IBERIA - bilety lotnicze

IBERIA - promocje
MINORKA
z: WARSZAWA
732 zł
już od
zobacz
GRANADA
z: WARSZAWA
738 zł
już od
zobacz
MINORKA
z: KRAKÓW
812 zł
już od
zobacz
SAN SEBASTIAN
z: WARSZAWA
746 zł
już od
zobacz
LANZAROTE
z: KRAKÓW
769 zł
już od
zobacz
JEREZ DE LA FRONTERA
z: WARSZAWA
836 zł
już od
zobacz
GRANADA
z: KRAKÓW
946 zł
już od
zobacz
LANZAROTE
z: WARSZAWA
917 zł
już od
zobacz
LA CORUNA
z: KRAKÓW
778 zł
już od
zobacz
ALMERIA
z: KRAKÓW
822 zł
już od
zobacz
PAMPLONA
z: KRAKÓW
855 zł
już od
zobacz
SANTIAGO DE COMPOSTELA
z: KRAKÓW
813 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: WARSZAWA
890 zł
już od
zobacz
ALMERIA
z: WARSZAWA
989 zł
już od
zobacz
SANTIAGO DE COMPOSTELA
z: WARSZAWA
755 zł
już od
zobacz
SANTANDER
z: WARSZAWA
890 zł
już od
zobacz
SEVILLA
z: WARSZAWA
977 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1927
Centrum lotnicze Barcelona El Prat Airport
Siedziba Madryt-Barajas Airport
Program frequent-flyer Iberia Plus
Alianse Oneworld
Flota Airbus A319, Airbus A320-200, Airbus A321-200, Airbus A330-300, Airbus A340-300, Airbus A340-600
Typ linii linie regularne
IBERIA
Linie lotnicze IBERIA
Linie lotnicze Iberia to główny przewoźnik Hiszpanii istniejący nieprzerwanie od ponad 80 lat. Swoją mocną pozycję na światowym rynku lotnictwa cywilnego Iberia utrzymuje dzięki bogatej siatce połączeń na Półwyspie Iberyjskim i w Europie, ale również i być może przede wszystkim za sprawą szerokiego wachlarza połączeń do Ameryki Łacińskiej. Iberia, z siedzibą w Madrycie (lotnisko Madryt-Barajas, terminal 4) oraz drugą bazą w Barcelonie (lotnisko Barcelona-El Prat, terminal 1) należy do aliansu OneWorld, którego była współtwórcą. Jako prywatne przedsiębiorstwo, Iberia należy do grona światowego indeksu spółek Dow Jones Stoxx.

Początki tego hiszpańskiego przewoźnika sięgają 1927 roku, gdy z inicjatywy finansisty Horacio Echeberriety oraz zarządców linii Lufthansa doszło do utworzenia nowych linii pod nazwą Iberia, Companía Aérea de Transportes. Pierwsze rejsy oferujące przewozy pocztowe odbyły się w grudniu 1927 roku pomiędzy Madrytem i Barceloną. Wojna Domowa w Hiszpanii zapisała się na kartach historii Iberii pod literą nacjonalizacji oraz lotów wyłącznie krajo-wych. Dopiero rok 1946 przyniósł wznowienie rejsów międzynarodowych linie te jako pierwsze po II Wojnie Światowej obsłużyły trasy pomiędzy Europą i Ameryką Południową maszynami typu Douglas DC-4. Rok 1977, w którym Iberia świętowała 50-lecie istnienia odznaczył się przewiezieniem 10 milionów osób w ciągu roku - po raz pierwszy w historii liniowca.

Dziś Iberia wraz ze swoimi partnerami Iberia Regional/Air Nostrum operuje na 121 trasach w 45 krajach, a przy około 1000 rejsów dziennie zapewnia średnio 123 000 miejsc pasażerskich. Dodatkowe profity czerpie ze swoich 45,85% udziałów w zyskach taniego przewoźnika – linii Vueling, których jest współwłaścicielem. Przynależność do aliansu OneWorld oraz umowy code-share z takimi przewoźnikami jak Avianca, Iberworld, Mexicana, Taca Group (Taca i Lacsa), El Al, Syrian Arab, Royal Air Maroc, Comair, Air Senegal dają Iberii dodatkowe 90 destynacji w 30 krajach na całym świecie. Europejska siatka połączeń Iberii obejmuje również Polskę - bezpośrednio z Madrytu można przybyć na pokładzie tych linii do Krakowa i Warszawy.

Flota składa się ze 118 maszyn typu Airbus A 340-600, A 340-300, A 321, A 320 i A 319, a także 65 samolotów typu ATR-72, Dash-8 Q300, CRJ-200 oraz CRJ-900 należących do Iberia Regional i Air Nostrum.