Copa Airlines Colombia - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1992 (AeroRepublica) 2010 (Copa Airlines Colombia) |
Centrum lotnicze | El Dorado International Airport |
Siedziba | Bogotá, Kolumbia |
Program frequent-flyer | OnePass |
Alianse | Star Alliance (2012) |
Flota | Embraer 190AR, Embraer 190LR, Boeing 737-700, Boeing 737-800 |
Firmowy slogan | Pasión por el servicio (Usługi świadczone z pasją) |
Typ linii | linie regularne |
Copa Airlines Colombia
AeroRepública S.A., działająca pod nazwą Copa Airlines Colombia, to linia lotnicza z siedzibą w kolumbijskiej Bogocie. Jest to trzeci największy przewoźnik w Kolumbii. Obsługuje regularne loty z Bogoty do 11 lokalnych portów w Panamie, Venezueli, na Kubie, w Meksyku, Gwatemali i Ekwadorze oraz loty czarterowe do lotnisk lokalnych, USA i na Karaiby. Główną bazą jest El Dorado International Airport w Bogocie, a centralnym mialstem José María Córdova International Airport w Medellin.
Pomimo problemów i przeszkód, prowadzone pod wodzą Alfonso Avila Velandia pracującego wcześniej w przemyśle lotniczym oraz Amos Ginor, dyskusje i negocjacje zaowocowały w 1992 roku utworzeniem Aero Republica, pierwszej od lat linii lotniczej powstałej w Kolumbii. W rezultacie AeroRepublica świadczyła usługi od połowy 1993 roku, korzystając z samolotów 727-100, wymalowanych w kolory flagi Kolumbii (żółty, niebieski i czerwony), początkowo latając z Bogoty do miast położonych na wybrzeżu, takich jak Santa Marta, Cartagena czy San Andres. Rynek nadzwyczajnie rozwinął się w Santa Marta, a linia zdobyła przychylność miejscowych władz.
AeroRepublica kontynuowała rozwój docierając do nowych miast, jak między innymi Cali, Medellin, Barranquilla, Monteria, Cartago, czy Leticia. Podobnie jak w Santa Marta, pojawienie się AeroRepublica w Leticia oznaczało dynamiczny rozwój gospodarczy, co z kolei pozwoliło przewoźnikowi na obniżenie cen. Poza tym flotę wymieniono na McDonnell-Douglas DC-9-30, odkupione od Continental Airlines i Alitalii.
Linia cieszyła się dobrą sławą w zakresie bezpieczeństwa, mając na koncie tylko dwa godne uwagi wypadki, w których nikt nie zginął ani nie został poważnie ranny, jednak w latach 90-tych AeroRepublica miała złą sławę w Kolumbii z uwagi na ciągłe problemy techniczne, punktualność i ogólny bałagan, przez co zyskała nawet przezwisko "AeroRecocha".
Linia przeszła radykalną odmianę sposobu funkcjonowania, wizerunku oraz floty, ze sloganem reklamowym Live the Change (Przeżyj Zmianę). Flotę stopniowo zasilano w McDonnell-Douglas MD-80, zmieniono też kolory oraz przeorganizowano mapę lotów, rezygnując z lotów do miejscowości takich jak Carthage.
Wszystkie te pozytywne zmiany zostały dostrzeżone przez opinię publiczną i używane wcześniej przezwisko nie było już potrzebne. Dziś AeroRepublica nie miewa problemów z punktualnością i innych wcześniej się przytrafiających, często też prowadzi w krajowych statystykach. W sierpniu 2010 AeroRepublica ujawniła plany wprowadzenia usług do Meksyku i na Kubę.
Pod koniec 2010 roku firma właścicielska - Copa Holdings, zmieniła nazwę linii na Copa Airlines Colombia, mając na celu unifikację marki.
Pomimo problemów i przeszkód, prowadzone pod wodzą Alfonso Avila Velandia pracującego wcześniej w przemyśle lotniczym oraz Amos Ginor, dyskusje i negocjacje zaowocowały w 1992 roku utworzeniem Aero Republica, pierwszej od lat linii lotniczej powstałej w Kolumbii. W rezultacie AeroRepublica świadczyła usługi od połowy 1993 roku, korzystając z samolotów 727-100, wymalowanych w kolory flagi Kolumbii (żółty, niebieski i czerwony), początkowo latając z Bogoty do miast położonych na wybrzeżu, takich jak Santa Marta, Cartagena czy San Andres. Rynek nadzwyczajnie rozwinął się w Santa Marta, a linia zdobyła przychylność miejscowych władz.
AeroRepublica kontynuowała rozwój docierając do nowych miast, jak między innymi Cali, Medellin, Barranquilla, Monteria, Cartago, czy Leticia. Podobnie jak w Santa Marta, pojawienie się AeroRepublica w Leticia oznaczało dynamiczny rozwój gospodarczy, co z kolei pozwoliło przewoźnikowi na obniżenie cen. Poza tym flotę wymieniono na McDonnell-Douglas DC-9-30, odkupione od Continental Airlines i Alitalii.
Linia cieszyła się dobrą sławą w zakresie bezpieczeństwa, mając na koncie tylko dwa godne uwagi wypadki, w których nikt nie zginął ani nie został poważnie ranny, jednak w latach 90-tych AeroRepublica miała złą sławę w Kolumbii z uwagi na ciągłe problemy techniczne, punktualność i ogólny bałagan, przez co zyskała nawet przezwisko "AeroRecocha".
Linia przeszła radykalną odmianę sposobu funkcjonowania, wizerunku oraz floty, ze sloganem reklamowym Live the Change (Przeżyj Zmianę). Flotę stopniowo zasilano w McDonnell-Douglas MD-80, zmieniono też kolory oraz przeorganizowano mapę lotów, rezygnując z lotów do miejscowości takich jak Carthage.
Wszystkie te pozytywne zmiany zostały dostrzeżone przez opinię publiczną i używane wcześniej przezwisko nie było już potrzebne. Dziś AeroRepublica nie miewa problemów z punktualnością i innych wcześniej się przytrafiających, często też prowadzi w krajowych statystykach. W sierpniu 2010 AeroRepublica ujawniła plany wprowadzenia usług do Meksyku i na Kubę.
Pod koniec 2010 roku firma właścicielska - Copa Holdings, zmieniła nazwę linii na Copa Airlines Colombia, mając na celu unifikację marki.