Air France - bilety lotnicze
Air France - promocje

MARSYLIA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
417 zł
już od
już od

BASTIA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
532 zł
już od
już od

NANTES
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
497 zł
już od
już od

ALGIER
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
509 zł
już od
już od

MARSYLIA
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
358 zł
już od
już od

TUNIS
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
493 zł
już od
już od

LYON
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
440 zł
już od
już od

NICEA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
377 zł
już od
już od

DUSSELDORF
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
445 zł
już od
już od

NEAPOL
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
364 zł
już od
już od

LILLE
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
634 zł
już od
już od

LYON
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
429 zł
już od
już od

TOULOUSE
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
462 zł
już od
już od

BORDEAUX
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
406 zł
już od
już od

BORDEAUX
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
374 zł
już od
już od

MONACHIUM
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
556 zł
już od
już od

BREST
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
585 zł
już od
już od

KASABLANKA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
542 zł
już od
już od
Rok utworzenia | 1933 |
Centrum lotnicze | Paryż - Orly, Marsylia - Provence, Lyon - Saint Exupery |
Siedziba | Paryż - Charles De Gaulle |
Program frequent-flyer | Flying Blue |
Alianse | SkyTeam |
Flota | Airbus A318, Airbus A319, Airbus A320, Airbus A321, Airbus A330, Airbus A340, Airbus A380, Boeing 747, Boeing 777 |
Typ linii | linie regularne |
Air France

Air France to narodowy francuski przewoźnik lotniczy. Linia powstała 7 października 1933 roku a siedziba firmy znajdowała się na lotnisku La Bourget.
W 1953 roku Air France rozpoczął loty z lotniska Paryż Orly.
W 1974 roku Air France przeniósł swoja siedzibę na nowe lotnisko Charles de Gaulle a w kwietniu 1996 roku lotnisko to stało się najważniejszym hubem w siatce połączeń linii.
W latach siedemdziesiątych stojąc w obliczu światowego kryzysu ekonomicznego spowodowanego wzrostem cen ropy Air France postanowił zdywersyfikować swoją ofertę i utworzył dział przewozów cargo i na dzień dzisiejszy jest światowym liderem w tego typu przewozach. Rocznie jest to 1510 tysięcy ton.
We wrześniu 2003 roku podpisana została umowa między Air France a KLM dzięki czemu Air Fance/KLM stał się największą grupą świadczącą usługi przewozów lotniczych w Europie.
Air France KLM zatrudnia około 104000 osób, na szkolenie których przeznacza 200 milionów euro rocznie, przewozi 73,5 miliona pasażerów rocznie, siatka połączeń obejmuje 243 kierunki do 106 krajów i obsługiwana jest przez 411 maszyn należących Air France oraz 195 maszyn KLM.
Jeśli chodzi o rynek europejski to Air France posiada ofertę 476 lotów dziennie na 95 kierunkach do 33 krajów.
Średni wiek pasażera na rynku europejskim to 42 lata, 62% z nich to mężczyźni a 38% kobiety. Francuzi stanowią 43% pasażerów, 41% to europejczycy, 11% amerykanie a 3% azjaci.
Średni wiek samolotu Air France obsługującego loty długodystansowe wynosi 7,1 lat. Samolotów tego rodzaju jest 97 i są to: Airbus A330-200, Airbus A340-300, Boeing 747-400 i Boeing 777-200 i 300. Samolotów obsługujących loty średniodystansowe jest 148 i są to: Airbusy A318, 319, 320 i 321. Samoloty krótkodystansowe należące do Air France to: Embraer 120, 135, 145 i 190, Fokker 70 i 100, Canadair Jet, Avro RJ 85 i BAE 146-200/300 i w sumie jest ich 134. Flota cargo to 10 samolotów Boeing 747-400.
W 1976 roku odbył się pierwszy lot samolotem typu Concorde w barwach Air France, samoloty te osiągały prędkość ponad 2000 km/h, jednak zostały wycofane z użytku w 2003 roku.
Grupa Air France KLM należy do drugiego co do wielkości sojuszu lotniczego Sky Team, który posiada 19% udziału w światowym rynku przewozów lotniczych, na udział ten składa się 427 milionów pasażerów przewiezionych w 2006 roku, ponad 16000 lotów dziennie oraz 841 kierunków do 151 krajów.
W 1953 roku Air France rozpoczął loty z lotniska Paryż Orly.
W 1974 roku Air France przeniósł swoja siedzibę na nowe lotnisko Charles de Gaulle a w kwietniu 1996 roku lotnisko to stało się najważniejszym hubem w siatce połączeń linii.
W latach siedemdziesiątych stojąc w obliczu światowego kryzysu ekonomicznego spowodowanego wzrostem cen ropy Air France postanowił zdywersyfikować swoją ofertę i utworzył dział przewozów cargo i na dzień dzisiejszy jest światowym liderem w tego typu przewozach. Rocznie jest to 1510 tysięcy ton.
We wrześniu 2003 roku podpisana została umowa między Air France a KLM dzięki czemu Air Fance/KLM stał się największą grupą świadczącą usługi przewozów lotniczych w Europie.
Air France KLM zatrudnia około 104000 osób, na szkolenie których przeznacza 200 milionów euro rocznie, przewozi 73,5 miliona pasażerów rocznie, siatka połączeń obejmuje 243 kierunki do 106 krajów i obsługiwana jest przez 411 maszyn należących Air France oraz 195 maszyn KLM.
Jeśli chodzi o rynek europejski to Air France posiada ofertę 476 lotów dziennie na 95 kierunkach do 33 krajów.
Średni wiek pasażera na rynku europejskim to 42 lata, 62% z nich to mężczyźni a 38% kobiety. Francuzi stanowią 43% pasażerów, 41% to europejczycy, 11% amerykanie a 3% azjaci.
Średni wiek samolotu Air France obsługującego loty długodystansowe wynosi 7,1 lat. Samolotów tego rodzaju jest 97 i są to: Airbus A330-200, Airbus A340-300, Boeing 747-400 i Boeing 777-200 i 300. Samolotów obsługujących loty średniodystansowe jest 148 i są to: Airbusy A318, 319, 320 i 321. Samoloty krótkodystansowe należące do Air France to: Embraer 120, 135, 145 i 190, Fokker 70 i 100, Canadair Jet, Avro RJ 85 i BAE 146-200/300 i w sumie jest ich 134. Flota cargo to 10 samolotów Boeing 747-400.
W 1976 roku odbył się pierwszy lot samolotem typu Concorde w barwach Air France, samoloty te osiągały prędkość ponad 2000 km/h, jednak zostały wycofane z użytku w 2003 roku.
Grupa Air France KLM należy do drugiego co do wielkości sojuszu lotniczego Sky Team, który posiada 19% udziału w światowym rynku przewozów lotniczych, na udział ten składa się 427 milionów pasażerów przewiezionych w 2006 roku, ponad 16000 lotów dziennie oraz 841 kierunków do 151 krajów.