się przed budynkiem terminala. Jednakże czas wyczekiwanie nie może przekraczać 3 minut. Parking krótkoterminowy P3 znajduje się naprzeciwko terminala. Postój do 1 godziny jest darmowy. Maksymalny czas parkowania wynosi 2 godziny.Parkingi długoterminowe to: P2 – postój do jednej godziny darmowy, maks. okres parkowania 3 dni; P1, P4, P5, P6 – darmowy postój jednogodzinny; Parking Deck – zlokalizowany najbliżej terminala, lecz bez taryfy darmowej dla postojów jednogodzinnych. Na terenie parkingów P2, P3, oraz Parking Deck znajdują się wydzielone miejsca dla niepełnosprawnych.Ze wszystkich parkingów do terminala można dostać się darmowym autobusem wahadłowym, który zaczyna kursować 30 min przed pierwszym porannym odlotem. Parkować można z lub bez biletów. W tym wypadku należy używać kart kredytowych przy bramach wjazdowych i wyjściowych w parkomatach. Należy pamiętać, aby używać tych samych kart przy parkowaniu i wyjeździe. Biletów nie należy zostawiać w samochodzie a mieć przy sobie. Przed wyjazdem należy uregulować przy jednym z automatów płatniczych w terminalu lub w pobliżu stanowisk P-Info. Można także skorzystać z rabatów 15% kupując odpowiednie karty rabatowe.

Wynajem samochodów:

Na kondygnacji 1 terminala mają swoje siedziby: Eurocar tel. +45 89 33 11 33, Budget tel.: +45 75 35 39 00, Hertz tel.: +45 75 33 82 50, Avis tel.: +45 70 24 77 70. Na kondygnacji 2: Sixt tel.: +45 76 71 11 73, National tel.: +45 75 33 21 55.

Informacja lotniskowa:

Stanowisko informacji znajduje się po lewej stronie holu głównego terminala od strony wejścia głównego.