Tiger Airways Singapore - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 2003 |
Centrum lotnicze | Singapore Changi Airport |
Siedziba | Singapore |
Flota | Airbus A319-100, Airbus A320-232 |
Firmowy slogan | Get The Real Deal (Zdobądź prawdziwą okazję) |
Typ linii | tanie linie |
Tiger Airways Singapore
Tiger Airways Singapore Pte Ltd, działające jako Tiger Airways Singapore, to nisko kosztowe linie lotnicze, które rozpoczęły działalność w marcu 2005 roku. Przewoźnik jest oddziałem Tiger Airways Holdings, należących częściowo do Singapore Airlines. Utworzone w 2003 roku linie są obecnie największą linią low-cost operującą w Singapurze, pod kątem ilości obsłużonych pasażerów. W roku 2006 z usług linii skorzystało 1,2 miliona osób, co stanowiło przyrost 75% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Tiger Airways, jako pierwsze obsługiwały loty z taniego terminala na lotnisku Changi z zamiarem osiągnięcia oszczędności operacyjnych, a przez to zbliżenia struktury kosztów do europejskich linii Ryanair, służących za przykład. Pomimo regionalnej konkurencji linie podtrzymały założenie wykonywania lotów w promieniu 5 godzin od swojej bazy w Singapurze. Aby obejść utrudnienia regulacyjne, linie usiłują kupić udziały przewoźników regionalnych i stać się przewoźnikiem pan-azjatyckim. Zagraniczne przedsięwzięcia linii zaowocowały utworzeniem Tiger Airways Australia (2007) oraz Thai Tiger Airways (2011).
Tiger przechodził poważne problemy załogowe w połowie 2010 roku. Próba obniżenia wynagrodzeń pociągnęła za sobą masowe rezygnacje kapitanów, co zmusiło firmę do odwołania połowy planowych lotów. Przykładowo, w październiku 2010 odwoływano 1 na 3 loty dziennie, więc linie rozpoczęły poszukiwania pilotów w Europie, po nieudanej próbie zwabienia ich z Indonezji.
Tiger Airways lata do 19 destynacji w ośmiu pobliskich krajach, a wszystko w zasięgu 5 godzin od Singapuru. Tajlandia jest pierwszym i największym rynkiem dla linii, obsługiwanym w czterech miastach, dzięki wykorzystaniu umowy otwartego nieba między Singapurem a Tajlandią. Inne lotnicze umowy nie zezwalały przewoźnikowi na loty do sąsiedniej Malezji poza Kuala Lumpur (od lutego 2008), choć we wrześniu 2006 zdobył prawo odbywania lotów do Kuching, Miri i Sibu przy założeniu wzmożonego ruchu turystycznego w stanie Sarawak na Borneo. Loty do Indii rozpoczęto w październiku 2007, a trasę do Malezji uruchomiono rok później. Plany połączeń z portem Incheon w Korei Południowej zostały zawieszone.
Od stycznia 2011, Tiger Airways wprowadziły do rozkładu trasę do Taipei na Tajwanie. Taipei jest szóstym portem linii w Chinach, po Guangzhou, Haikou, Hong Kong, Macau oraz Shenzhen.
Podczas lotu pasażerowie mają do dyspozycji posiłki i napoje, jeżeli skorzystają z programu zakupów na pokładzie. W menu znajdują się lekkie przekąski, takie jak błyskawiczny makaron, zupy i kanapki. Gorące i zimne napoje, podobnie jak alkohole dostępne są również za dodatkową dopłatą. Wszyscy podróżni bezpłatnie mogą oddać się lekturze firmowego magazynu Tiger Tales.
Tiger Airways, jako pierwsze obsługiwały loty z taniego terminala na lotnisku Changi z zamiarem osiągnięcia oszczędności operacyjnych, a przez to zbliżenia struktury kosztów do europejskich linii Ryanair, służących za przykład. Pomimo regionalnej konkurencji linie podtrzymały założenie wykonywania lotów w promieniu 5 godzin od swojej bazy w Singapurze. Aby obejść utrudnienia regulacyjne, linie usiłują kupić udziały przewoźników regionalnych i stać się przewoźnikiem pan-azjatyckim. Zagraniczne przedsięwzięcia linii zaowocowały utworzeniem Tiger Airways Australia (2007) oraz Thai Tiger Airways (2011).
Tiger przechodził poważne problemy załogowe w połowie 2010 roku. Próba obniżenia wynagrodzeń pociągnęła za sobą masowe rezygnacje kapitanów, co zmusiło firmę do odwołania połowy planowych lotów. Przykładowo, w październiku 2010 odwoływano 1 na 3 loty dziennie, więc linie rozpoczęły poszukiwania pilotów w Europie, po nieudanej próbie zwabienia ich z Indonezji.
Tiger Airways lata do 19 destynacji w ośmiu pobliskich krajach, a wszystko w zasięgu 5 godzin od Singapuru. Tajlandia jest pierwszym i największym rynkiem dla linii, obsługiwanym w czterech miastach, dzięki wykorzystaniu umowy otwartego nieba między Singapurem a Tajlandią. Inne lotnicze umowy nie zezwalały przewoźnikowi na loty do sąsiedniej Malezji poza Kuala Lumpur (od lutego 2008), choć we wrześniu 2006 zdobył prawo odbywania lotów do Kuching, Miri i Sibu przy założeniu wzmożonego ruchu turystycznego w stanie Sarawak na Borneo. Loty do Indii rozpoczęto w październiku 2007, a trasę do Malezji uruchomiono rok później. Plany połączeń z portem Incheon w Korei Południowej zostały zawieszone.
Od stycznia 2011, Tiger Airways wprowadziły do rozkładu trasę do Taipei na Tajwanie. Taipei jest szóstym portem linii w Chinach, po Guangzhou, Haikou, Hong Kong, Macau oraz Shenzhen.
Podczas lotu pasażerowie mają do dyspozycji posiłki i napoje, jeżeli skorzystają z programu zakupów na pokładzie. W menu znajdują się lekkie przekąski, takie jak błyskawiczny makaron, zupy i kanapki. Gorące i zimne napoje, podobnie jak alkohole dostępne są również za dodatkową dopłatą. Wszyscy podróżni bezpłatnie mogą oddać się lekturze firmowego magazynu Tiger Tales.