Sterling - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 2005 |
Rok rozwiązania | 2008 |
Centrum lotnicze | Copenhagen Airport |
Siedziba | Kopenhaga, Dania |
Flota | Boeing 737-700, Boeing 737-500, Boeing 737-800 |
Firmowy slogan | We would fly with us (My, lecielibyśmy z nami) |
Typ linii | tanie linie |
Sterling
Sterling Airlines to linie typu low-cost, których główna siedziba umiejscowiona była w Danii przy lotnisku w Kopenhadze. Linie te powstały w 2005 roku w wyniku fuzji dwóch duńskich przewoźników - Sterling European Airlines i Maersk Air. Miesiąc później Sterling Airlines sprzedano firmie inwestycyjnej FL Group z Islandii, właścicielowi Icelandair.
Pod koniec 2005, linie zatrudniały 1,600 osób i posiadały 29 samolotów, co czyniło je niemal dwa razy większymi od Icelandair. Przewoźnik, korzystając głównie z węzłów w Kopenhadze, Oslo-Gardermoen i Sztokholmie-Arlanda, latał do około 40 europejskich miast. Na początku roku 2006 szef FL Group oświadczył, że pod uwagę brane jest połączenie Sterling z EasyJet. W rzeczywistości już w grudniu 2006 roku, linie ponownie zostały sprzedane, tym razem nabywcą był Nordic Travel Holding.
Pod koniec działalności linie obsługiwały następujące porty: Austria (Salzburg), Belgia (Bruksela), Bułgaria (Burgas i Varna), Chorwacja (Split), Czechy (Praga), Dania (Aalborg, Billund, Kopenhaga), Francja (Biarritz, Paryż, Montpellier, Nicea); Niemcy (Berlin), Grecja (Ateny i Chania), Węgry (Budapeszt), Włochy (Bolonia, Florencja, Milan, Neapol, Rzym, Wenecja), Norwegia (Oslo, Gardermoen, Bergen), Polska (Kraków), Portugalia (Faro i Funchal), Hiszpania (Alicante, Barcelona, Las Palmas, Málaga, Palma de Mallorca i Tenerifa), Szwecja (Gothenburg, Malmö i Sztokholm), Szwajcaria (Genewa), Wielka Brytania (Edynburg, Londyn, Nottingham).
W październiku 2008 Sterling wniósł o upadłość i zawiesił działalność. Dwa miesiące później Cimber Air ogłosił zakup linii Sterling oraz zamiar odtworzenia firmy jako samodzielnego przewoźnika, stopniowo zdobywającego rynek europejski. Kupno dotyczyło nazwy, strony internetowej i stanowisk na lotniskach, a nie dotyczyło floty. Dziś linie funkcjonują pod nazwą Cymber Sterling.
Pod koniec 2005, linie zatrudniały 1,600 osób i posiadały 29 samolotów, co czyniło je niemal dwa razy większymi od Icelandair. Przewoźnik, korzystając głównie z węzłów w Kopenhadze, Oslo-Gardermoen i Sztokholmie-Arlanda, latał do około 40 europejskich miast. Na początku roku 2006 szef FL Group oświadczył, że pod uwagę brane jest połączenie Sterling z EasyJet. W rzeczywistości już w grudniu 2006 roku, linie ponownie zostały sprzedane, tym razem nabywcą był Nordic Travel Holding.
Pod koniec działalności linie obsługiwały następujące porty: Austria (Salzburg), Belgia (Bruksela), Bułgaria (Burgas i Varna), Chorwacja (Split), Czechy (Praga), Dania (Aalborg, Billund, Kopenhaga), Francja (Biarritz, Paryż, Montpellier, Nicea); Niemcy (Berlin), Grecja (Ateny i Chania), Węgry (Budapeszt), Włochy (Bolonia, Florencja, Milan, Neapol, Rzym, Wenecja), Norwegia (Oslo, Gardermoen, Bergen), Polska (Kraków), Portugalia (Faro i Funchal), Hiszpania (Alicante, Barcelona, Las Palmas, Málaga, Palma de Mallorca i Tenerifa), Szwecja (Gothenburg, Malmö i Sztokholm), Szwajcaria (Genewa), Wielka Brytania (Edynburg, Londyn, Nottingham).
W październiku 2008 Sterling wniósł o upadłość i zawiesił działalność. Dwa miesiące później Cimber Air ogłosił zakup linii Sterling oraz zamiar odtworzenia firmy jako samodzielnego przewoźnika, stopniowo zdobywającego rynek europejski. Kupno dotyczyło nazwy, strony internetowej i stanowisk na lotniskach, a nie dotyczyło floty. Dziś linie funkcjonują pod nazwą Cymber Sterling.