Binter Canarias - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1989 |
Centrum lotnicze | Las Palmas Airport, Santa Cruz de La Palma Airport, Tenerife North Airport |
Siedziba | Las Palmas, Gran Canaria, Hiszpania |
Program frequent-flyer | Bintermás |
Flota | ATR 72-201, ATR 72-500 |
Typ linii | linie regularne |
Binter Canarias
Binter Canarias S.A. to linie lotnicze z siedzibą na hiszpańskiej Gran Canarii. Jest to między wyspowy przewoźnik operujący w ramach Wysp Kanaryjskich a dodatkowo świadczy usługi do Maroko i Portugalii. W roku 2008 linie sprzedały prawie 3 miliony biletów pasażerskich. Z kolei w roku 2005 były najlepszą linią regionalną w Europie, a w 2010 Europejski Związek Linii Regionalnych przyznał im Złotą Nagrodę uznając za linię roku 2010/2011.
Linie powstały w 1988 roku i rozpoczęły działalność rok później. Zostały utworzone jako oddział linii Iberia. Z końcem roku 1999 SEPI (hiszpańska firma holdingowa Iberii) rozpoczęła prywatyzację Binter Canarias, jednak piastowała złoty udział wymagający jej autoryzacji w przypadku transakcji przekraczających 25% udziałów. Mimo tego linie należały w całości do Hesperia Inversiones Aéreas, który dokonał zakupu w 2002 roku. Aktualnie przewoźnik jest współwłasnością Ilsamar Tenerife (49,81%), Ferma Canarias Electrica (10,44%), Agencia Maritima Afroamericana (10,11%), Flapa (10%), oraz inni (19,6%). Firma zatrudnia około 400 pracowników.
Biura sprzedaży - Binter Vende, znajdują się na lotniskach. Obsługą naziemną dla linii od 2005 roku zajmuje się Atlántica Handling. Z kolei wsparcia technicznego dla Binter Canarias od 2008 roku dostarcza BinterTechnic.
Binter Canarias rozpoczęły działalność jako linie regionalne i dziś są jedynymi operującymi na ośmiu lotniskach Wysp Kanaryjskich. Ponadto przewoźnik oferuje loty do Marrakeszu, Aaiun i na Maderę. Siatka połączeń tej linii lotniczej to zaledwie 10 portów docelowych. Binter Canarias aktualnie korzystają z 21 wąsko kadłubowych samolotów, zapewniających podróż w klasie ekonomicznej.
Linie powstały w 1988 roku i rozpoczęły działalność rok później. Zostały utworzone jako oddział linii Iberia. Z końcem roku 1999 SEPI (hiszpańska firma holdingowa Iberii) rozpoczęła prywatyzację Binter Canarias, jednak piastowała złoty udział wymagający jej autoryzacji w przypadku transakcji przekraczających 25% udziałów. Mimo tego linie należały w całości do Hesperia Inversiones Aéreas, który dokonał zakupu w 2002 roku. Aktualnie przewoźnik jest współwłasnością Ilsamar Tenerife (49,81%), Ferma Canarias Electrica (10,44%), Agencia Maritima Afroamericana (10,11%), Flapa (10%), oraz inni (19,6%). Firma zatrudnia około 400 pracowników.
Biura sprzedaży - Binter Vende, znajdują się na lotniskach. Obsługą naziemną dla linii od 2005 roku zajmuje się Atlántica Handling. Z kolei wsparcia technicznego dla Binter Canarias od 2008 roku dostarcza BinterTechnic.
Binter Canarias rozpoczęły działalność jako linie regionalne i dziś są jedynymi operującymi na ośmiu lotniskach Wysp Kanaryjskich. Ponadto przewoźnik oferuje loty do Marrakeszu, Aaiun i na Maderę. Siatka połączeń tej linii lotniczej to zaledwie 10 portów docelowych. Binter Canarias aktualnie korzystają z 21 wąsko kadłubowych samolotów, zapewniających podróż w klasie ekonomicznej.