Air China - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1988 |
Centrum lotnicze | Beijing Capital International Airport, Chengdu Shuangliu International Airport, Shanghai Pudong International Airport |
Siedziba | Beijing Tianzhu Airport Industrial Zone Shunyi District, Pekin, Chiny |
Program frequent-flyer | Air China Companion Phoenix Miles |
Alianse | Star Alliance |
Flota | Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A321-200, Airbus A330-200, Airbus A330-300, Airbus A340-300, Airbus A350-900, Boeing 737-300, Boeing 737-700, Boeing 737-800, Boeing 747-400, Boeing 747-400M, Boeing 757-200, Boeing 767-300, Boeing 767-300ER, Boeing 777-200, Boeing 777-300ER, Boeing 787-9, Comac C919 |
Typ linii | linie regularne |
Air China
Air China (China International Airlines Company) to jedna z głównych linii lotniczych Chińskiej Republiki Ludowej z siedzibą przy Beijing Capital International Airport. Przewoźnik jest odpowiedzialny za specjalne zadania lotnicze podejmowane podczas zagranicznych wizyt chińskich przywódców narodowych. Dzięki temu linie demonstrują swój wyjątkowy status flagowego przewoźnika narodowego. Firmowe logo przedstawia wzór Feniksa, chińską wersję Air China Limited napisaną przez poprzedniego lidera Denga Xiaoping oraz jej angielski odpowiednik AIR CHINA. Ponadto Feniks przedstawiony jest w formie artystycznego przekształcenia słowa VIP.
Linie powstały w czerwcu 1988 roku, jako wynik decyzji rządu, zgodnie z którą Administrację Lotnictwa Pasażerskiego Chin (CAAC) podzielono na oddzielne linie lotnicze: Air China, China Eastern, China Southern, China Northern, China Southwest, oraz China Northwest. Air China była odpowiedzialna za loty międzynarodowe, przejęła więc dalekobieżną flotę (Boeingi 747, 767, 707) oraz trasy, kiedy stała się już autonomiczna.
W październiku 2002 Air China połączyły się z China National Aviation Corporation i China Southwest Airlines.
Linie należą do dziesiątki największych na świecie ze względu na wielkość floty. W roku 2010 z usług linii skorzystało ponad 46 milionów pasażerów krajowych i zagranicznych, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu z rokiem poprzednim. W rankingach znajdują się tuż za głównymi konkurentami - China Southern Airlines i China Eastern Airlines. Pomimo tego, Air China jest najbardziej dochodową linią w Chinach oraz największym na świecie przewoźnikiem z uwagi na wartość rynkową.
Linie uzyskały dochód 711,5 miliona USD w 2009 roku. Zgodnie z Międzynarodowym Zrzeszeniem Przewoźników Powietrznych (IATA) pod koniec 2010 roku Air China była największą na świecie linią pod względem kapitalizacji rynku, z siecią wartą 20 miliardów USD.
Linie zasiliły finansowo, będące w kłopocie Air Macau w 2009 roku. Następnie wydały ponad 800 milionów USD na zakup kolejnych udziałów w Cathay Pacific Airways, osiągając 29,9% , co umocniło ich pozycję w Hong Kongu. Ci dwaj przewoźnicy, planują rozwijać współpracę w najbliższej przyszłości. Z kolei w roku 2010 Air China stała się kontrolującym udziałowcem Shenzhen Airlines, co docelowo prowadzić ma do umocnienia pozycji w Pekinie, Chengu oraz Szanghaju.
Siatka połączeń Air China rozciąga się przez Azję do Bliskiego Wschodu, Europy Wschodniej, oraz Ameryki Północnej z głównego węzła Beijing Capital International Airport. Przewoźnik lata aktualnie do znaczącej ilości destynacji azjatyckich, australijskich i europejskich z lotniska Shanghai Pudong International Airport. Niektóre międzynarodowe trasy obsługiwane są przez wiele innych portów: Chengdu Shuangliu International Airport, Chongqing Jiangbei International Airport, Dalian Zhoushuizi International Airport, Dubai International Airport, Hangzhou Xiaoshan International Airport, Kunming Wujiaba International Airport, Madrid Barajas Airport, Nanning Wuxu International Airport oraz Xiamen Gaoqi International Airport.
Air China jest członkiem Star Alliance od grudnia 2007 roku. Dzięki temu linie zwiększyły ofertę do 897 destynacji w 160 państwach. Poza tym linie podpisały umowy code sharing z 20 przewoźnikami oraz współpracują z konkurencyjnymi firmami na świecie.
