Alaska Airlines - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1932 (McGee Airways), 1942 (Alaska Star Airlines), 1944 (Alaska Airlines) |
Centrum lotnicze | Portland International Airport, Seattle-Tacoma International Airport, Ted Stevens Anchorage International Airport |
Siedziba | SeaTac, Washington, USA |
Program frequent-flyer | Mileage Plan |
Flota | Boeing 737-400, Boeing 737-400F, Boeing 737-400C, Boeing 737-700, Boeing 737-800, Boeing 737-900, Boeing 737-900ER |
Firmowy slogan | North of Expected (Na północ od spodziewanego) |
Typ linii | linie regularne |
Alaska Airlines
Alaska Airlines, to linie lotnicze z siedzibą w SeaTac na przedmieściach Seattle w amerykańskim stanie Washington. Zaliczając się do głównych przewoźników Alaska operuje na węzłach Seattle-Tacoma International Airport, Ted Stevens Anchorage International Airport, oraz Portland International Airport. Węzłem drugorzędnym jest meksykańska brama na lotnisku Los Angeles International Airport.
Linie podobnie jak siostrzana firma Horizon Air stanowią odział Grupy Alaska Air. Poza tym Alaska Airlines są poważnym partnerem codeshare dla American Airlines i Delta Air Lines. W 2010 roku firma J. D. Power i Wspólnicy uznali linie za najlepsze wśród tradycyjnych przewoźników, pod kątem zadowolenia klientów przez trzeci rok z rzędu.
Przewoźnik doszukuje się swoich początków w McGee Airways, które odbyły inauguracyjny lot na trasie Anchorage - Bristol Bay w 1932 roku jednosilnikowym samolotem Stinson przystosowanym do przewozu trzech pasażerów. Fuzje oraz wykupy przyczyniły się do zmian w nazwie i objęcia zasięgiem całej Alaski. Przykładowo w roku 1942 linie były znane, jako Alaska Star Airlines. Nazwę Alaska Airlines wprowadzono w 1944, po ciężkiej walce z konkurencją starającą się o nią. W latach 40-tych siedziba linii znajdowała się w Anchorage na Alasce. Przewoźnik wkroczył w erę samolotów odrzutowych w 1961 roku, wprowadzając do floty Convair CV-880. Również na początku lat 60-tych Alaska Airlines przeniosły siedzibę do dzielnicy Belltown w Seattle. W tym czasie linie posiadały dwie maszyny Lockheed L-1649A Starliner wykorzystywane do działań wojskowych służb lotniczych (MATS). Alaska Airlines odegrały ważną rolę podczas przerzutu drogą lotniczą Żydów z Jemenu do Izraela - Operacja Magiczny Dywan (1949-1950). Podobnie później brały udział przy transporcie Żydów z Iraku.
W roku Grupa Alaska Air stała się firmą holdingową dla Alaska Airlines, a rok później wykupiła Horizon Air. W ciągu kolejnych 12 miesięcy Jet America Airlines w wyniku fuzji połączono z Alaska Airlines. Aktualnie Grupa Alaska Air posiada dwa oddziały - Alaska Airlines i Horizon Air.
System tras przewoźnika obejmuje ponad 92 miasta w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Linie wprowadziły regularne loty na Rosyjski Daleki Wschód w 1991 w następstwie rozpadu Związku Radzieckiego, jednak wycofano je w związku z finansowym kryzysem Rosji w 1998 roku. Alaska Airlines były swego czasu największym przewoźnikiem operującym na obszarze zachodniego wybrzeża USA oraz Alaski, znacząco obecnym w Seattle, Portland, regionie Zatoki San Francisco oraz Los Angeles Metro.
Program frequent flyer oferowany przez linie to Mileage Plan. Alaska Airlines nie należą do żadnego aliansu, jednak w gronie lotniczych partnerów Mileage Plan znajdują się główni członkowie Oneworld, tacy jak American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Qantas, czy LAN Airlines, oraz członkowie SkyTeam, jak na przykład Delta Air Lines, Korean Air, KLM i Air France.
Linie podobnie jak siostrzana firma Horizon Air stanowią odział Grupy Alaska Air. Poza tym Alaska Airlines są poważnym partnerem codeshare dla American Airlines i Delta Air Lines. W 2010 roku firma J. D. Power i Wspólnicy uznali linie za najlepsze wśród tradycyjnych przewoźników, pod kątem zadowolenia klientów przez trzeci rok z rzędu.
Przewoźnik doszukuje się swoich początków w McGee Airways, które odbyły inauguracyjny lot na trasie Anchorage - Bristol Bay w 1932 roku jednosilnikowym samolotem Stinson przystosowanym do przewozu trzech pasażerów. Fuzje oraz wykupy przyczyniły się do zmian w nazwie i objęcia zasięgiem całej Alaski. Przykładowo w roku 1942 linie były znane, jako Alaska Star Airlines. Nazwę Alaska Airlines wprowadzono w 1944, po ciężkiej walce z konkurencją starającą się o nią. W latach 40-tych siedziba linii znajdowała się w Anchorage na Alasce. Przewoźnik wkroczył w erę samolotów odrzutowych w 1961 roku, wprowadzając do floty Convair CV-880. Również na początku lat 60-tych Alaska Airlines przeniosły siedzibę do dzielnicy Belltown w Seattle. W tym czasie linie posiadały dwie maszyny Lockheed L-1649A Starliner wykorzystywane do działań wojskowych służb lotniczych (MATS). Alaska Airlines odegrały ważną rolę podczas przerzutu drogą lotniczą Żydów z Jemenu do Izraela - Operacja Magiczny Dywan (1949-1950). Podobnie później brały udział przy transporcie Żydów z Iraku.
W roku Grupa Alaska Air stała się firmą holdingową dla Alaska Airlines, a rok później wykupiła Horizon Air. W ciągu kolejnych 12 miesięcy Jet America Airlines w wyniku fuzji połączono z Alaska Airlines. Aktualnie Grupa Alaska Air posiada dwa oddziały - Alaska Airlines i Horizon Air.
System tras przewoźnika obejmuje ponad 92 miasta w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Linie wprowadziły regularne loty na Rosyjski Daleki Wschód w 1991 w następstwie rozpadu Związku Radzieckiego, jednak wycofano je w związku z finansowym kryzysem Rosji w 1998 roku. Alaska Airlines były swego czasu największym przewoźnikiem operującym na obszarze zachodniego wybrzeża USA oraz Alaski, znacząco obecnym w Seattle, Portland, regionie Zatoki San Francisco oraz Los Angeles Metro.
Program frequent flyer oferowany przez linie to Mileage Plan. Alaska Airlines nie należą do żadnego aliansu, jednak w gronie lotniczych partnerów Mileage Plan znajdują się główni członkowie Oneworld, tacy jak American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Qantas, czy LAN Airlines, oraz członkowie SkyTeam, jak na przykład Delta Air Lines, Korean Air, KLM i Air France.