Aer Lingus - bilety lotnicze
Aer Lingus - promocje
DUBLIN
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
543 zł
już od
już od
ABERDEEN
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
656 zł
już od
już od
LEEDS
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
914 zł
już od
już od
LIVERPOOL
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
945 zł
już od
już od
Rok utworzenia | 1936 |
Centrum lotnicze | Dublin |
Siedziba | Dublin |
Program frequent-flyer | Gold Circle Club |
Flota | Airbus A320, Airbus A321, Airbus A330 |
Typ linii | tanie linie |
Aer Lingus
Aerlingus to narodowy przewoźnik Irlandii i drugi co do wielkości tuż za liniami Ryanair, którego siedziba mieści się w porcie lotniczym w Dublinie - Aerfort Bhaile Átha Cliath. Nazwa przewoźnika pochodzi od irlandzkiego słowa "Aer-Loingeas" oznaczającego "flotę powietrzną", a emblematem charakterystycznym dla tych linii jest symbol koniczyny umieszczony na ogonie każdej maszyny. Aerlingus obsługuje rejsy europejskie w klasie ekonomicznej oraz transkontynentalne do Stanów Zjednoczonych w klasach biznes i ekonomicznej. Jest to przewoźnik, który w 2007 roku wystąpił z aliansu OneWorld, ale nawiązał współpracę z sojuszami Star Alliance, SkyTeam i OneWorld oraz takimi liniami lotniczymi jak Aer Arann i JetBlue Airways.
Początki działalności tego irlandzkiego liniowca sięgają roku 1936 z połączenia Aer Lingus i Blackpool and West Coast Air Services operujących pod banderą Irish Sea Airways. Pierwsze rejsy odbywały się z Dublina Baldonnel Airfield oraz z Bristolu Whitchurch a obsługiwał je jeden dwupłatowiec De Havilland 84 Dragon, zwany "orłem", zastąpiony później przez Havilland DH.89 Dragon Rapide oraz 2 samoloty typu Lockheed L-14. Siatka połączeń została zredukowana w czasie trwania II Wojny Światowej do 2 portów lotniczych w Anglii: Liverpoolu i lotniska Barton Aerodrome Manchester. Rejsy wznowiono w listopadzie 1945 roku inauguracyjnym lotem do Londynu. Od tej pory flota Aer Lingusa składająca się głównie z samolotów Douglas DC-3 przybiera barwy srebrno-zielone, a przewoźnik wprowadza po raz pierwszy personel pokładowy. Lata powojenne to czas zwiększania liczby destynacji, do których dołączyły europejskie kierunki: Bruksela, Amsterdam i Rzym oraz pierwsze transatlantyckie - Shannon - Nowy Jork w 1958 roku obsługiwane czterosilnikowymi samolotami typu Lockheed Constellation (Connie).
Dziś Aerlingus oferuje podróżnym około 70 destynacji na terenie Irlandii, Wielkiej Brytanii, Europy oraz Stanów Zjednoczonych. Dzięki umowom partnerskim z JetBlue i United Airlines może zaproponować też połączenia do przeszło 25 miast w Stanach Zjednoczonych, a porozumienia z British Airways oraz KLM pozwalają na dołączenie Londynu Heathrow i Amsterdamu do siatki połączeń Aerlingusa. Rejsy dalekiego zasięgu, czyli do Ameryki PÓłnocnej wychodzą z Dublina i Shannon, natomiast połączenia krótkiego zasięgu, czyli na terenie Europy i Afryki Północnej odbywają się z Dublina, Belfastu, Cork oraz z Londynu Gatwick. Bezpośrednie połączenia z Polską realizowane są na trasie Dublin-Kraków oraz Dublin-WArszawa.
Flota Aerlingusa składa się obecnie wyłącznie z samolotów typu Airbus. Sześć z nich przeznaczonych jest na trasy dalekiego zasięgu i są to maszyny: A330-301, A330-302, A330-202. Liniowiec ten złożył też zamówienie na kolejne sześć samolotów dla tych kierunków. W 2014 flotę mają zasilić Airbusy A350 XWB (Extra Wide Body). Pozostałe trasy obsługiwane są 27 maszynami A321-211 oraz A320-214 mogącymi przewieźć od 174 do 212 pasażerów. Każdy samolot tego przewoźnika nosi imię jednego ze świętych irlandzkich, na przykład: St. Patrick, St. Ronan, St. Aidan, St. Oliver Plunkett czy też St. Kevin.
Początki działalności tego irlandzkiego liniowca sięgają roku 1936 z połączenia Aer Lingus i Blackpool and West Coast Air Services operujących pod banderą Irish Sea Airways. Pierwsze rejsy odbywały się z Dublina Baldonnel Airfield oraz z Bristolu Whitchurch a obsługiwał je jeden dwupłatowiec De Havilland 84 Dragon, zwany "orłem", zastąpiony później przez Havilland DH.89 Dragon Rapide oraz 2 samoloty typu Lockheed L-14. Siatka połączeń została zredukowana w czasie trwania II Wojny Światowej do 2 portów lotniczych w Anglii: Liverpoolu i lotniska Barton Aerodrome Manchester. Rejsy wznowiono w listopadzie 1945 roku inauguracyjnym lotem do Londynu. Od tej pory flota Aer Lingusa składająca się głównie z samolotów Douglas DC-3 przybiera barwy srebrno-zielone, a przewoźnik wprowadza po raz pierwszy personel pokładowy. Lata powojenne to czas zwiększania liczby destynacji, do których dołączyły europejskie kierunki: Bruksela, Amsterdam i Rzym oraz pierwsze transatlantyckie - Shannon - Nowy Jork w 1958 roku obsługiwane czterosilnikowymi samolotami typu Lockheed Constellation (Connie).
Dziś Aerlingus oferuje podróżnym około 70 destynacji na terenie Irlandii, Wielkiej Brytanii, Europy oraz Stanów Zjednoczonych. Dzięki umowom partnerskim z JetBlue i United Airlines może zaproponować też połączenia do przeszło 25 miast w Stanach Zjednoczonych, a porozumienia z British Airways oraz KLM pozwalają na dołączenie Londynu Heathrow i Amsterdamu do siatki połączeń Aerlingusa. Rejsy dalekiego zasięgu, czyli do Ameryki PÓłnocnej wychodzą z Dublina i Shannon, natomiast połączenia krótkiego zasięgu, czyli na terenie Europy i Afryki Północnej odbywają się z Dublina, Belfastu, Cork oraz z Londynu Gatwick. Bezpośrednie połączenia z Polską realizowane są na trasie Dublin-Kraków oraz Dublin-WArszawa.
Flota Aerlingusa składa się obecnie wyłącznie z samolotów typu Airbus. Sześć z nich przeznaczonych jest na trasy dalekiego zasięgu i są to maszyny: A330-301, A330-302, A330-202. Liniowiec ten złożył też zamówienie na kolejne sześć samolotów dla tych kierunków. W 2014 flotę mają zasilić Airbusy A350 XWB (Extra Wide Body). Pozostałe trasy obsługiwane są 27 maszynami A321-211 oraz A320-214 mogącymi przewieźć od 174 do 212 pasażerów. Każdy samolot tego przewoźnika nosi imię jednego ze świętych irlandzkich, na przykład: St. Patrick, St. Ronan, St. Aidan, St. Oliver Plunkett czy też St. Kevin.