Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

Malev - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1946
Centrum lotnicze Budapeszt Ferenc Liszt International Airport
Siedziba Budapeszt Ferenc Liszt International Airport
Program frequent-flyer Duna Club
Alianse Oneworld
Flota Boeing 737-600, Boeing 737-700, Boeing 737-800, Bombardier Dash 8 Q400, Sukhoi Superjet 100
Typ linii linie regularne
Malev
Linie lotnicze Malev
Historia linii lotniczych Malev sięga 1946 roku gdy narodził się ich poprzednik Maszovlet (Hungarian-Soviet Civil Airline Company). W pierwszych latach działalności Malev obsługiwał wyłącznie loty na krajowe mając do dyspozycji 5 maszyn typu Li-2s oraz 5 "taksówek powietrznych" Po-2s. Rok później odbył się pierwszy zagraniczny rejs - do Pragi.

Milowym krokiem dla rozwoju firmy było przejęcie pieczy nad nowo powstałym lotniskiem Ferihegy Airport w Budapeszcie w 1950 roku. Przewoźnik ten, jeszcze jako Maszovlet odpowiedzialny był od tego momentu za port lotniczy łącznie z kontrolą rejsów. Kilka miesięcy po tym wydarzeniu Maszovlet został oficjalnie przemianowany na Malév Hungarian Airlines i rozpoczął działal- ność jako niezależny, narodowy przewoźnik Węgier. Wydarzenia te pociągnęły za sobą wymianę floty na samoloty typu IŁ-14 oraz zwiększenie liczby połączeń do 18. Pierwszym kierunkiem w Europie Zachodniej był Wiedeń w 1956 roku. Do 1961 roku Malev obsługiwał już połączenia z Belgradem, Kopenhagą, Tiraną, Amsterdamem, Brukselą, Moskwą, Sztokholmem, Zurychem, Frankfurtem, Paryżem i Rzymem. Mówi się, że w przeciągu kilku zaledwie lat Malev wraz z portem lotniczym Ferihegy połączyły się z Europą.

Lata 60-te to okres w którym Malev rozbudowywał flotę składającą się z sowieckich IŁów. Przewoźnik ten jako pierwszy w bloku wschodnim wykorzystał turbośmigłowe samoloty typu Ił-18. Nabycie tej maszyny pozwoliło na uruchomienie rejsów na Bliski Wschód i do Północnej Afryki. Pod koniec tej dekady flotę Maleva zasiliły Tupolevy Tu-134, które z czasem wyparły mniejsze Iły.

W 1984 roku Malev uznany został pełnoprawnym członkiem IATA co wzmocniło pozycję tego przewoźnika w Europie. Do końca lat 80-tych Malev przewoził około miliona osób rocznie, obsługując 40 miast w 30 państwach dzięki czemu znalazł się w rankingu dziesiątki najlepiej prosperujących przedsiębiorstw na Węgrzech. Z końcem tej dekady nastąpił kres ery samolotów sowieckich a rozpoczęła era Boeingów 737 w barwach linii Malev.

Lata 90-te to czas pierwszych lotów transatlantyckich do USA oraz wymiany floty na samoloty typu Boeing i Fokker 70s. W kwietniu 2007 roku Malev został przyjęty do grona członków aliansu oneworld.

Obecnie Malev oferuje połączenia do około 50 destynacji na terenie Europy, Ameryki Północnej, Azji i na Bliskim Wschodzie. Europejskimi kierunkami są Hiszpania (Malaga, Madryt), Francja (Paryż), Irlandia (Dublin), Wielka Brytania (Londyn), Szwajcaria (Zurych, Genewa), Belgia (Bruksela), Holandia (Amsterdam), Niemcy (Hamburg, Berlin, Frankfurt, Stuttgart), Słowenia (Ljubljana), Włochy (Mediolan, Wenecja, Rzym), Chorwacja (Zagrzeb, Split), Czarnogóra (Podgorica), Kosowo (Pristina), Bośnia i Hercegowina (Sarajewo), Albania (Tirana), Macedonia (Skopje), Bułgaria (Sofia, Warna), Grecja (Ateny, Saloniki), Turcja (Istambuł), Rumunia (Bukareszt, Timisoara, Tirgu Mures, Cluj Napoca), Ukraina (Odessa, Kijów), Rosja (Moskwa, Jekaterinburg), Cypr (Larnaka), Finlandia (Helsinki), Szwecja (Goteborg, Sztokholm), Dania (Kopenhaga) oraz Polska (Warszawa).

Flota tego przewoźnika składa się z 26 maszyn typu Boeing 737-600 NG, Boeing 737-700 NG, Boeing 737-800 NG, Boeing 767-200ER, Fokker 70, CRJ 200 ER oraz Q400.