Armavia - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1996 |
Centrum lotnicze | Zvartnots International Airport |
Siedziba | Zvartnots, Armenia |
Flota | Airbus A319-100, Airbus A320-200, Boeing 777, Bombardier CRJ200, Yakovlev Yak-42D, Sukhoi Superjet |
Typ linii | linie regularne |
Armavia
Air Company Armavia to linie lotnicze z główną siedzibą przy armeńskim lotnisku Zvartnots International Airport, w pobliżu Erewania. Operują pasażerskimi lotami międzynarodowymi z Erewania do miejsc w Europie o Azji. Główną bazą lotniczą jest Zvartnots International Airport.
Armavia powstała w 1996 roku, jednak komercyjne loty do Rosji i Turcji rozpoczęto dopiero w roku 2001. Rok później linie przystąpiły do strategicznego aliansu z rosyjskimi S7 Airlines, które wykupiły połowę udziałów Armavia. Następnie wykupiono 18% udziałów firmy Mika Armenia Trading, będącej w posiadaniu prominentnego armeńskiego biznesmena Mikhaila Baghdasarova. Umowę inwestycyjną między S7 Airlines a Armavia podpisano w marcu 2003 roku, kiedy to 68% Armavia należało do S7 Airlines, a pozostałe 32% było własnością Mika Armenia Trading. Wkrótce Armavia przejęła część lotów po upadłych Armenian Airlines.
W roku 2005 Mika Armenia Trading kupiła 68% S7 i stała się przewodnim udziałowcem Armavia. Linie stały się więc w 100% własnością MIKA Armenia Trading. W tym samym roku przewoźnik przetransportował ponad 500 tysięcy osób. Linie cały czas rozwijają się. W roku 2010 sprzedano ponad 800 tysięcy biletów.
Po upadku narodowego przewoźnika Armenian Airlines w 2004 roku, linie przejęły połączenia do portów w Europie. W roku 2010 siatkę połączeń rozbudowano o Almaty, Tel Awiw, Larnaka, Delhi, Teheran, Birmingham, Dniepropetrowsk i Donieck. W roku 2011 w rozkładzie lotów pojawiły się porty lotnicze w Amritsar, Bratysławie, Lyonie, Madrycie, Monachium i Wenecji.
Armavia powstała w 1996 roku, jednak komercyjne loty do Rosji i Turcji rozpoczęto dopiero w roku 2001. Rok później linie przystąpiły do strategicznego aliansu z rosyjskimi S7 Airlines, które wykupiły połowę udziałów Armavia. Następnie wykupiono 18% udziałów firmy Mika Armenia Trading, będącej w posiadaniu prominentnego armeńskiego biznesmena Mikhaila Baghdasarova. Umowę inwestycyjną między S7 Airlines a Armavia podpisano w marcu 2003 roku, kiedy to 68% Armavia należało do S7 Airlines, a pozostałe 32% było własnością Mika Armenia Trading. Wkrótce Armavia przejęła część lotów po upadłych Armenian Airlines.
W roku 2005 Mika Armenia Trading kupiła 68% S7 i stała się przewodnim udziałowcem Armavia. Linie stały się więc w 100% własnością MIKA Armenia Trading. W tym samym roku przewoźnik przetransportował ponad 500 tysięcy osób. Linie cały czas rozwijają się. W roku 2010 sprzedano ponad 800 tysięcy biletów.
Po upadku narodowego przewoźnika Armenian Airlines w 2004 roku, linie przejęły połączenia do portów w Europie. W roku 2010 siatkę połączeń rozbudowano o Almaty, Tel Awiw, Larnaka, Delhi, Teheran, Birmingham, Dniepropetrowsk i Donieck. W roku 2011 w rozkładzie lotów pojawiły się porty lotnicze w Amritsar, Bratysławie, Lyonie, Madrycie, Monachium i Wenecji.