Avianca - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1919 (SCADTA) |
Centrum lotnicze | El Dorado International Airport |
Siedziba | Bogota, Kolumbia |
Program frequent-flyer | LifeMiles (wcześniej AviancaPlus) |
Alianse | Star Alliance |
Flota | Airbus A318-100, Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A330-200, Airbus A350-800, Boeing 767-200ER, Boeing 767-300ER, Boeing 787-8, Fokker 50, Fokker 100, McDonnell Douglas MD-83 |
Firmowy slogan | The First Airline of the Americas (Pierwsze Linie Ameryk) The Airline of Colombia(Linie lotnicze Kolumbii) Things Are Happening Here (2005)(Tutaj wszystko się dzieje) Gladly (2009) (Z przyjemnością) |
Typ linii | linie regularne |
Avianca
Avianca S.A. (w języku hiszpańskim skrót od Aerovías Nacionales de Colombia S.A., aktualnie Aerovías del Continente Americano S.A.) to flagowy przewoźnik Kolumbii, działający od 1919 roku, kiedy to powstał pod nazwą SCADTA. Siedziba główna znajduje się w Bogocie, a główny węzeł lotniczy na El Dorado International Airport. Są to największe linie lotnicze w Kolumbii oraz jedne z głównych w Ameryce Łacińskiej. Avianca wspólnie ze swoimi oddziałami, posiada najbardziej rozbudowaną siatkę połączeń (zarówno pasażerskich, jak i cargo) do miejscowości w Amerykach oraz najnowocześniejszą flotę na kontynencie. Właścicielem linii jest Avianca-TACA Ltd. - holding w Ameryce Łacińskiej utworzony na Bahamach, specjalizujący się w transporcie powietrznym.
W październiku 2009 roku ogłoszono fuzję Avianca z TACA, przy założeniu, że obie zachowają własną tożsamość. W tym samym roku linie ukończyły 90 lat, co czyni je jednymi z najstarszych nadal działających. Są to w rzeczywistości najstarsze, nieprzerwanie działające linie na Półkuli Zachodniej. Od kwietnia 2010 roku, OceanAir przemianowano na Avianca, podobnie jak uczyniono to wcześniej z SAM oraz innymi oddziałami, co ma na celu osiągnięcie przez Avianca czołowej pozycji wśród linii Ameryki Łacińskiej.
Pod koniec 2010 roku Avianca i TACA rozpoczęły proces przystępowania do Star Alliance, który potrwa około 18 miesięcy, podczas których linie muszą spełnić wymagania aby stać się pełnoprawnym członkiem.
Aktualne oddziały Avianca to AeroGal, Helicol, PAS, Avianca Brazil, OceanAir Táxi Aéreo, Senior Táxi Aéreo, Tampa Cargo, VarigLog, VIP, TACA, Operated by LACSA, TACA Perú, Volaris, Aviateca, Aeroperlas, Islena, La Costena, NICA, oraz Sansa. Ponadto w Stanach Zjednoczonych firma oferuje prywatne usługi autobusowe z John F. Kennedy International Airport do Union City i Elizabeth w New Jersey.
W roku 2008 siatka połączeń przewoźnika powiększyła się o trzy nowe trasy międzynarodowe do Santo Domingo, na Dominikanę, Washingtonu, a także o San José, Kostarykę, oraz dodatkowe loty do Curaçao, Walencji, Wenezueli, Santiago, Chile, Nowego Jorku, Madrytu i Barcelony, co czyni węzeł w Bogocie jeszcze silniejszym. Wprowadzona ma zostać także usługa do Orlando na Florydzie.
W roku 2010 roku z El Dorado International Airport, uruchomiono trzy w tygodniu połączenia na London Heathrow Airport. Oznacza to stopniową ekspansję na inne europejskie lotniska, a kolejną planowaną trasą jest Bogota - Frankfurt. Inne planowane trasy to Bogota - San Salvador - Montreal, Bogota - San Salvador - Toronto, Bogota - Panama City - Tegucigalpa, Bogota - Havana, oraz Cali - Panama - San Salvador. Linie otrzymały też zezwolenie od władz kolumbijskich na loty do Gwatemali i El Salvador przez Kostarykę.
Ostatnio prezes Avianca ogłosił, że firma tworzy połączenia do Azji, jednak loty prawdopodobnie rozpoczną się w roku 2012 lub później, zależnie od otrzymania maszyn Boeing 787.
W październiku 2009 roku ogłoszono fuzję Avianca z TACA, przy założeniu, że obie zachowają własną tożsamość. W tym samym roku linie ukończyły 90 lat, co czyni je jednymi z najstarszych nadal działających. Są to w rzeczywistości najstarsze, nieprzerwanie działające linie na Półkuli Zachodniej. Od kwietnia 2010 roku, OceanAir przemianowano na Avianca, podobnie jak uczyniono to wcześniej z SAM oraz innymi oddziałami, co ma na celu osiągnięcie przez Avianca czołowej pozycji wśród linii Ameryki Łacińskiej.
Pod koniec 2010 roku Avianca i TACA rozpoczęły proces przystępowania do Star Alliance, który potrwa około 18 miesięcy, podczas których linie muszą spełnić wymagania aby stać się pełnoprawnym członkiem.
Aktualne oddziały Avianca to AeroGal, Helicol, PAS, Avianca Brazil, OceanAir Táxi Aéreo, Senior Táxi Aéreo, Tampa Cargo, VarigLog, VIP, TACA, Operated by LACSA, TACA Perú, Volaris, Aviateca, Aeroperlas, Islena, La Costena, NICA, oraz Sansa. Ponadto w Stanach Zjednoczonych firma oferuje prywatne usługi autobusowe z John F. Kennedy International Airport do Union City i Elizabeth w New Jersey.
W roku 2008 siatka połączeń przewoźnika powiększyła się o trzy nowe trasy międzynarodowe do Santo Domingo, na Dominikanę, Washingtonu, a także o San José, Kostarykę, oraz dodatkowe loty do Curaçao, Walencji, Wenezueli, Santiago, Chile, Nowego Jorku, Madrytu i Barcelony, co czyni węzeł w Bogocie jeszcze silniejszym. Wprowadzona ma zostać także usługa do Orlando na Florydzie.
W roku 2010 roku z El Dorado International Airport, uruchomiono trzy w tygodniu połączenia na London Heathrow Airport. Oznacza to stopniową ekspansję na inne europejskie lotniska, a kolejną planowaną trasą jest Bogota - Frankfurt. Inne planowane trasy to Bogota - San Salvador - Montreal, Bogota - San Salvador - Toronto, Bogota - Panama City - Tegucigalpa, Bogota - Havana, oraz Cali - Panama - San Salvador. Linie otrzymały też zezwolenie od władz kolumbijskich na loty do Gwatemali i El Salvador przez Kostarykę.
Ostatnio prezes Avianca ogłosił, że firma tworzy połączenia do Azji, jednak loty prawdopodobnie rozpoczną się w roku 2012 lub później, zależnie od otrzymania maszyn Boeing 787.