Na początku grudnia 2010 roku, Air China otrzymała najwyższą nagrodę przemysłu turystycznego Plaque for Tourist Merit. Są to pierwsze zagraniczne linie lotnicze, które otrzymały tę nagrodę, przyznawaną organizacjom i osobom przyczyniającym się do rozwoju turystyki w Hiszpanii.
Z kolei 23 grudnia 2010, Air China jako pierwsza chińska linia lotnicza zaoferowała bilety łączące podróż samolotem na trasie krajowej oraz dowóz autobusem do pobliskich miast. Pierwsze bilety łączone flight-shuttle bus ticket połączą Tianjin z lotami krajowymi lecącymi przez Pekin.
Linie powstały w czerwcu 1988 roku, jako wynik decyzji rządu, zgodnie z którą Administrację Lotnictwa Pasażerskiego Chin (CAAC) podzielono na oddzielne linie lotnicze: Air China, China Eastern, China Southern, China Northern, China Southwest, oraz China Northwest. Air China była odpowiedzialna za loty międzynarodowe, przejęła więc dalekobieżną flotę (Boeingi 747, 767, 707) oraz trasy, kiedy stała się już autonomiczna.
W październiku 2002 Air China połączyły się z China National Aviation Corporation i China Southwest Airlines.
Linie należą do dziesiątki największych na świecie ze względu na wielkość floty. W roku 2010 z usług linii skorzystało ponad 46 milionów pasażerów krajowych i zagranicznych, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu z rokiem poprzednim. W rankingach znajdują się tuż za głównymi konkurentami - China Southern Airlines i China Eastern Airlines. Pomimo tego, Air China jest najbardziej dochodową linią w Chinach oraz największym na świecie przewoźnikiem z uwagi na wartość rynkową.
Linie uzyskały dochód 711,5 miliona USD w 2009 roku. Zgodnie z Międzynarodowym Zrzeszeniem Przewoźników Powietrznych (IATA) pod koniec 2010 roku Air China była największą na świecie linią pod względem kapitalizacji rynku, z siecią wartą 20 miliardów USD.
Linie zasiliły finansowo, będące w kłopocie Air Macau w 2009 roku. Następnie wydały ponad 800 milionów USD na zakup kolejnych udziałów w Cathay Pacific Airways, osiągając 29,9% , co umocniło ich pozycję w Hong Kongu. Ci dwaj przewoźnicy, planują rozwijać współpracę w najbliższej przyszłości. Z kolei w roku 2010 Air China stała się kontrolującym udziałowcem Shenzhen Airlines, co docelowo prowadzić ma do umocnienia pozycji w Pekinie, Chengu oraz Szanghaju.
Siatka połączeń Air China rozciąga się przez Azję do Bliskiego Wschodu, Europy Wschodniej, oraz Ameryki Północnej z głównego węzła Beijing Capital International Airport. Przewoźnik lata aktualnie do znaczącej ilości destynacji azjatyckich, australijskich i europejskich z lotniska Shanghai Pudong International Airport. Niektóre międzynarodowe trasy obsługiwane są przez wiele innych portów: Chengdu Shuangliu International Airport, Chongqing Jiangbei International Airport, Dalian Zhoushuizi International Airport, Dubai International Airport, Hangzhou Xiaoshan International Airport, Kunming Wujiaba International Airport, Madrid Barajas Airport, Nanning Wuxu International Airport oraz Xiamen Gaoqi International Airport.
Air China jest członkiem Star Alliance od grudnia 2007 roku. Dzięki temu linie zwiększyły ofertę do 897 destynacji w 160 państwach. Poza tym linie podpisały umowy code sharing z 20 przewoźnikami oraz współpracują z konkurencyjnymi firmami na świecie.
Na początku grudnia 2010 roku, Air China otrzymała najwyższą nagrodę przemysłu turystycznego Plaque for Tourist Merit. Są to pierwsze zagraniczne linie lotnicze, które otrzymały tę nagrodę, przyznawaną organizacjom i osobom przyczyniającym się do rozwoju turystyki w Hiszpanii.
Z kolei 23 grudnia 2010, Air China jako pierwsza chińska linia lotnicza zaoferowała bilety łączące podróż samolotem na trasie krajowej oraz dowóz autobusem do pobliskich miast. Pierwsze bilety łączone flight-shuttle bus ticket połączą Tianjin z lotami krajowymi lecącymi przez Pekin.