Air Austral - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1975 (Réunion Air Services-RAS) 1986 (Air Réunion) 1986 (Air Austral) |
Centrum lotnicze | Roland Garros Airport |
Siedziba | Roland Garros Airport, Sainte-Marie, Réunion |
Program frequent-flyer | Capricorn Indigo Card |
Flota | ATR 72-500, Boeing 737-800, Boeing 777-200ER, Boeing 777-200LR, Boeing 777-300ER, Airbus A380-800 |
Typ linii | linie regularne |
Air Austral
Air Austral to francuskie linie lotnicze z główną siedzibą przy lotnisku Roland Garros Airport w Sainte-Marie, na wyspie Réunion na Oceanie Indyjskim. Lotnisko to jest jednocześnie główną bazą lotniczą. Linie obsługują regularne loty z Réunion do Francji, RPA, Australii, Nowej Kaledonii oraz wielu innych miejsc na Oceanie Indyjskim.
Linie zostały utworzone w grudniu 1974 roku przez lokalnego biznesmana Gérarda Etheve. Były to pierwsze komercyjne linie Reunion znane kiedyś jako Réunion Air Services (RAS). W sierpniu 1977 RAS wyruszył w loty w obrębie regionu na trasie z Sainte-Marie do Mayotte, samolotem Hawker Siddeley HS 748 turboprop wyposażonym w 32 miejsca. Dopiero w grudniu 1986, RAS zmienił nazwę na Air Réunion. Następnie linie zostały wykupione przez Sematra, firmę należącą w 46% do lokalnej rady Reunion a pozostała część była własnością banków i innych prywatnych partnerów. Miesiąc później Air Réunion stała się Air Austral.
W toku dalszego rozwoju przewoźnik zasilał flotę kolejnymi maszynami - Boeing 737-500, Boeing 737-300QC, ATR 72-500. Usługi świadczono już z dwóch lotnisk - Roland Garros Airport w Sainte-Marie oraz Pierrefonds Airport w Saint Pierre, z regularnymi lotami do Mayotte, Johannesburga, RPA, Comoros, na Mauritius i Seszele, oraz trzy porty na Madagaskarze (Antananarivo, Tamatave, Nosy Be, Majunga). W roku 2003 linie wprowadziły pierwszą usługę daleko dystansową łącząc Reunion z Paryżem przy wykorzystaniu dwóch Boeingów 777-200ER. Gdy w 2005 do floty dołączyła trzecia taka maszyna roku stworzono kolejną daleką trasę do Marsylii i Lyonu. Następna wprowadzona w 2007 roku długo dystansowa trasa poprowadziła do Tuluzy przez Marsylię.
W roku 2008 linie zaprezentowały nowe stroje dla personelu i załogi, zaprojektowane przez dom mody Balenciaga. Wkrótce flotę zasiliły dwa samoloty ATR 72-500.
Air Austral wprowadził następnie połączenia do Sydney w Australii oraz do Nowej Kaledonii. Zakupiono też kolejne dwa Boeingi 777-300ER. W czerwcu 2010 ogłoszono, że Air Austral rozpocznie regularne loty z Reunion do Bordeaux i Nantes od lutego 2011. Kolejne maszyny Airbus A380 mają być dostarczone do 2014 roku. Są one przewidziane dla połączeń Reunion - Paryż. Firma zatrudnia aktualnie około 900 osób.
Air Austral lata obecnie do 16 destynacji na świecie: Moroni, Antananarivo, Nosy Be, Toamasina, Plaisance, Dzaoudzi, Saint-Denis, Saint-Pierre, Mahé, Johannesburg, Bangkok, Bordeaux, Lyon, Marsylia, Nantes, Paryż, Tuluza, Sydney, Numea.