American Airlines - bilety lotnicze
American Airlines - promocje
CHICAGO
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
985 zł
już od
już od
Rok utworzenia | 1930 (American Airways) |
Centrum lotnicze | Dallas/Fort Worth International Airport John F. Kennedy International Airport Los Angeles International Airport Miami International Airport O'Hare International Airport |
Siedziba | Fort Worth, Teksas, USA |
Program frequent-flyer | AAdvantage |
Alianse | Oneworld |
Flota | Boeing 737-800, Boeing 757-200, Boeing 767-200ER, Boeing 767-300ER, Boeing 777-200ER, Boeing 777-300ER, Boeing 787-9, McDonnell Douglas MD-82, McDonnell Douglas MD-83 |
Firmowy slogan | We know why you fly. (Wiemy dlaczego latasz) |
Typ linii | linie regularne |
American Airlines
American Airlines, Inc., to czwarte największe linie pod kątem przetransportowanych pasażerów, rozmiaru floty pasażerskiej (621 samolotów) oraz dochodów . Linie są oddziałem AMR Corporation a ich siedziba znajduje się w Fort Worth w Teksasie obok ich największego węzła na Dallas/Fort Worth International Airport. Przewoźnik operuje rozległą siecią połączeń międzynarodowych i krajowych, z regularnymi lotami obejmującymi Amerykę Północną, Amerykę Łacińską oraz Południową, Europę, Azję i Pacyfik oraz Karaiby. W roku 2010 American Airlines były na 120 miejscu listy Fortune 500. Ponadto, linie te były współtwórcą aliansu lotniczego Oneworld.
Linie powstały z połączenia 82 mniejszych firm, w ramach ich zakupu i reorganizacji, a początkowo American Airways była wspólną marką wielu niezależnych przewoźników. Do grupy tej należały Southern Air Transport in Texas, Southern Air Fast Express (SAFE) w zachodnich stanach, Universal Aviation na środkowym-zachodzie (które oferowały transkontynentalną trasę lotniczo-kolejową w 1929), Thompson Aeronautical Services (które obsługiwały trasę Detroit - Cleveland od 1929) oraz Colonial Air Transport na północnym-wschodzie. W styczniu 1930 roku American Airways przeobrażono w pojedynczą firmę z siedzibą w Nowym Jorku oraz trasami z Bostonu, Nowego Jorku i Chicago do Dallas, a także z Dallas do Los Angeles. Firma korzystała wtedy z pokrytych drewnem i materiałem maszyn Fokker Trimotor oraz całkowicie metalowych Ford Trimotor. W roku 1934 American Airways zaczęły używać dwupłatowców Curtiss Condor z miejscami noclegowymi.
W maju 2008 roku linie obsługiwały 260 miast (z wyłączeniem umów codeshare) korzystając z 655 samolotów. Jest to linia lotnicza, która przewozi najwięcej pasażerów między Stanami Zjednoczonymi i Ameryką Łacińską, a jednocześnie posiada silną pozycję w zakresie lotów transkontynentalnych i krajowych.
Przewoźnik korzysta z pięciu węzłów: Dallas/Fort Worth (DFW), Chicago (ORD), Miami (MIA), Nowy Jork (JFK), oraz Los Angeles (LAX). Największy węzeł to Dallas/Fort Worth, na którym przewoźnik operuje 85% lotów i oferuje połączenia do największej ilości portów, w porównaniu z innymi swoimi węzłami. San Juan (SJU) i Boston (BOS) służą jako miasta główne i bramy międzynarodowe. Poza tym American Airlines operuje bazami remontowymi w Tulsie i Fort Worth Alliance. Baza w Kansas City została zamknięta we wrześniu 2010 roku.
Linie posiadają trzech przewoźników regionalnych, z których dwóch jest własnością firmy matczynej - AMR Corporation, a jeden należy do firmy zewnętrznej:
American Eagle Airlines, działające jako American Eagle z węzłami na lotniskach Chicago O'Hare, Dallas/Fort Worth, New York LaGuardia, Los Angeles, Miami i San Juan. Linie te świadczą usługi regionalne w zakresie Ameryki Północnej.
Executive Airlines, działające jako American Eagle z węzłami na lotniskach Miami i San Juan. Linie te obsługują destynacje na Karaibach.
Chautauqua Airlines, działające jako AmericanConnection, operujące lotami z węzła Chicago O'Hare. To właśnie one są własnością firmy zewnętrznej.
Linie powstały z połączenia 82 mniejszych firm, w ramach ich zakupu i reorganizacji, a początkowo American Airways była wspólną marką wielu niezależnych przewoźników. Do grupy tej należały Southern Air Transport in Texas, Southern Air Fast Express (SAFE) w zachodnich stanach, Universal Aviation na środkowym-zachodzie (które oferowały transkontynentalną trasę lotniczo-kolejową w 1929), Thompson Aeronautical Services (które obsługiwały trasę Detroit - Cleveland od 1929) oraz Colonial Air Transport na północnym-wschodzie. W styczniu 1930 roku American Airways przeobrażono w pojedynczą firmę z siedzibą w Nowym Jorku oraz trasami z Bostonu, Nowego Jorku i Chicago do Dallas, a także z Dallas do Los Angeles. Firma korzystała wtedy z pokrytych drewnem i materiałem maszyn Fokker Trimotor oraz całkowicie metalowych Ford Trimotor. W roku 1934 American Airways zaczęły używać dwupłatowców Curtiss Condor z miejscami noclegowymi.
W maju 2008 roku linie obsługiwały 260 miast (z wyłączeniem umów codeshare) korzystając z 655 samolotów. Jest to linia lotnicza, która przewozi najwięcej pasażerów między Stanami Zjednoczonymi i Ameryką Łacińską, a jednocześnie posiada silną pozycję w zakresie lotów transkontynentalnych i krajowych.
Przewoźnik korzysta z pięciu węzłów: Dallas/Fort Worth (DFW), Chicago (ORD), Miami (MIA), Nowy Jork (JFK), oraz Los Angeles (LAX). Największy węzeł to Dallas/Fort Worth, na którym przewoźnik operuje 85% lotów i oferuje połączenia do największej ilości portów, w porównaniu z innymi swoimi węzłami. San Juan (SJU) i Boston (BOS) służą jako miasta główne i bramy międzynarodowe. Poza tym American Airlines operuje bazami remontowymi w Tulsie i Fort Worth Alliance. Baza w Kansas City została zamknięta we wrześniu 2010 roku.
Linie posiadają trzech przewoźników regionalnych, z których dwóch jest własnością firmy matczynej - AMR Corporation, a jeden należy do firmy zewnętrznej:
American Eagle Airlines, działające jako American Eagle z węzłami na lotniskach Chicago O'Hare, Dallas/Fort Worth, New York LaGuardia, Los Angeles, Miami i San Juan. Linie te świadczą usługi regionalne w zakresie Ameryki Północnej.
Executive Airlines, działające jako American Eagle z węzłami na lotniskach Miami i San Juan. Linie te obsługują destynacje na Karaibach.
Chautauqua Airlines, działające jako AmericanConnection, operujące lotami z węzła Chicago O'Hare. To właśnie one są własnością firmy zewnętrznej.