Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

Czech Airlines - bilety lotnicze

Czech Airlines - promocje
PRAGA
z: WARSZAWA
230 zł
już od
zobacz
BRATYSŁAWA
z: WARSZAWA
440 zł
już od
zobacz
BUDAPESZT
z: WARSZAWA
334 zł
już od
zobacz
STRASBURG
z: WARSZAWA
426 zł
już od
zobacz
ZAGRZEB
z: WARSZAWA
446 zł
już od
zobacz
BIRMINGHAM
z: WARSZAWA
541 zł
już od
zobacz
SKOPJE
z: WARSZAWA
857 zł
już od
zobacz
ST PETERSBURG
z: WARSZAWA
669 zł
już od
zobacz
MALTA
z: WARSZAWA
478 zł
już od
zobacz
OSTRAWA
z: WARSZAWA
905 zł
już od
zobacz
PIZA
z: WARSZAWA
493 zł
już od
zobacz
BOLONIA
z: WARSZAWA
491 zł
już od
zobacz
REYKJAVIK
z: WARSZAWA
767 zł
już od
zobacz
ST PETERSBURG
z: WARSZAWA
758 zł
już od
zobacz

z: WARSZAWA
766 zł
już od
zobacz
DUBROWNIK
z: WARSZAWA
764 zł
już od
zobacz

z: WARSZAWA
472 zł
już od
zobacz
FRANKFURT
z: WARSZAWA
356 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1923
Centrum lotnicze Praga Ruzyne Airport, Karlovy Vary Airport
Siedziba Praga Ruzyne Airport
Program frequent-flyer OK Plus
Alianse SkyTeam
Flota Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A321-200, ATR 42-300, ATR 42-500, ATR 72-202, Boeing 737-500
Typ linii linie regularne
Czech Airlines
Linie lotnicze Czech Airlines
Linie lotnicze Czech Airlines są jednymi z najstarszych linii w Europie. Powstały one jako Česko Slovenské Aerolicie (CSA) w październiku 1923 roku. Ich pierwszy lot odbył się tego samego roku na trasie Praga - Bratysława a obsługiwany był maszyną typu Aero A-14 (Brandenburg). Siedzibą i jednocześnie główną bazą CSA jest Praga. Od 1929 roku CSA są członkiem IATA (International Air Transport Association) a od 2000 roku należą do aliansu SkyTeam. Do 1939 roku przewoźnik ten otwierał kolejne połączenia europejskie, na przykład do Zagrzebia, Bukaresztu, Moskwy, Brukseli, Paryża, Rzymu i Budapesztu. Jednak rozwój linii został wstrzymany, gdy w 1939 okupowana została Czechosłowacja. Loty wznowiono już we wrześniu 1945 roku. Pierwszymi interkontynentalnymi kierunkami uruchomionymi w 1947 roku były Kair i Ankara.

Lata 50-te i 60-te to okres, w którym nastąpił zwrot ku sowieckiej technologii lotniczej. W związku z tym flota CSA składała się głównie z takich maszyn jak: IL-12, LI-2, Avia IL-14, turbośmigłowy IL-18 czy też IL-62 na loty długodystansowe. W latach 70-tych flotę zasiliły samoloty typu TU-134A oraz JAK-40. Rok 2000 był ostatnim dla rejsów nieregularnych obługiwanych rosyjskimi maszynami. Od 1991 Czech Airlines miały już we flocie Airbusa A310-300 a w 1995 dołączył do niego Boeing 737-400. Obecnie pasażerowie CSA przewożeni są 51 nowoczesnymi maszynami typu: Boeing 737-400/500, Airbus 310/319/320/321, oraz ATR 42/72.

Pierwszym transatlantyckim rejsem CSA był lot do Havany wprowadzony 1962 roku. Od 1977 do 1987 roku siatka połączeń poszerzona została o takie kierunki jak: Barcelona, Abu Dżabi, Dubaj, Hanoi, Ho Chi Minh City, Malta, Lizbona Erewań i Taszkient. W kolejnych latach liczba destynacji rosła i do 2004 roku sięgała 75 portów lotniczych w 44 krajach co przyniosło ponad 4 miliony przewiezionych pasażerów. Obecnie czeski przewoźnik oferuje połączenia do 104 portów lotniczych w 44 krajach. Co wyróżnia te linie lotnicze to szeroka siatka połaczeń charterowych dla biur podróży, takich jak na przykład Exim Tours. Czech Airlines przewożą podróżnych na wakacje do takich miejsc jak Kuba, Wenezuela, Dominikana, oraz do Egiptu, Salwadoru, Grecji oraz na Wyspy Kanaryjskie. Jeśli chodzi o połączenia rejsowe z Polską, CSA oferuje bezpośrednie rejsy z Pragi do Krakowa i Warszawy. Przewoźnik ten może poszczycić się wieloma nagrodami, na przykład w 2007, po raz czwarty został utytułowany mianem najlepszych linii lotinczych w Europie Środkowej i Wschodniej co zostało potwierdzone badaniami IATA, według których Czech Airlines znajdują się wśród przewoźników z największą liczbą zadowolonych pasażerów.