Virgin Atlantic - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1984 |
Centrum lotnicze | Londyn - Gatwick, Manchester - Ringway International |
Siedziba | Londyn - Heathrow |
Program frequent-flyer | Flying Club |
Flota | Airbus A330-300, Airbus A340-300, Airbus A340-600, Airbus A380-800, Boeing 747-400, Boeing 787-9 |
Typ linii | tanie linie |
Virgin Atlantic
Początki tego brytyjskiego przewoźnika sięgają 1984 roku, gdy Richard Branson, bardziej znany jako osobistość związana z wytwórnią płytową Virgin Records, postanowił utworzyć linie lotnicze, nazwane później Virgin Atlantic. Ku zaskoczeniu wszystkich, w przeciągu zaledwie trzech miesięcy Branson zdołał zdobyć środki, licencje i załogę by rozpocząć działalność nowych linii lotniczych. Loty inauguracyjne odbyły się w czerwcu 1984 na trasie Londyn Gatwick - Miami. Do końca lat 80-tych siatka połączeń poszerzona została o Nowy Jork (JFK), Tokio i Los Angeles, a Virgin Atlantic przewiozły pierwszego milionowego pasażera. W lutym 2007 roku liczba pasażerów Virgin Atlantic sięgała już ponad 5 milionów.
Linie te zasłynęły tym, że były pierwszymi, które oferowały podróżujacym w Klasie biznes oglądanie telewizji.
Dziś Virgin Atlantic lata do 25 portów lotniczych na całym świecie, spośród których można wymienić: USA (Boston, Chicago, Las Vegas, Los Angeles, Miami, Nowy Jork, Orlando, San Francisco i Waszyngton), Afrykę (Kapsztad, Johannesburg, Lagos,Nairobi), Azję (Delhi, Dubaj, Hongkong, Bombaj, Szanghaj, Tokio), rejon Karaibów, czyli Antyle Małe (Barbados, Antigua, Grenada, St. Lucia, Tobago) oraz Wielkie Antyle (Kuba i Jamajka), Mauritius oraz Australię (Sydney).Linie mogą zaoferować większą liczbę połączeń dzięki umowom code-share podpisanym z takimi przewoźnikami jak Continental, Singapore Airlines, South African Airways, US Airways jak również z mniejszymi liniami, takimi jak BMI Baby. Baza Virgin Atlantic mieści się na 2 londyńskich lotniskach: Gatwick i Heathrow. Ważnym portem lotniczym jest też Manchester.
Ważnym momentem w rozwoju firmy była sprzedaż w 1999 roku 49% udziałów w Virgin Airlines liniom Singapore Airways. Pozostałe 51% należy jednak nadal do Virgin Group.
W 2004 roku to właśnie Virgin Airlines odsłoniły Atlantic GlobalFlyer'a - samolot, na pokładzie którego Steve Fossett samodzielnie okrążył świat bez międzylądowania.
Flota Virgin Atlantic składa się z 38 maszyn typu Boeing 747-400 oraz Airbus A340-300 a w 2002 roku, Virgin jako pierwsze linie na świecie rozpoczęły eksploatację Airbusa A340-600.
Linie te mogą się poszczycić kilkoma nagrodami, jedną z których jest przyznana w 2007 roku Best Business Class and Best Premium Economy 2007 - za najwyższy poziom gwarantowany podróżującym w klasie biznes i ekonomicznej - premium.
Linie te zasłynęły tym, że były pierwszymi, które oferowały podróżujacym w Klasie biznes oglądanie telewizji.
Dziś Virgin Atlantic lata do 25 portów lotniczych na całym świecie, spośród których można wymienić: USA (Boston, Chicago, Las Vegas, Los Angeles, Miami, Nowy Jork, Orlando, San Francisco i Waszyngton), Afrykę (Kapsztad, Johannesburg, Lagos,Nairobi), Azję (Delhi, Dubaj, Hongkong, Bombaj, Szanghaj, Tokio), rejon Karaibów, czyli Antyle Małe (Barbados, Antigua, Grenada, St. Lucia, Tobago) oraz Wielkie Antyle (Kuba i Jamajka), Mauritius oraz Australię (Sydney).Linie mogą zaoferować większą liczbę połączeń dzięki umowom code-share podpisanym z takimi przewoźnikami jak Continental, Singapore Airlines, South African Airways, US Airways jak również z mniejszymi liniami, takimi jak BMI Baby. Baza Virgin Atlantic mieści się na 2 londyńskich lotniskach: Gatwick i Heathrow. Ważnym portem lotniczym jest też Manchester.
Ważnym momentem w rozwoju firmy była sprzedaż w 1999 roku 49% udziałów w Virgin Airlines liniom Singapore Airways. Pozostałe 51% należy jednak nadal do Virgin Group.
W 2004 roku to właśnie Virgin Airlines odsłoniły Atlantic GlobalFlyer'a - samolot, na pokładzie którego Steve Fossett samodzielnie okrążył świat bez międzylądowania.
Flota Virgin Atlantic składa się z 38 maszyn typu Boeing 747-400 oraz Airbus A340-300 a w 2002 roku, Virgin jako pierwsze linie na świecie rozpoczęły eksploatację Airbusa A340-600.
Linie te mogą się poszczycić kilkoma nagrodami, jedną z których jest przyznana w 2007 roku Best Business Class and Best Premium Economy 2007 - za najwyższy poziom gwarantowany podróżującym w klasie biznes i ekonomicznej - premium.