AirTran Airways - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1992 (ValuJet Airlines), 1997 (AirTran Airways) |
Centrum lotnicze | Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport, General Mitchell International Airport (Milwaukee) |
Siedziba | Orlando, Floryda, USA |
Program frequent-flyer | A+ Rewards |
Flota | Boeing 717-200, Boeing 737-700 |
Firmowy slogan | Go. There's nothing stopping you. (Ruszaj. Nic Cię nie zatrzymuje.) |
Typ linii | tanie linie |
AirTran Airways
AirTran Airways to amerykańskie linie low-cost. Przewoźnik jest filią firmy AirTran Holdings z Orlando i operuje ponad 1000 lotów dziennie, głównie na obszarze wschodniej i środkowozachodniej części USA. Podstawowe porty lotnicze linii to Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport, skąd dziennie odlatuje ponad 270 maszyn, oraz General Mitchell International Airport w Milwaukee, Wisconsin. Bazami pomocniczymi pozostają Baltimore-Washington International Thurgood Marshall Airport i Orlando International Airport.
AirTran Airways sięga korzeniami do roku 1992 kiedy to utworzono linie ValuJet Airlines w Georgii, USA. Twórcami byli weterani przemysłu lotniczego, do których należała grupa wcześniejszych Southern Airways oraz piloci, mechanicy i stewardzi z niedziałających już Eastern Air Lines.
Utworzone by wypełnić lukę na lotnisku Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport po upadku Eastern Air Lines, ValuJet Airlines korzystały początkowo z dwóch samolotów należących wcześniej do Delta Air Lines, a pierwszy komercyjny lot odbył się w październiku 1993 roku z Atlanty do Tampa. Linie były pierwszymi, które wprowadziły podróże bez biletów w 1993.
Do roku 1996 ValuJet osiągnęły współczynnik wypadków 14-krotnie wyższy od dopuszczalnego. Katastrofa lotu 592, w której zginęło 110 pasażerów, spowodowała bardziej badawcze spojrzenie, na oszczędnościowe praktyki linii. Wykryto wiele nieprawidłowości związanych z konserwacją sprzętu oraz wadliwym systemem zarządzania. W konsekwencji, w czerwcu tego samego roku, przewoźnik został uziemiony. Loty wznowiono we wrześniu z flotą ograniczoną do 15 odrzutowców (przed katastrofą latało ich 52). Linie cieszyły się złą sławą i miały coraz większe problemy finansowe. W czerwcu 1997 roku ogłoszono fuzję z mniejszą firmą Airways Corporation i przyjęto nazwę AirTran Airways a splamiona ValuJet odeszła do historii. W tym samym roku przeniesiono siedzibę z Atlanty do Orlando na Florydzie.
Flota AirTran składa się z maszyn typu Boeing 737-700 oraz Boeing 717, których jest największym operatorem. Maszyny obsługują ponad 70 destynacji w USA, Meksyku i na Karaibach. Główne porty docelowe to: Atlanta, Orlando, Baltimore-Washington, Milwaukee, Fort Myers, Tampa, Fort Lauderdale-Hollywood
We wrześniu 2010 roku ogłoszono umowę, w ramach której Southwest Airlines zdecydowały się na zakup AirTran za około 1,4 miliarda USD.
AirTran Airways sięga korzeniami do roku 1992 kiedy to utworzono linie ValuJet Airlines w Georgii, USA. Twórcami byli weterani przemysłu lotniczego, do których należała grupa wcześniejszych Southern Airways oraz piloci, mechanicy i stewardzi z niedziałających już Eastern Air Lines.
Utworzone by wypełnić lukę na lotnisku Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport po upadku Eastern Air Lines, ValuJet Airlines korzystały początkowo z dwóch samolotów należących wcześniej do Delta Air Lines, a pierwszy komercyjny lot odbył się w październiku 1993 roku z Atlanty do Tampa. Linie były pierwszymi, które wprowadziły podróże bez biletów w 1993.
Do roku 1996 ValuJet osiągnęły współczynnik wypadków 14-krotnie wyższy od dopuszczalnego. Katastrofa lotu 592, w której zginęło 110 pasażerów, spowodowała bardziej badawcze spojrzenie, na oszczędnościowe praktyki linii. Wykryto wiele nieprawidłowości związanych z konserwacją sprzętu oraz wadliwym systemem zarządzania. W konsekwencji, w czerwcu tego samego roku, przewoźnik został uziemiony. Loty wznowiono we wrześniu z flotą ograniczoną do 15 odrzutowców (przed katastrofą latało ich 52). Linie cieszyły się złą sławą i miały coraz większe problemy finansowe. W czerwcu 1997 roku ogłoszono fuzję z mniejszą firmą Airways Corporation i przyjęto nazwę AirTran Airways a splamiona ValuJet odeszła do historii. W tym samym roku przeniesiono siedzibę z Atlanty do Orlando na Florydzie.
Flota AirTran składa się z maszyn typu Boeing 737-700 oraz Boeing 717, których jest największym operatorem. Maszyny obsługują ponad 70 destynacji w USA, Meksyku i na Karaibach. Główne porty docelowe to: Atlanta, Orlando, Baltimore-Washington, Milwaukee, Fort Myers, Tampa, Fort Lauderdale-Hollywood
We wrześniu 2010 roku ogłoszono umowę, w ramach której Southwest Airlines zdecydowały się na zakup AirTran za około 1,4 miliarda USD.