Air Seychelles - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1977 |
Centrum lotnicze | Seychelles International Airport |
Siedziba | Seychelles International Airport, Mahé, Seszele |
Program frequent-flyer | Seychelles Plus |
Flota | Boeing 767-200ER, Boeing 767-300ER, Boeing 787-8, DHC-6 Series 300 Twin Otter, DHC-6 Series 400 Twin Otter, Short 360-300 |
Typ linii | linie regularne |
Air Seychelles
Air Seychelles to narodowe linie Seszeli - państwa wyspiarskiego na Oceanie Indyjskim. Główna siedziba znajduje się przy lotnisku Seychelles International Airport na wyspie Mahé. Przewoźnik oferuje loty między wyspami oraz międzynarodowe. Główną bazą lotniczą jest również Seychelles International Airport.
Linie powstały w 1977 roku w wyniku fuzji Air Mahé z Inter-Island Airways, przyjmując aktualną nazwę rok później. Loty międzynarodowe rozpoczęto w 1983 roku trasami do Frankfurtu i Londynu. Firma w całości należy do rządu Seszeli i zatrudnia ponad 600 osób. Operuje flotą Boeingów 767 na trasach międzynarodowych, umożliwiając podróż w dwóch klasach - Pearl Class (Business) lub Economy Class. Linie korzystają również z małej bazy przy paryskim lotnisku Charles de Gaulle, w oparciu o umowę z Air France, na mocy której obsługują stare trasy, jak do Manchesteru czy Madrytu. Jest to również główna baza obsługi naziemnej lotniska na Seszelach.
W czerwcu 1989 Air Seychelles otrzymały swojego pierwszego Boeinga 767, nowego Boeinga 767-200ER, wypożyczonego od ILFC, który trasę na Seszele odbył zaraz po opuszczeniu linii produkcyjnej. Maszyna wylądowała na Seychelles International Airport po wykonaniu najdłuższego na tamte czasy lotu non-stop dla samolotu z podwójnym silnikiem. Podróż rozpoczęła się w amerykańskim Grand Rapids, trwała łącznie 16 godzin 49 minut i 29 sekund i łączyła się z pokonaniem dystansu 14,311 KM (8,893 mil). Co prawda rekord ten został pobity niecały rok później przez maszynę tego samego typu. Ten nadzwyczajny samolot wyposażony był w podwozie z 767-300, nie nakładające ograniczeń w zakresie ładunku cargo, ilości pasażerów czy paliwa. Air Seychelles zwróciły ten samolot w kwietniu 2001, czyli po 12 latach służby.
W styczniu 2010 linie rozpoczęły działania na Falklandach w ramach kontraktu z Brytyjskim Ministerstwem Obrony. Lecąc z bazy RAF Brize Norton w Oxfordshire, do RAF Wyspa Wniebowstąpienia a następnie do RAF Mount Pleasant na południowym Atlantyku, za południowym krańcem Ameryki Południowej. Celem kontraktu jest utworzenie stałego połączenia lotniczego między stałym lądem Wielkiej Brytanii a Wyspą Wniebowstąpienia i Falklandami, powszechnie znanego jako Południowoatlantycki most powietrzny. Air Seychelles uznano za najlepszy wybór, jeżeli chodzi o doświadczenie w obsłudze B767, wynikające z ponad 20-letniego stażu. Podniesienie efektywności użycia maszyn ma być osiągnięte przez umieszczenie jednej z pięciu maszyn B767 na stałe w Wielkiej Brytanii, tak aby dwa razy w tygodniu obsługiwała trasę na Wyspę Wniebowzięcia i dalej na Falklandy. Załoga stacjonuje w Wielkiej Brytanii i na Wyspie Wniebowzięcia.
Wśród państw afrykańskich linie obsługują Kenię (Nairobi), Mauritius, Seszele (Bird Island, Denis Island, Mahé, Praslin) i RPA (Johannesburg). W Azji trasy lotów obejmują Indie (Chennai) i Singapur. W Europie maszyny Air Seychelles spotkać można na lotniskach we Francji (Paryż), Włoszech (Milan, Rzym) i Wielkiej Brytanii (Londyn).
Linie powstały w 1977 roku w wyniku fuzji Air Mahé z Inter-Island Airways, przyjmując aktualną nazwę rok później. Loty międzynarodowe rozpoczęto w 1983 roku trasami do Frankfurtu i Londynu. Firma w całości należy do rządu Seszeli i zatrudnia ponad 600 osób. Operuje flotą Boeingów 767 na trasach międzynarodowych, umożliwiając podróż w dwóch klasach - Pearl Class (Business) lub Economy Class. Linie korzystają również z małej bazy przy paryskim lotnisku Charles de Gaulle, w oparciu o umowę z Air France, na mocy której obsługują stare trasy, jak do Manchesteru czy Madrytu. Jest to również główna baza obsługi naziemnej lotniska na Seszelach.
W czerwcu 1989 Air Seychelles otrzymały swojego pierwszego Boeinga 767, nowego Boeinga 767-200ER, wypożyczonego od ILFC, który trasę na Seszele odbył zaraz po opuszczeniu linii produkcyjnej. Maszyna wylądowała na Seychelles International Airport po wykonaniu najdłuższego na tamte czasy lotu non-stop dla samolotu z podwójnym silnikiem. Podróż rozpoczęła się w amerykańskim Grand Rapids, trwała łącznie 16 godzin 49 minut i 29 sekund i łączyła się z pokonaniem dystansu 14,311 KM (8,893 mil). Co prawda rekord ten został pobity niecały rok później przez maszynę tego samego typu. Ten nadzwyczajny samolot wyposażony był w podwozie z 767-300, nie nakładające ograniczeń w zakresie ładunku cargo, ilości pasażerów czy paliwa. Air Seychelles zwróciły ten samolot w kwietniu 2001, czyli po 12 latach służby.
W styczniu 2010 linie rozpoczęły działania na Falklandach w ramach kontraktu z Brytyjskim Ministerstwem Obrony. Lecąc z bazy RAF Brize Norton w Oxfordshire, do RAF Wyspa Wniebowstąpienia a następnie do RAF Mount Pleasant na południowym Atlantyku, za południowym krańcem Ameryki Południowej. Celem kontraktu jest utworzenie stałego połączenia lotniczego między stałym lądem Wielkiej Brytanii a Wyspą Wniebowstąpienia i Falklandami, powszechnie znanego jako Południowoatlantycki most powietrzny. Air Seychelles uznano za najlepszy wybór, jeżeli chodzi o doświadczenie w obsłudze B767, wynikające z ponad 20-letniego stażu. Podniesienie efektywności użycia maszyn ma być osiągnięte przez umieszczenie jednej z pięciu maszyn B767 na stałe w Wielkiej Brytanii, tak aby dwa razy w tygodniu obsługiwała trasę na Wyspę Wniebowzięcia i dalej na Falklandy. Załoga stacjonuje w Wielkiej Brytanii i na Wyspie Wniebowzięcia.
Wśród państw afrykańskich linie obsługują Kenię (Nairobi), Mauritius, Seszele (Bird Island, Denis Island, Mahé, Praslin) i RPA (Johannesburg). W Azji trasy lotów obejmują Indie (Chennai) i Singapur. W Europie maszyny Air Seychelles spotkać można na lotniskach we Francji (Paryż), Włoszech (Milan, Rzym) i Wielkiej Brytanii (Londyn).