Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

SAS - bilety lotnicze

SAS - promocje
BERGEN
z: WARSZAWA
361 zł
już od
zobacz
PARYŻ
z: GDAŃSK
295 zł
już od
zobacz
MANCHESTER
z: GDAŃSK
290 zł
już od
zobacz
ABERDEEN
z: GDAŃSK
269 zł
już od
zobacz
DUBLIN
z: GDAŃSK
267 zł
już od
zobacz
TURKU
z: GDAŃSK
547 zł
już od
zobacz
REYKJAVIK
z: GDAŃSK
590 zł
już od
zobacz
STAVANGER
z: WARSZAWA
331 zł
już od
zobacz
MALMO
z: GDAŃSK
304 zł
już od
zobacz
REYKJAVIK
z: WARSZAWA
671 zł
już od
zobacz
PARYŻ
z: POZNAŃ
276 zł
już od
zobacz
AMSTERDAM
z: WROCŁAW
311 zł
już od
zobacz
HAMBURG
z: GDAŃSK
285 zł
już od
zobacz
GOETEBORG
z: GDAŃSK
296 zł
już od
zobacz
KOPENHAGA
z: POZNAŃ
309 zł
już od
zobacz
MOLDE
z: GDAŃSK
476 zł
już od
zobacz
BILLUND
z: GDAŃSK
310 zł
już od
zobacz
TRONDHEIM
z: WARSZAWA
333 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1946
Centrum lotnicze Copenhagen Airport, Oslo Airport, Gardermoen, Stockholm-Arlanda Airport
Siedziba Solna, Szwecja
Program frequent-flyer EuroBonus
Alianse Star Alliance
Flota Airbus A319-100, Airbus A321-200, Airbus A330-300, Airbus A340-300, Boeing 737-400, Boeing 737-500, Boeing 737-600, Boeing 737-700, Boeing 737-800, Bombardier CRJ900, McDonnell Douglas MD-82
Firmowy slogan Service and simplicity. (Obsługa i prostota)
Typ linii linie regularne
SAS
Linie lotnicze SAS
Scandinavian Airlines lub SAS, wcześniej Scandinavian Airlines System, to flagowy przewoźnik Danii, Norwegii i Szwecji oraz jednocześnie największe linie lotnicze w Skandynawii. Stanowią część Grupy SAS z siedzibą w szwedzkiej miejscowości Solna, dysponują flotą 198 samolotów, które latają do 176 portów lotniczych w 30 krajach. Głównym węzłem komunikacyjnym jest Kopenhaga, która służy jako główne lotnisko europejskie i interkontynentalne. SAS korzysta również z lotnisk Sztokholm - Arlanda oraz Oslo Gardermoen.

Linie zostały utworzone w 1946 roku, kiedy to Svensk Interkontinental Lufttrafik AB, Det Danske Luftfartselskab A/S oraz Det Norske Luftfartselskap AS - czołowi przewoźnicy Szwecji, Danii i Norwegii - podjęły współpracę, w celu opanowania interkontynentalnego ruchu lotniczego w tych trzech skandynawskich krajach. Niebawem współpracę podjął szwedzki Aerotransport, a w 1951 roku wszystkie te linie utworzyły konsorcjum SAS. Początkowo podzielono je na SAS Danmark (28,6%), SAS Norge (28,6%) i SAS Sverige (42,8%), z których wszystkie należały do rządów oraz prywatnych inwestorów w relacji 50/50.

SAS był pierwszą linią, która w roku 1954 obsługiwała trasę trans-polarną - z Kopenhagi do Los Angeles z przystankami w Sondre Stromfjord na Grenlandii i Winnipeg w Kanadzie. Trasa ta stała się bardzo popularna wśród celebrytów z Hollywood podróżujących do Europy, a liniom przyniosła rozgłos i uznanie. Bazując na tym sukcesie SAS oferował później trans-polarną trasę na daleki wschód Azji (Japonia), przez Grenlandię i Alaskę (Syberia i Chiny były wtedy zamknięte dla przelotów). 1957 rok to kolejna nowość zaproponowana przez SAS - podróż dookoła świata nad biegunem północnym, w linii Kopenhaga - Anchorage - Tokio.
SAS stopniowo rozbudowywał flotę o samoloty odrzutowe, takie jak Caravelle i Boeing 747. Stopniowo zdobywał też przewagę na wewnętrznych rynkach trzech skandynawskich krajów, przejmując pełną lub częściową kontrolę, nad lokalnymi liniami: Braathens i Wideroe w Norwegii, Linjeflyg i Skyways Express w Szwecji oraz Cimber Air w Danii. Pod koniec lat 80-tych, SAS kupił 18,4 % korporacji Texas Air z zamiarem stworzenia globalnego aliansu. Następnie kupiono także 20% udziałów w British Midland łącznie z Lufthansą, 95% Spanair oraz Air Greenland. Ostatecznie pojawiły się jednak plany wyzbycia się tych wszystkich udziałów.

W 1997 roku, SAS wspólnie z Air Canada, Lufthansa, Thai Airways International i United Airlines stworzył globalną sieć transportu lotniczego Star Alliance. Przynależność do aliansu sprawiła, że SAS stał się przewoźnikiem dysponującym największym na świecie wachlarzem połączeń. Poza partnerami ze Star Alliance, linie zawarły strategiczne porozumienia z Lufthansą, Swiss, Austrian oraz United. Porozumienia te dotyczą code-sharing oraz koordynacji rozkładów, co usprawnić ma połączenia lotów SAS z lotami linii partnerskich. Dla pasażerów z lotnisk w Polsce oferta przewoźnika dostępna jest od 1957 roku, aktualnie na trasach z Poznania, Wrocławia, Gdańska i Warszawy do Oslo i Kopenhagi.

Biometryczna identyfikacja przy pomocy odcisków palców: w 2006 roku SAS Sweden wprowadził nowy system biometryczny - odciski każdego pasażera są używane do przypisywania do niego, jego skrupulatnie sprawdzonego bagażu. Technologia ta zostanie wprowadzona na wszystkich portach obsługiwanych przez SAS, z zastrzeżeniem dobrowolnego korzystania z systemu przez pasażerów.

SAS jest zdobywcą ważnych w świecie lotniczym nagród - Airline of the Year (Linie lotnicze roku), Best International Bonus Promotion (Najlepsza międzynarodowa promocja bonusowa) oraz najbardziej punktualne linie lotnicze w Europie.