AeroGal - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1986 |
Centrum lotnicze | José Joaquín de Olmedo International Airport, Mariscal Sucre International Airport |
Siedziba | Quito, Ekwador |
Program frequent-flyer | Aeromillas |
Flota | Airbus A319-100, Airbus A320-200, Boeing 737-200, Boeing 737-300, Boeing 757-200, Boeing 767-300ER |
Firmowy slogan | Fly smart / Vuela Inteligentemente (Lataj inteligentnie) |
Typ linii | linie regularne |
AeroGal
AeroGal (hiszpański akronim od: Aerolíneas Galápagos S.A.) jest linią lotniczą z siedzibą w Quito w Ekwadorze. Obsługuje loty pasażerskie oraz cargo w obszarze Ekwadoru, między stałym lądem a Wyspami Galapagos, oraz między Ekwadorem a Miami i Columbią. Linie powstały w roku 1986.
Dzięki umowie handlowej z Grupą Synergy (Avianca, OceanAir, VIP) przewoźnik otrzymał nowe samoloty, co umożliwiło rozszerzenie siatki połączeń o nowe porty. Pod uwagę brane były loty międzynarodowe do Los Angeles, Milanu, Madrytu, Limy i Panamy. Umowa zawierała również współpracę na zasadach code sharing na trasach krajowych - Lago Agrio, Francisco de Orellana, Salina, między AeroGal i VIP.
W październiku 2009, AeroGal ogłosiły fuzję z kolumbijską linią Avianca oraz salwadorską TACA. Przewoźnik operował nadal pod własną marką, ale jednocześnie dzielił się majątkiem z dwoma pozostałymi liniami.
W rozkładzie lotów AeroGal znajdują się Stany Zjednoczone (New York City - John F. Kennedy International Airport), Columbia (Bogotá - El Dorado International Airport, Medellín - José María Córdova International Airport), Ekwador (Baltra Island - Seymour Airport, Cuenca - Mariscal Lamar Airport, Guayaquil - José Joaquín de Olmedo International Airport, Manta - Eloy Alfaro International Airport, Quito - Mariscal Sucre International Airport, San Cristóbal Island - San Cristóbal Airport), oraz Peru (Lima - Jorge Chávez International Airport).
Avianca jest aktualnie w posiadaniu większej części AeroGal - 81%, co zmusiło nabywcę do nakładów finansowych w wysokości 7,2 miliona USD, przeznaczonych na wzmocnienie i modernizację spadku po AeroGal. Pomimo wykupienia, przewoźnik będzie nadal identyfikował się z marką AeroGal i działał pod jej szyldem na terenie Ekwadoru.
Dzięki umowie handlowej z Grupą Synergy (Avianca, OceanAir, VIP) przewoźnik otrzymał nowe samoloty, co umożliwiło rozszerzenie siatki połączeń o nowe porty. Pod uwagę brane były loty międzynarodowe do Los Angeles, Milanu, Madrytu, Limy i Panamy. Umowa zawierała również współpracę na zasadach code sharing na trasach krajowych - Lago Agrio, Francisco de Orellana, Salina, między AeroGal i VIP.
W październiku 2009, AeroGal ogłosiły fuzję z kolumbijską linią Avianca oraz salwadorską TACA. Przewoźnik operował nadal pod własną marką, ale jednocześnie dzielił się majątkiem z dwoma pozostałymi liniami.
W rozkładzie lotów AeroGal znajdują się Stany Zjednoczone (New York City - John F. Kennedy International Airport), Columbia (Bogotá - El Dorado International Airport, Medellín - José María Córdova International Airport), Ekwador (Baltra Island - Seymour Airport, Cuenca - Mariscal Lamar Airport, Guayaquil - José Joaquín de Olmedo International Airport, Manta - Eloy Alfaro International Airport, Quito - Mariscal Sucre International Airport, San Cristóbal Island - San Cristóbal Airport), oraz Peru (Lima - Jorge Chávez International Airport).
Avianca jest aktualnie w posiadaniu większej części AeroGal - 81%, co zmusiło nabywcę do nakładów finansowych w wysokości 7,2 miliona USD, przeznaczonych na wzmocnienie i modernizację spadku po AeroGal. Pomimo wykupienia, przewoźnik będzie nadal identyfikował się z marką AeroGal i działał pod jej szyldem na terenie Ekwadoru.