Afriqiyah Airways - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 2001 |
Centrum lotnicze | Tripoli International Airport |
Siedziba | Trypolis, Libia |
Program frequent-flyer | Rahal |
Flota | Airbus A300-600, Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A330-200, Airbus A340-200, Airbus A350-800 |
Typ linii | linie regularne |
Afriqiyah Airways
Afriqiyah Airways, to linie lotnicze z siedzibą w libijskim Trypolisie. Obsługują loty krajowe między Trypolisem i Bengazi oraz regularne loty międzynarodowe do ponad 25 krajów w Europie, Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie. Główną bazą lotniczą jest Tripoli International Airport.
Nazwa Afriqiyah oznacza w języku arabsim mieszkańca Afryki. Logo 9.9.99 znajdujące się na bokach samolotów przewoźnika, odnosi się do dnia wprowadzenia Deklaracji Sirte, która jest równoznaczna z powstaniem Unii Afrykańskiej. Z założenia Afriqiyah miała być Airline of Africa (linią Afryki) z węzłem w Trypolisie.
W 2006 roku dochód linii wyniósł 120 milionów USD. Afriqiyah Airways jest członkiem Arab Air Carriers Organization oraz International Air Transport Association (IATA).
Linie, oferujące loty regularne, utworzono w 2001 roku. Są one w całości własnością libijskiego rządu i zatrudniają około 300 osób. Loty rozpoczęto na maszynach Boeing 737-400, jednak już w 2003 roku zmieniono je na Airbusy. Następnie Afriqiyah Airways podpisały porozumienie dotyczące zakupu sześciu maszyn Airbus A320 oraz trzech Airbus A319 (z opcją zwiększenia zamówienia o pięć), a także trzech Airbus A330-200 (z opcją zwiększenia zamówienia o trzy). Zakup ten jest częścią długo terminowej strategii ekspansji młodych libijskich linii.
Nowe A320 i A319 wykorzystywane są dla zyskujących na sile połączeń międzynarodowych, łączących Trypolis z 17 destynacjami w Afryce Północnej, Zachodniej i Centralnej oraz na Bliskim Wschodzie, a także europejskimi Paryżem, Brukselą, Londynem, Rzymem i Amsterdamem.
Wykorzystywany przez linie A319 może przewozić 124 pasażerów w dwóch klasach, podczas gdy A320 posiada 150 miejsc w dwóch klasach. A330 przeznaczony jest na trasy dalszego zasięgu do Afryki Południowej, Azji i Europy, a na pokładzie znajdują się 253 fotele podzielone na trzy klasy.
Afriqiyah Airways latają bezpośrednio do wielu miast w Afryce, Azji i Europie. Zimą 2010, dodano dwie nowe trasy do Pekinu w Chinach i Nawakszut w Mauretanii. Kolejnym krokiem ma być uruchomienie trasy do francuskiej Marsylii.
Dwa Airbusy 330 dostarczone w 2009 roku zainaugurowały loty do Dhaki (Bangladesz), Johannesburga (RPA) oraz Kinszasy (Republika Kongo)
Na połowę 2010 roku planowana była fuzja Afriqiyah Airways z Libyan Airlines (innym flagowym przewoźnikiem Libii), co doprowadzić miało do utworzenia jednej linii.
Nazwa Afriqiyah oznacza w języku arabsim mieszkańca Afryki. Logo 9.9.99 znajdujące się na bokach samolotów przewoźnika, odnosi się do dnia wprowadzenia Deklaracji Sirte, która jest równoznaczna z powstaniem Unii Afrykańskiej. Z założenia Afriqiyah miała być Airline of Africa (linią Afryki) z węzłem w Trypolisie.
W 2006 roku dochód linii wyniósł 120 milionów USD. Afriqiyah Airways jest członkiem Arab Air Carriers Organization oraz International Air Transport Association (IATA).
Linie, oferujące loty regularne, utworzono w 2001 roku. Są one w całości własnością libijskiego rządu i zatrudniają około 300 osób. Loty rozpoczęto na maszynach Boeing 737-400, jednak już w 2003 roku zmieniono je na Airbusy. Następnie Afriqiyah Airways podpisały porozumienie dotyczące zakupu sześciu maszyn Airbus A320 oraz trzech Airbus A319 (z opcją zwiększenia zamówienia o pięć), a także trzech Airbus A330-200 (z opcją zwiększenia zamówienia o trzy). Zakup ten jest częścią długo terminowej strategii ekspansji młodych libijskich linii.
Nowe A320 i A319 wykorzystywane są dla zyskujących na sile połączeń międzynarodowych, łączących Trypolis z 17 destynacjami w Afryce Północnej, Zachodniej i Centralnej oraz na Bliskim Wschodzie, a także europejskimi Paryżem, Brukselą, Londynem, Rzymem i Amsterdamem.
Wykorzystywany przez linie A319 może przewozić 124 pasażerów w dwóch klasach, podczas gdy A320 posiada 150 miejsc w dwóch klasach. A330 przeznaczony jest na trasy dalszego zasięgu do Afryki Południowej, Azji i Europy, a na pokładzie znajdują się 253 fotele podzielone na trzy klasy.
Afriqiyah Airways latają bezpośrednio do wielu miast w Afryce, Azji i Europie. Zimą 2010, dodano dwie nowe trasy do Pekinu w Chinach i Nawakszut w Mauretanii. Kolejnym krokiem ma być uruchomienie trasy do francuskiej Marsylii.
Dwa Airbusy 330 dostarczone w 2009 roku zainaugurowały loty do Dhaki (Bangladesz), Johannesburga (RPA) oraz Kinszasy (Republika Kongo)
Na połowę 2010 roku planowana była fuzja Afriqiyah Airways z Libyan Airlines (innym flagowym przewoźnikiem Libii), co doprowadzić miało do utworzenia jednej linii.