Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

IBERIA - bilety lotnicze

IBERIA - promocje
LANZAROTE
z: WARSZAWA
663 zł
już od
zobacz
BARCELONA
z: WARSZAWA
499 zł
już od
zobacz
GRANADA
z: WARSZAWA
774 zł
już od
zobacz
MALAGA
z: KRAKÓW
773 zł
już od
zobacz
IBIZA
z: WARSZAWA
851 zł
już od
zobacz
ALICANTE
z: KRAKÓW
941 zł
już od
zobacz
ALMERIA
z: WARSZAWA
735 zł
już od
zobacz
BOLONIA
z: KRAKÓW
586 zł
już od
zobacz
PAMPLONA
z: WARSZAWA
785 zł
już od
zobacz

z: KRAKÓW
628 zł
już od
zobacz
VIGO
z: WARSZAWA
533 zł
już od
zobacz
DUBLIN
z: KRAKÓW
736 zł
już od
zobacz
GRANADA
z: KRAKÓW
852 zł
już od
zobacz
THIRA
z: KRAKÓW
889 zł
już od
zobacz
SANTANDER
z: KRAKÓW
764 zł
już od
zobacz
TENERIFFA
z: KRAKÓW
829 zł
już od
zobacz
VIGO
z: KRAKÓW
639 zł
już od
zobacz
WALENCJA
z: KRAKÓW
628 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1927
Centrum lotnicze Barcelona El Prat Airport
Siedziba Madryt-Barajas Airport
Program frequent-flyer Iberia Plus
Alianse Oneworld
Flota Airbus A319, Airbus A320-200, Airbus A321-200, Airbus A330-300, Airbus A340-300, Airbus A340-600
Typ linii linie regularne
IBERIA
Linie lotnicze IBERIA
Linie lotnicze Iberia to główny przewoźnik Hiszpanii istniejący nieprzerwanie od ponad 80 lat. Swoją mocną pozycję na światowym rynku lotnictwa cywilnego Iberia utrzymuje dzięki bogatej siatce połączeń na Półwyspie Iberyjskim i w Europie, ale również i być może przede wszystkim za sprawą szerokiego wachlarza połączeń do Ameryki Łacińskiej. Iberia, z siedzibą w Madrycie (lotnisko Madryt-Barajas, terminal 4) oraz drugą bazą w Barcelonie (lotnisko Barcelona-El Prat, terminal 1) należy do aliansu OneWorld, którego była współtwórcą. Jako prywatne przedsiębiorstwo, Iberia należy do grona światowego indeksu spółek Dow Jones Stoxx.

Początki tego hiszpańskiego przewoźnika sięgają 1927 roku, gdy z inicjatywy finansisty Horacio Echeberriety oraz zarządców linii Lufthansa doszło do utworzenia nowych linii pod nazwą Iberia, Companía Aérea de Transportes. Pierwsze rejsy oferujące przewozy pocztowe odbyły się w grudniu 1927 roku pomiędzy Madrytem i Barceloną. Wojna Domowa w Hiszpanii zapisała się na kartach historii Iberii pod literą nacjonalizacji oraz lotów wyłącznie krajo-wych. Dopiero rok 1946 przyniósł wznowienie rejsów międzynarodowych linie te jako pierwsze po II Wojnie Światowej obsłużyły trasy pomiędzy Europą i Ameryką Południową maszynami typu Douglas DC-4. Rok 1977, w którym Iberia świętowała 50-lecie istnienia odznaczył się przewiezieniem 10 milionów osób w ciągu roku - po raz pierwszy w historii liniowca.

Dziś Iberia wraz ze swoimi partnerami Iberia Regional/Air Nostrum operuje na 121 trasach w 45 krajach, a przy około 1000 rejsów dziennie zapewnia średnio 123 000 miejsc pasażerskich. Dodatkowe profity czerpie ze swoich 45,85% udziałów w zyskach taniego przewoźnika – linii Vueling, których jest współwłaścicielem. Przynależność do aliansu OneWorld oraz umowy code-share z takimi przewoźnikami jak Avianca, Iberworld, Mexicana, Taca Group (Taca i Lacsa), El Al, Syrian Arab, Royal Air Maroc, Comair, Air Senegal dają Iberii dodatkowe 90 destynacji w 30 krajach na całym świecie. Europejska siatka połączeń Iberii obejmuje również Polskę - bezpośrednio z Madrytu można przybyć na pokładzie tych linii do Krakowa i Warszawy.

Flota składa się ze 118 maszyn typu Airbus A 340-600, A 340-300, A 321, A 320 i A 319, a także 65 samolotów typu ATR-72, Dash-8 Q300, CRJ-200 oraz CRJ-900 należących do Iberia Regional i Air Nostrum.