All Nippon Airways - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1952 |
Centrum lotnicze | Narita International Airport Kansai International Airport Haneda Airport Osaka International Airport |
Siedziba | Shiodome City Center, Tokio, Japonia |
Program frequent-flyer | ANA Mileage Club |
Alianse | Star Alliance |
Flota | Airbus A320-200, Boeing 737-500, Boeing 737-700, Boeing 737-700ER, Boeing 737-800, Boeing 747-400D, Boeing 767-300, Boeing 767-300ER, Boeing 777-200, Boeing 777-200ER, Boeing 777-300, Boeing 777-300ER, Boeing 787-8, Boeing 787-9, Mitsubishi MRJ90 |
Typ linii | linie regularne |
All Nippon Airways
All Nippon Airways Co., Ltd., znane również jako Zennikku lub ANA, to drugie największe linie Japonii, zaraz po Japan Airlines. Siedziba firmy znajduje się w Shiodome City Center w japońskiej stolicy Tokio. Przewoźnik operuje usługami do 49 miejscowości w kraju oraz 35 za granicą, zatrudniając ponad 14 tysięcy osób. W maju 2010 roku ruch pasażerski ANA wzrósł o 7,8% a usługi międzynarodowe zwiększyły się o 22%, co dało 2 miliony pasażerów w pierwszych pięciu miesiącach roku. Główne międzynarodowe węzły lotnicze przewoźnika znajdują się na Narita International Airport poza Tokio oraz Kansai International Airport w Osace. Dla lotów krajowych najważniejsze porty to Tokyo International Airport, Osaka International Airport, Chubu Centrair International Airport (w pobliżu Nagoya), oraz New Chitose Airport (w pobliżu Sapporo).
Poza główną działalnością ANA kontrolują kilku przewoźników pasażerskich, z włączeniem oddziału regionalnego Air Nippon, przewoźnika czarterowego Air Japan, oraz Air Next - linii low-cost z siedzibą przy Fukuoka Airport obsługujących loty dla ANA. Dodatkowe mniejsze oddziały to Air Nippon Network (A-net) - oddział Air Nippon; Air Central, Q400 - linie z siedzibą przy Chubu Centrair International Airport; oraz ANA & JP Express (AJV) - operator frachtowy. Zamiarem przewoźnika jest ponadto utworzenie przynajmniej jednych tanich linii na bazie tych istniejących w Azji. All Nippon Airways są obecnie oficjalnym sponsorem Japońskiego Związku Piłki Nożnej.
Za pierwszego przodka ANA uznaje się Nippon Helicopter and Aeroplane, firmę utworzoną w grudniu 1952 roku. Usługi helikopterowe rozpoczął on na początku roku następnego a pierwszy lot cargo między Osaką a Tokio odbył się rok po powstaniu, maszyną de Havilland Dove. Loty pasażerskie na tej samej trasie rozpoczęto się w lutym 1954 roku, a po roku połączenia rozciągały się od północnej Kyushu do Sapporo. Inny przodek linii to Far East Airlines, które działalność rozpoczęły od nocnych lotów cargo między Osaką i Tokio. Z czasem, w marcu 1958 roku, obie te linie połączyły się. Powstały w ten sposób największe prywatne linie lotnicze Japonii, pod nazwą All Nippon Airways, operujące na trasach obsługiwanych do tej pory przez przodków.
ANA posiadają mocno rozbudowaną siatkę połączeń krajowych, która pokrywa całą Japonie od Hokkaido na północy do Okinawy na południu. Usługi międzynarodowe zawierają połączenia z Chinami, Koreą, Azją Południowo-Wschodnią, Stanami Zjednoczonymi oraz Europą zachodnią. Na kluczowym porcie międzynarodowymi Narita International Airport, przewoźnik dzieli Południowe Skrzydło Terminala 1 z innymi partnerami Star Alliance.
Poza główną działalnością ANA kontrolują kilku przewoźników pasażerskich, z włączeniem oddziału regionalnego Air Nippon, przewoźnika czarterowego Air Japan, oraz Air Next - linii low-cost z siedzibą przy Fukuoka Airport obsługujących loty dla ANA. Dodatkowe mniejsze oddziały to Air Nippon Network (A-net) - oddział Air Nippon; Air Central, Q400 - linie z siedzibą przy Chubu Centrair International Airport; oraz ANA & JP Express (AJV) - operator frachtowy. Zamiarem przewoźnika jest ponadto utworzenie przynajmniej jednych tanich linii na bazie tych istniejących w Azji. All Nippon Airways są obecnie oficjalnym sponsorem Japońskiego Związku Piłki Nożnej.
Za pierwszego przodka ANA uznaje się Nippon Helicopter and Aeroplane, firmę utworzoną w grudniu 1952 roku. Usługi helikopterowe rozpoczął on na początku roku następnego a pierwszy lot cargo między Osaką a Tokio odbył się rok po powstaniu, maszyną de Havilland Dove. Loty pasażerskie na tej samej trasie rozpoczęto się w lutym 1954 roku, a po roku połączenia rozciągały się od północnej Kyushu do Sapporo. Inny przodek linii to Far East Airlines, które działalność rozpoczęły od nocnych lotów cargo między Osaką i Tokio. Z czasem, w marcu 1958 roku, obie te linie połączyły się. Powstały w ten sposób największe prywatne linie lotnicze Japonii, pod nazwą All Nippon Airways, operujące na trasach obsługiwanych do tej pory przez przodków.
ANA posiadają mocno rozbudowaną siatkę połączeń krajowych, która pokrywa całą Japonie od Hokkaido na północy do Okinawy na południu. Usługi międzynarodowe zawierają połączenia z Chinami, Koreą, Azją Południowo-Wschodnią, Stanami Zjednoczonymi oraz Europą zachodnią. Na kluczowym porcie międzynarodowymi Narita International Airport, przewoźnik dzieli Południowe Skrzydło Terminala 1 z innymi partnerami Star Alliance.