Danish Air Transport - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1989 |
Centrum lotnicze | Esbjerg Airport, Floro Airport |
Siedziba | Vamdrup, Dania |
Flota | ATR 42, ATR 72, McDonnell Douglas MD-83, McDonnell Douglas MD-87 |
Firmowy slogan | The Flexible Choice (Elastyczny wybór) |
Typ linii | tanie linie |
Danish Air Transport
Danish Air Transport, w skrócie DAT to linia lotnicza z siedzibą w duńskim Vamdrup. Świadczy usługi w zakresie pasażerskich lotów planowych i czarterowych, oraz cargo. Główną bazą jest lotnisko Vamdrup Kolding, jednak nie ma żadnych regularnych lotów startujących lub lądujących na nim, ponieważ lotniskami operacyjnymi są porty lotnicze Esbjerg i Floro.
Linie rozpoczęły działalność w roku 1989, początkowo jako przewoźnik cargo. Szybko zaoferowano również specyficzne usługi transportowe, takie jak transport żywych koni lub zapasów na Rajd Paryż Dakar w Afryce.
Czarterowe loty pasażerskie wprowadzono w 1994 roku, a dwa lata później ruszyły loty regularne. W grudniu 2004 podjęto próbę wprowadzenia stałej trasy Kopenhaga - Wyspy Faroe, jednak jak się okazało maszyny ATR-42 nie były odpowiednie do tego typu lotów.
W styczniu 2010 roku Danish Air Transport obsługiwał następujące loty regularne: Billund i Esbjerg w Danii, oraz Bergen, Floro, Oslo, Stavanger, Stord w Norwegii.
Firma jest własnością rodziny Rungholm (60%) oraz prywatnych inwestorów (40%), a jednocześnie jest właścicielem DOT LT, linii lotniczej na Litwie. Danish Air Transport jest również posiadaczem 15% udziałów norweskich linii Vildanden.
Linie rozpoczęły działalność w roku 1989, początkowo jako przewoźnik cargo. Szybko zaoferowano również specyficzne usługi transportowe, takie jak transport żywych koni lub zapasów na Rajd Paryż Dakar w Afryce.
Czarterowe loty pasażerskie wprowadzono w 1994 roku, a dwa lata później ruszyły loty regularne. W grudniu 2004 podjęto próbę wprowadzenia stałej trasy Kopenhaga - Wyspy Faroe, jednak jak się okazało maszyny ATR-42 nie były odpowiednie do tego typu lotów.
W styczniu 2010 roku Danish Air Transport obsługiwał następujące loty regularne: Billund i Esbjerg w Danii, oraz Bergen, Floro, Oslo, Stavanger, Stord w Norwegii.
Firma jest własnością rodziny Rungholm (60%) oraz prywatnych inwestorów (40%), a jednocześnie jest właścicielem DOT LT, linii lotniczej na Litwie. Danish Air Transport jest również posiadaczem 15% udziałów norweskich linii Vildanden.