Air Macau - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1994 |
Centrum lotnicze | Macau International Airport |
Siedziba | Makau, Chiny |
Program frequent-flyer | Privileges |
Flota | Airbus A300-B4, Airbus A300-600RF, Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A321-100, Airbus A321-200 |
Typ linii | linie regularne |
Air Macau
Air Macau Company Limited to flagowy przewoźnik z siedziba w Makau. Linie operują lotami do 12 miejscowości w centralnej części Chin, oraz regionalnymi usługami międzynarodowymi ze swojego węzła na lotnisku Macau International Airport.
Linie powstały w 1994 roku a rok później rozpoczęły działalność wprowadzając loty z Makau do Pekinu i Szanghaju (wcześniej jedyną usługą lotniczą do Makau były loty helikopterem).
Trasa obsługiwana jednym samolotem między Pekinem, Szanghajem i Tajpej została wprowadzona w grudniu 1995 roku. Pierwszy czysto transportowy lot odbył się 7 października 2002, trasa prowadziła z Tajpej do Shenzhen przez Makau.
Air Macau jest współwłasnością China National Aviation (CNAC) (51%), TAP Portugal (20%), STDM (14%), EVA Air (5%), rząd Makau (5%) i lokalni inwestorzy (5%).
Więcej niż 70% dochodów Air Macau pochodzi z transportu przez Cieśninę Tajwańską do Makau. W każdym tygodniu linie obywają 72 regularne loty powrotne z Makau do Tajpej oraz 28 regularnych lotów powrotnych z Makau do Kaohsiung. Ponadto przewoźnik oferuje usługi z wykorzystaniem jednego samolotu, dla pasażerów podróżujących między Tajwanem a Pekinem, Szanghajem, Xiamen oraz innymi miastami na głównym lądzie Chin. Pomimo konieczności dopełnienia krótkiej procedury transferowej na lotnisku Macau International Airport oraz półgodzinnego oczekiwania z bagażem podręcznym, pasażerowie mogą wsiąść na pokład tego samego samolotu i kontynuować podróż do miejsca przeznaczenia. Ponadto personel Air Macau jest gotów służyć jako pomoc dla tajwańskich pasażerów w uzyskaniu Pozwolenia na Wjazd do Chińskiej Republiki Ludowej.
Gwałtowny rozwój ekonomiczny Makau w ostatnich latach, powiązany z uznaniem go przez UNESCO za Światowe Dziedzictwo Kulturalne, sprawił, że Air Macau transportuje coraz więcej turystów, nie tylko przez cieśninę ale także do innych krajów azjatyckich, takich jak Korea Południowa, czy Japonia. Aktualnie miejsca docelowe linii to Pekin, Chengdu, Nanjing, Shanghai, Xiamen, Hangzhou, Nanning, Seoul, Bangkok, Tokyo, Osaka, Kaohsiung i Tajpej.
Jakiś czas temu agencja Reuters informowała o rzekomej sprzedaży 1,25 % udziałów liniom Air China, które podobnie jak Air Macau stanowią dział China National Aviation Corporation (CNAC). Zgodnie z tym doniesieniem udziały sprzedano za nieujawnioną kwotę.
Linie powstały w 1994 roku a rok później rozpoczęły działalność wprowadzając loty z Makau do Pekinu i Szanghaju (wcześniej jedyną usługą lotniczą do Makau były loty helikopterem).
Trasa obsługiwana jednym samolotem między Pekinem, Szanghajem i Tajpej została wprowadzona w grudniu 1995 roku. Pierwszy czysto transportowy lot odbył się 7 października 2002, trasa prowadziła z Tajpej do Shenzhen przez Makau.
Air Macau jest współwłasnością China National Aviation (CNAC) (51%), TAP Portugal (20%), STDM (14%), EVA Air (5%), rząd Makau (5%) i lokalni inwestorzy (5%).
Więcej niż 70% dochodów Air Macau pochodzi z transportu przez Cieśninę Tajwańską do Makau. W każdym tygodniu linie obywają 72 regularne loty powrotne z Makau do Tajpej oraz 28 regularnych lotów powrotnych z Makau do Kaohsiung. Ponadto przewoźnik oferuje usługi z wykorzystaniem jednego samolotu, dla pasażerów podróżujących między Tajwanem a Pekinem, Szanghajem, Xiamen oraz innymi miastami na głównym lądzie Chin. Pomimo konieczności dopełnienia krótkiej procedury transferowej na lotnisku Macau International Airport oraz półgodzinnego oczekiwania z bagażem podręcznym, pasażerowie mogą wsiąść na pokład tego samego samolotu i kontynuować podróż do miejsca przeznaczenia. Ponadto personel Air Macau jest gotów służyć jako pomoc dla tajwańskich pasażerów w uzyskaniu Pozwolenia na Wjazd do Chińskiej Republiki Ludowej.
Gwałtowny rozwój ekonomiczny Makau w ostatnich latach, powiązany z uznaniem go przez UNESCO za Światowe Dziedzictwo Kulturalne, sprawił, że Air Macau transportuje coraz więcej turystów, nie tylko przez cieśninę ale także do innych krajów azjatyckich, takich jak Korea Południowa, czy Japonia. Aktualnie miejsca docelowe linii to Pekin, Chengdu, Nanjing, Shanghai, Xiamen, Hangzhou, Nanning, Seoul, Bangkok, Tokyo, Osaka, Kaohsiung i Tajpej.
Jakiś czas temu agencja Reuters informowała o rzekomej sprzedaży 1,25 % udziałów liniom Air China, które podobnie jak Air Macau stanowią dział China National Aviation Corporation (CNAC). Zgodnie z tym doniesieniem udziały sprzedano za nieujawnioną kwotę.