Air Niugini - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1973 |
Centrum lotnicze | Jacksons International Airport |
Siedziba | Jacksons International Airport, Port Moresby, Papua-Nowa Gwinea |
Flota | Boeing 757-200, Boeing 767-300ER, Boeing 787-8, Fokker 100, Dash 8-200, Dash 8-300, Dash-8-Q400 |
Typ linii | linie regularne |
Air Niugini
Air Niugini Limited to narodowe linie lotnicze Papui-Nowej Gwinei z siedzibą w Air Niugini House na terenie Jacksons International Airport w Port Moresby. Przewoźnik operuje z Port Moresby oraz Lae, lotami krajowymi oraz międzynarodowymi do krajów Azji, Oceanii i Australii. Główną bazą lotniczą jest Jacksons International Airport. Niugini w języku tok pisin (oficjalnym języku Nowej Gwinei) oznacza Nowa Gwinea.
Linie utworzono w 1973 roku, jako przewoźnika narodowego Papui-Nowej Gwinei w 60% należącego do rządu, oraz do Anett (16%), Qantas (12%), Trans Australia Airlines (TAA) (12%). Początkowo była to firma świadcząca usługi wyłącznie na rynku krajowym, jednak szybko rozszerzyła ofertę o usługi międzynarodowe. Poprzez stworzenie linii rząd chciał pobudzić rozwój w kraju nie dysponującym rozbudowaną siecią dróg. Air Niugini rozpoczynały działalność korzystając z maszyn DC-3 oraz Fokker F27.
W późniejszym okresie linie rozbudowywały flotę o kupowane, bądź wypożyczane Boeingi i Airbusy, rozwijając jednocześnie siatkę międzynarodowych połączeń. Pojawiły się loty do Brisbane, Manili, Hong Kongu, Honolulu, Singapuru,
Air Niugini przetrwały poważne kryzysy lat 90-tych, takie jak zamieszki w Bougainville oraz
erupcję wulkaniczną w Rabaul zdestabilizowały usługi cieszące się największym powodzeniem na rynku krajowym. Kryzys azjatyckiej waluty również dał się we znaki, tak że Air Niugini donosiły o stratach finansowych w tej dekadzie. Rząd Papui-Nowej Gwinei zareagował zwolnieniami, wstrzymaniem wypłat, jednocześnie jednak otwarto biura w Azji i Europie z zamiarem przywrócenia opłacalności linii. Reformy te zaowocowały jeszcze przed 2003 rokiem, kiedy to firma osiągnęła dochód 15,8 miliona USD.
Finansowy zwrot akcji spowodował naciski z różnych stref, włączając Międzynarodowy Fundusz Monetarny (IMF) oraz rząd Australii, mające na celu sprywatyzowanie przewoźnika. Jednak rząd Papui-Nowej Gwinei obawiał się, że prywatyzacja pociągnie za sobą zagrożenie dla krajowych tras, które służyły mieszkańcom regionu i przyczyniały się do rozwoju ekonomicznego a niekoniecznie stanowiły źródło dochodów.
Zgodnie z decyzją Ministra Transportu i Lotnictwa Cywilnego od marca 2006 niebo nad krajem jest otwarte dla innych linii lotniczych odbywających trasy międzynarodowe do Papui-Nowej Gwinei.
Air Niugini obsługuje destynacje azjatyckie w Chinach (Hong Kong International Airport), Japonii (Narita International Airport), Malezji (Kuala Lumpur International Airport), na Filipinach (Ninoy Aquino International Airport) oraz Singapurze (Singapore Changi Airport). W Australii portami docelowymi są Brisbane Airport, Cairns International Airport i Sydney Airport. Samoloty tej linii lądują także na wyspach Fidżi oraz Salomona. Rozbudowana siatka połączeń krajowych obejmuje porty lotnicze, takie jak Gurney Airport, Buka Airport, Goroka Airport, Hoskins Airport, Kavieng Airport, Chimbu Airport, Lae Nadzab Airport, Kunaye Airport, Madang Airport, Momote Airport, Mendi Airport, Mount Hagen Airport, Girua Airport, Jacksons International Airport, Tokua Airport, Tabubil Airport, Tari Airport, Vanimo Airport, Wewak International Airport.
Linie utworzono w 1973 roku, jako przewoźnika narodowego Papui-Nowej Gwinei w 60% należącego do rządu, oraz do Anett (16%), Qantas (12%), Trans Australia Airlines (TAA) (12%). Początkowo była to firma świadcząca usługi wyłącznie na rynku krajowym, jednak szybko rozszerzyła ofertę o usługi międzynarodowe. Poprzez stworzenie linii rząd chciał pobudzić rozwój w kraju nie dysponującym rozbudowaną siecią dróg. Air Niugini rozpoczynały działalność korzystając z maszyn DC-3 oraz Fokker F27.
W późniejszym okresie linie rozbudowywały flotę o kupowane, bądź wypożyczane Boeingi i Airbusy, rozwijając jednocześnie siatkę międzynarodowych połączeń. Pojawiły się loty do Brisbane, Manili, Hong Kongu, Honolulu, Singapuru,
Air Niugini przetrwały poważne kryzysy lat 90-tych, takie jak zamieszki w Bougainville oraz
erupcję wulkaniczną w Rabaul zdestabilizowały usługi cieszące się największym powodzeniem na rynku krajowym. Kryzys azjatyckiej waluty również dał się we znaki, tak że Air Niugini donosiły o stratach finansowych w tej dekadzie. Rząd Papui-Nowej Gwinei zareagował zwolnieniami, wstrzymaniem wypłat, jednocześnie jednak otwarto biura w Azji i Europie z zamiarem przywrócenia opłacalności linii. Reformy te zaowocowały jeszcze przed 2003 rokiem, kiedy to firma osiągnęła dochód 15,8 miliona USD.
Finansowy zwrot akcji spowodował naciski z różnych stref, włączając Międzynarodowy Fundusz Monetarny (IMF) oraz rząd Australii, mające na celu sprywatyzowanie przewoźnika. Jednak rząd Papui-Nowej Gwinei obawiał się, że prywatyzacja pociągnie za sobą zagrożenie dla krajowych tras, które służyły mieszkańcom regionu i przyczyniały się do rozwoju ekonomicznego a niekoniecznie stanowiły źródło dochodów.
Zgodnie z decyzją Ministra Transportu i Lotnictwa Cywilnego od marca 2006 niebo nad krajem jest otwarte dla innych linii lotniczych odbywających trasy międzynarodowe do Papui-Nowej Gwinei.
Air Niugini obsługuje destynacje azjatyckie w Chinach (Hong Kong International Airport), Japonii (Narita International Airport), Malezji (Kuala Lumpur International Airport), na Filipinach (Ninoy Aquino International Airport) oraz Singapurze (Singapore Changi Airport). W Australii portami docelowymi są Brisbane Airport, Cairns International Airport i Sydney Airport. Samoloty tej linii lądują także na wyspach Fidżi oraz Salomona. Rozbudowana siatka połączeń krajowych obejmuje porty lotnicze, takie jak Gurney Airport, Buka Airport, Goroka Airport, Hoskins Airport, Kavieng Airport, Chimbu Airport, Lae Nadzab Airport, Kunaye Airport, Madang Airport, Momote Airport, Mendi Airport, Mount Hagen Airport, Girua Airport, Jacksons International Airport, Tokua Airport, Tabubil Airport, Tari Airport, Vanimo Airport, Wewak International Airport.