Air Italy - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 2005 |
Centrum lotnicze | Malpensa Airport, Verona Airport |
Siedziba | Gallarate, Włochy |
Flota | Boeing 737-300, Boeing 737-400, Boeing 737-700, Boeing 767-200ER, Boeing 767-300ER |
Typ linii | linie regularne |
Air Italy
Air Italy S.p.A. to linie z siedzibą we włoskiej miejscowości Gallarate, działające w segmencie regularnych lotów dla europejskich tour operatorów do Brazylii i Kenii, choć zdarzają się również niezależne loty krótkodystansowe. Portami, z których startuje większość lotów tych linii są Naples Airport, Turin Airport, Verona Airport oraz Milan Malpensa Airport.
Linie powstały w 2005 roku, jako własność BV Asset Management (40%), Giuseppe Gentile (40%) i Pathfinder (20%). Działalność rozpoczęto 29 maja tego samego roku lotem z Turynu do Budapesztu. Pod koniec następnego roku niezależna firma inwestycyjna wykupiła 40% udziałów w Air Italy. Nowe fundusze w wysokości 280 milionów EUR, pozwoliły na zamówienie w latach 2007 / 2008 trzech Boeingów 767 z drugiej ręki, z przeznaczeniem na usługi do portów wypoczynkowych w Afryce, nad Oceanem Indyjskim, czy na Karaibach.
W roku 2007, Air Italy utworzyły Euro Mediterranean Airlines - oddział z siedzibą w Egipcie, które początkowo korzystały z jednego Boeinga 757-200, zamienionego z czasem na Boeinga 737-800. Zgodnie z planem Euro Mediterranean Airlines miały od września 2009 działać jako Air Italy Egypt, jednak kłopoty finansowe zniweczyły te zamiary.
Również w 2007 roku powstał oddział Air Italy Polska z siedzibą w Warszawie. Jest to przodująca linia czarterowa w Polsce, obsługująca maszyną Boeing 737-800, loty wakacyjne krótkiego, średniego i dalekiego zasięgu. Działalność rozpoczęto latem 2008 roku z portów w Warszawie, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu oraz Wrocławiu na usługi polskich tour operatorów, którzy od samego początku chętnie korzystali z usług Air Italy Polska.
Rynki obsługiwane w zakresie średnich i długich lotów to Brazylia Północno-wschodnia (Fortaleza, Maceio, Natal, Salvador de Bahia), Kuba, Meksyk, Dominikana, Kenya, Zanzibar, Mauritius, Malediwy, Madagaskar a także Egipt i kraje basenu Morza Śródziemnego. Trasy krajowe docierają do głównych włoskich portów lotniczych, takich jak Turyn, Milan Orio al Serio, Werona, Genua, Rzym, Neapol, Bari, Katania i Palermo.
W maju 2010 Air Italy zawarły porozumienie code-share z Alitalia, na mocy którego mogą zwiększyć ilość obsługiwanych portów oraz częstość lotów, a także ulepszyć rozkład tych obsługiwanych już wcześniej by zadowolić rosnącą grupę konsumentów. Do końca 2010 roku linie przetransportowały niemal 1,5 miliona pasażerów.
Linie powstały w 2005 roku, jako własność BV Asset Management (40%), Giuseppe Gentile (40%) i Pathfinder (20%). Działalność rozpoczęto 29 maja tego samego roku lotem z Turynu do Budapesztu. Pod koniec następnego roku niezależna firma inwestycyjna wykupiła 40% udziałów w Air Italy. Nowe fundusze w wysokości 280 milionów EUR, pozwoliły na zamówienie w latach 2007 / 2008 trzech Boeingów 767 z drugiej ręki, z przeznaczeniem na usługi do portów wypoczynkowych w Afryce, nad Oceanem Indyjskim, czy na Karaibach.
W roku 2007, Air Italy utworzyły Euro Mediterranean Airlines - oddział z siedzibą w Egipcie, które początkowo korzystały z jednego Boeinga 757-200, zamienionego z czasem na Boeinga 737-800. Zgodnie z planem Euro Mediterranean Airlines miały od września 2009 działać jako Air Italy Egypt, jednak kłopoty finansowe zniweczyły te zamiary.
Również w 2007 roku powstał oddział Air Italy Polska z siedzibą w Warszawie. Jest to przodująca linia czarterowa w Polsce, obsługująca maszyną Boeing 737-800, loty wakacyjne krótkiego, średniego i dalekiego zasięgu. Działalność rozpoczęto latem 2008 roku z portów w Warszawie, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu oraz Wrocławiu na usługi polskich tour operatorów, którzy od samego początku chętnie korzystali z usług Air Italy Polska.
Rynki obsługiwane w zakresie średnich i długich lotów to Brazylia Północno-wschodnia (Fortaleza, Maceio, Natal, Salvador de Bahia), Kuba, Meksyk, Dominikana, Kenya, Zanzibar, Mauritius, Malediwy, Madagaskar a także Egipt i kraje basenu Morza Śródziemnego. Trasy krajowe docierają do głównych włoskich portów lotniczych, takich jak Turyn, Milan Orio al Serio, Werona, Genua, Rzym, Neapol, Bari, Katania i Palermo.
W maju 2010 Air Italy zawarły porozumienie code-share z Alitalia, na mocy którego mogą zwiększyć ilość obsługiwanych portów oraz częstość lotów, a także ulepszyć rozkład tych obsługiwanych już wcześniej by zadowolić rosnącą grupę konsumentów. Do końca 2010 roku linie przetransportowały niemal 1,5 miliona pasażerów.