Olympic Airlines - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1957 |
Centrum lotnicze | Thessaloniki International Airport |
Siedziba | Ateny International Airport |
Program frequent-flyer | Icarus Frequent Flyer |
Flota | Airbus A300, ATR 42/72, Boeing 717, Boeing 737, De-Havilland-Canada DHC-8 Dash 8 |
Typ linii | linie regularne |
Olympic Airlines
Linie lotnicze Olympic Airlines to obecnie czołowy przewoźnik grecki, utworzony w grudniu 2003 roku w wyniku połączenia Olympic Airways oraz Olympic Aviation świadczących do tej pory wyłącznie usługi charterowe. Historia powstania Olympic Airways sięga roku 1957, w którym to Arystoteles Onassis przejął TAE - Greek National Airlines i przekształcił je właśnie na Olympic Airways. W pierwszych miesiącach działalności Olympic miał do dyspozycji 15 samolotów typu Douglas DC-3s i DC-4s oraz 865 pracowników, a pierwsze loty obywały się na trasie Ateny-Saloniki. Olympic szybko jednak rozwinął skrzydła by stać się ambasadorem Grecji na cały świat.
W latach 60-tych Olympic był najszybciej rozwijającym się na świecie przewoźnikiem i w różnych sferach nosił miano "modnych" linii lotniczych. Z ich usług korzystały gwiazdy ekranu, osobistości ze świata mody i sztuki, a sam Olympic wprowadził stroje dla załogi zaprojektowane przez Coco Chanel, Pierre Cardin czy Yiannis Tseklenis. Rozwój firmy najlepiej odzwierciedlały liczby przewiezionych osób - w 1972 roku na pokładzie Olympic Airways podróż odbyło 2 590 000 pasażerów, a mapa połączeń obejmowała wówczas 5 kontynentów.
W 2004 roku, już pod nazwą Olympic Airlines, linie te wzięły czynny udział w organizacji Igrzysk Olimpijskich w Atenach przewożąc setki tysięcy przybyłych na tę imprezę gości jak i sportowców. Tego samego roku, na pokładzie Olympic powróciła do kraju piłkarska reprezentacja Grecji - zwycięzca EURO 2004. Kolejnym wydarzeniem medialnym była Eurowizja w 2006 roku, kiedy to Olympic przyjął rolę oficjalnego przewoźnika tej imprezy.
Dziś Olympic Airlines obsługuje około 78 destynacji na świecie. Do europejskich kierunków należą takie państwa jak Wielka Brytania (Londyn, Manchester), Hiszpania (Madryt), Francja (Paryż), Belgia (Bruksela), Szwajcaria (Genewa), Włochy (Mediolan, Rzym), Holandia (Amsterdam), Niemcy (Stuttgart, Frankfurt, Dusseldorf, Monachium), Austria (Wiedeń), Serbia (Belgrad), Bułgaria (Sofia), Rumunia (Bukareszt), Albania (Tirana), Turcja (Istambuł) oraz Cypr (Larnaca) i Rosja (Moskwa).
Flota tego przewoźnika składa się z 39 maszyn typu Airbus A 340-300, Boeing 737-300, Boeing 737-400, ATR 42-320, ATR 72-202, DH-Dash 8-100. Poszycie samolotów Olympic Airlines charakteryzuje 6 kręgów umieszczonych na niebieskim tle, na ogonie każdej maszyny. Logo to zostało po raz pierwszy użyte w 1957 roku przez Arystotelesa Onassisa i składało się wówczas z 5 pierścieni. Jednak sprzeciw Komitetu Olimpijskiego do użycia tego emblematu zmusił Onassisa do stworzenia nowego symbolu Olympic Airways, który dziś zawiera 6 kręgów.
W latach 60-tych Olympic był najszybciej rozwijającym się na świecie przewoźnikiem i w różnych sferach nosił miano "modnych" linii lotniczych. Z ich usług korzystały gwiazdy ekranu, osobistości ze świata mody i sztuki, a sam Olympic wprowadził stroje dla załogi zaprojektowane przez Coco Chanel, Pierre Cardin czy Yiannis Tseklenis. Rozwój firmy najlepiej odzwierciedlały liczby przewiezionych osób - w 1972 roku na pokładzie Olympic Airways podróż odbyło 2 590 000 pasażerów, a mapa połączeń obejmowała wówczas 5 kontynentów.
W 2004 roku, już pod nazwą Olympic Airlines, linie te wzięły czynny udział w organizacji Igrzysk Olimpijskich w Atenach przewożąc setki tysięcy przybyłych na tę imprezę gości jak i sportowców. Tego samego roku, na pokładzie Olympic powróciła do kraju piłkarska reprezentacja Grecji - zwycięzca EURO 2004. Kolejnym wydarzeniem medialnym była Eurowizja w 2006 roku, kiedy to Olympic przyjął rolę oficjalnego przewoźnika tej imprezy.
Dziś Olympic Airlines obsługuje około 78 destynacji na świecie. Do europejskich kierunków należą takie państwa jak Wielka Brytania (Londyn, Manchester), Hiszpania (Madryt), Francja (Paryż), Belgia (Bruksela), Szwajcaria (Genewa), Włochy (Mediolan, Rzym), Holandia (Amsterdam), Niemcy (Stuttgart, Frankfurt, Dusseldorf, Monachium), Austria (Wiedeń), Serbia (Belgrad), Bułgaria (Sofia), Rumunia (Bukareszt), Albania (Tirana), Turcja (Istambuł) oraz Cypr (Larnaca) i Rosja (Moskwa).
Flota tego przewoźnika składa się z 39 maszyn typu Airbus A 340-300, Boeing 737-300, Boeing 737-400, ATR 42-320, ATR 72-202, DH-Dash 8-100. Poszycie samolotów Olympic Airlines charakteryzuje 6 kręgów umieszczonych na niebieskim tle, na ogonie każdej maszyny. Logo to zostało po raz pierwszy użyte w 1957 roku przez Arystotelesa Onassisa i składało się wówczas z 5 pierścieni. Jednak sprzeciw Komitetu Olimpijskiego do użycia tego emblematu zmusił Onassisa do stworzenia nowego symbolu Olympic Airways, który dziś zawiera 6 kręgów.