Air North - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1977 |
Centrum lotnicze | Whitehorse International Airport |
Siedziba | Whitehorse, Jukon, Kanada |
Flota | Boeing 737-200Adv, Boeing 737-200Combi, Boeing 737-400, Boeing 737-500, Hawker Siddeley 748 Series 2A |
Typ linii | linie regularne |
Air North
Air North Charter and Training Ltd., działające jako Air North, Yukon's Airline to kanadyjskie linie lotnicze z siedzibą w Whitehorse na terytorium Jukonu. Operują regularnymi lotami pasażerskimi, czarterowymi, cargo oraz obsługą naziemną na terytorium Jukonu z lotami do Terytoriów Północno-Zachodnich, Kolumbii Brytyjskiej, Alberty i na Alaskę. Główną bazą lotniczą jest Whitehorse International Airport.
Linie powstały i rozpoczęły działalność w 1977 roku przy użyciu jednej maszyny Cessna 206. Air North jest własnością Josepha Sparlinga (51%) oraz firmy Vuntut Development (49%), z ramienia Vuntut Gwitchin First Nation. Następnie flotę zasiliły Douglas DC-3, Douglas DC-4, oraz różne maszyny typu Cessna, DeHavilland i Beechcraft. Od roku 1986 samoloty z silnikami tłokowymi zastępowano odrzutowymi i pod koniec lat 90-tych flota składała się z maszyn Beechcraft Model 99, Hawker Siddeley 748 Series 2A oraz Boeing 737-200.
Od czasu pojawienia się pierwszego Boeinga 737, mienie przewoźnika powiększyło się o oryginalny Hawker Hangar oraz powierzchnię cargo, nowy namioto-hangar dla 737, budynek rezerwacyjno-administracyjny, dział cateringu i obsługi kabin, oraz mały hangar z wyposażeniem naziemnym. Aktualnie rozważane są plany stworzenia jednego dużego hangaru zdolnego pomieścić HS-748 i 737 jednocześnie, lub takiego, który zmieści jeden samolot 767 lub A310.
Air North, wspólnie z Harper Street Publishing, stworzyły magazyn dla podróżnych Yukon, North of Ordinary. Jest on wydawany kwartalnie w nakładzie 20 tysięcy egzamplarzy. Jest dostępny podczas lotu, przez prenumeratę oraz w księgarniach na terenie Kanady.
Obsługiwane przez przewoźnika destynacje na terenie Kanady to Alberta (Calgary International Airport i Edmonton International Airport), Kolumbia Brytyjska (Vancouver International Airport), Terytoria Północno-Zachodnie (Inuvik Airport), Jukon (Whitehorse International Airport, Dawson City Airport, Old Crow Airport). Jedyny port zagraniczny to Fairbanks International Airport na Alasce.
Linie powstały i rozpoczęły działalność w 1977 roku przy użyciu jednej maszyny Cessna 206. Air North jest własnością Josepha Sparlinga (51%) oraz firmy Vuntut Development (49%), z ramienia Vuntut Gwitchin First Nation. Następnie flotę zasiliły Douglas DC-3, Douglas DC-4, oraz różne maszyny typu Cessna, DeHavilland i Beechcraft. Od roku 1986 samoloty z silnikami tłokowymi zastępowano odrzutowymi i pod koniec lat 90-tych flota składała się z maszyn Beechcraft Model 99, Hawker Siddeley 748 Series 2A oraz Boeing 737-200.
Od czasu pojawienia się pierwszego Boeinga 737, mienie przewoźnika powiększyło się o oryginalny Hawker Hangar oraz powierzchnię cargo, nowy namioto-hangar dla 737, budynek rezerwacyjno-administracyjny, dział cateringu i obsługi kabin, oraz mały hangar z wyposażeniem naziemnym. Aktualnie rozważane są plany stworzenia jednego dużego hangaru zdolnego pomieścić HS-748 i 737 jednocześnie, lub takiego, który zmieści jeden samolot 767 lub A310.
Air North, wspólnie z Harper Street Publishing, stworzyły magazyn dla podróżnych Yukon, North of Ordinary. Jest on wydawany kwartalnie w nakładzie 20 tysięcy egzamplarzy. Jest dostępny podczas lotu, przez prenumeratę oraz w księgarniach na terenie Kanady.
Obsługiwane przez przewoźnika destynacje na terenie Kanady to Alberta (Calgary International Airport i Edmonton International Airport), Kolumbia Brytyjska (Vancouver International Airport), Terytoria Północno-Zachodnie (Inuvik Airport), Jukon (Whitehorse International Airport, Dawson City Airport, Old Crow Airport). Jedyny port zagraniczny to Fairbanks International Airport na Alasce.