Air Tahiti - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1953 (Réseau Aérien Interinsulaire - RAI), 1970 (Air Polynesie) , 1987 (Air Tahiti)
Centrum lotnicze Faa'a International Airport
Siedziba Faa'a International Airport, Faaa, Tahiti, Polinezja Francuska
Flota ATR 42-500, ATR 72-500
Typ linii linie regularne
Air Tahiti
Société Air Tahiti Société Anonyme to regionalne linie lotnicze z siedzibą główną przy lotnisku Faa'a International Airport w Faaa na wyspie Tahiti w Polinezji Francuskiej. Sieć połączeń przewoźnika obejmuje 46 wysp w obrębie Polinezji Francuskiej oraz dodatkowo wyspę Rarotonga. Główna baza lotnicza, podobnie jak siedziba znajduje się na lotnisku Faa'a International Airport.

Linie rozpoczęły działalność w 1953 roku jako Réseau Aérien Interinsulaire (RAI), kiedy to rząd Polinezji Francuskiej przejął działalność małego prywatnego przewoźnika Air Tahiti utworzonego w 1950. Kika lat później RAI został przejęty przez francuskie linie TAI (później UTA) a w 1970 roku nazwa Air Polynesie weszła w użycie. Kolejna zmiana nadeszła w roku 1987, kiedy UTA sprzedała udziały w Air Polynesie lokalnym udziałowcom i linie przyjęły aktualną do dziś nazwę. W styczniu 1987 samoloty ATR wchodzące w skład floty przewoźnika zastąpiły maszyny Fokker.

Linie są własnością rządu Polinezji Francuskiej (13,7%), Socredo Banku (13,4%), pracowników (8,4%), prywatnych udziałowców (33,5%), Air France (7,48%) oraz innych instytucjonalnych inwestorów.

Air Tahiti operuje regularnymi lotami na lotniska regionalne w Ahe, Anaa, Apataki, Arutua, Atuona, Bora Bora, Fakarava, Gambier Islands, Hao, Huahine, Katiu, Kauehi, Kaukura Atoll, Makemo, Manihi, Mataiva, Maupiti Island, Moorea, Napuka, Nuku Hiva, Papeete, Puka-Puka, Raiatea, Rairua, Raivavae, Rangiroa, Rurutu, Takapoto, Takaroa, Tikehau Atoll, Tubuai, Ua Huka, oraz Ua Pu.

W roku 2003 Air Tahiti sprzedały niemal 730 tysięcy biletów pasażerskich. Ponadto w roku 2007 uruchomiono międzynarodowy lot na wyspę Rarotonga - jedną z Wysp Cooka.

Linie zajmują się transportem regionalnym na bazie Konwencji harmonijnego rozwoju między wyspiarskiego transportu lotniczego podpisanej z rządem Polinezji Francuskiej w 1986 roku. Program minimum określony w konwencji to usługi do wszystkich wysp, a w szczególności do tych najbardziej odległych.