Mexicana de Aviacion - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1921 |
Rok rozwiązania | 2010 |
Centrum lotnicze | Cancún International Airport, Guadalajara International Airport, Mexico City International Airport |
Siedziba | Mexicana de Aviación Tower, Mexico City, Meksyk |
Program frequent-flyer | Mexicana Go |
Alianse | Oneworld |
Flota | Airbus A318-111, Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A330-200, Boeing 767-200ER, Boeing 767-300ER |
Firmowy slogan | With The Most Modern Fleet Of The World (Z Najnowocześniejszą na Świecie Flotą) |
Typ linii | linie regularne |
Mexicana de Aviacion
Utworzona w 1921 roku, Companía Mexicana de Aviacion, S.A. de C.V. (powszechnie znana jako Mexicana) była najstarszą linią lotniczą Meksyku, do momentu zakończenia działalności 28 sierpnia 2010 roku. Zamknięcie grupy ogłosił nowy zarząd, krótko po tym jak dostała się do rejestru meksykańskiego Concurso Mercantil i amerykańskiej Uchwały 15. Przewoźnik posiadał siedzibę w Mexicana de Aviación Tower w Colonia del Valle, Benito Juárez w Meksyku.
Poza obsługą połączeń krajowych Mexicana oferowała loty międzynarodowe do miejscowości w Ameryce Północnej, Ameryce Środkowej, na Karaibach, w Ameryce Południowej oraz Europie. Głównym portem lotniczym było lotnisko Mexico City's Benito Juarez International Airport, a pomocniczymi były Cancún International Airport, oraz Guadalajara's Don Miguel Hidalgo y Costilla International Airport.
Głównym konkurentem linii były Aeroméxico (choć współpracowały one w ramach code-sharing na kilku trasach), oraz tani przewoźnicy tacy jak Volaris, czy Internet. Mexicana była najstarszą linią w Ameryce Północnej i zaliczała się do grona czterech najstarszych na świecie operujących pod tą samą nazwą, zaraz za holenderskim KLM, kolumbijską Avianca i australijskimi Qantas.
W roku 2009 grupa Mexicana, w skład której wchodziły również Mexicana Click i Mexicana Link, przetransportowała ponad 11 milionów pasażerów + 6,6 miliona na trasach krajowych a 4,5 miliona na międzynarodowych, głównie do USA; korzystając z floty 110 samolotów.
Przez lata działalności grupa Mexicana zwiększała udział w rozkwitającym rynku wewnętrznym z 22% na początku 2007 roku do około 30% w ostatnim roku istnienia. Osiągnięto to dzięki redukcji działań głównej linii Mexicana oraz zwiększeniu aktywności oddziałów Mexicana Click (oryginalnie przewidzianego jako przewoźnik low-cost) i Mexicana Link (filii operującej maszynami CRJ z siedzibą w Guadalajara).
Linia lotnicza przyłączyła się początkowo do Star Alliance, jednak wystąpiła z niego by pod koniec 2009 roku zasilić grono członków Oneworld.
W sierpniu 2010 roku firma rozpoczęła działania upadłościowe z nadzieją reorganizacji biznesu. Jednak przed upływem miesiąca ogłoszono zawieszenie działań na czas nieokreślony. Działalność zawiesiły również oddziały linii - Click i Link.
Poza obsługą połączeń krajowych Mexicana oferowała loty międzynarodowe do miejscowości w Ameryce Północnej, Ameryce Środkowej, na Karaibach, w Ameryce Południowej oraz Europie. Głównym portem lotniczym było lotnisko Mexico City's Benito Juarez International Airport, a pomocniczymi były Cancún International Airport, oraz Guadalajara's Don Miguel Hidalgo y Costilla International Airport.
Głównym konkurentem linii były Aeroméxico (choć współpracowały one w ramach code-sharing na kilku trasach), oraz tani przewoźnicy tacy jak Volaris, czy Internet. Mexicana była najstarszą linią w Ameryce Północnej i zaliczała się do grona czterech najstarszych na świecie operujących pod tą samą nazwą, zaraz za holenderskim KLM, kolumbijską Avianca i australijskimi Qantas.
W roku 2009 grupa Mexicana, w skład której wchodziły również Mexicana Click i Mexicana Link, przetransportowała ponad 11 milionów pasażerów + 6,6 miliona na trasach krajowych a 4,5 miliona na międzynarodowych, głównie do USA; korzystając z floty 110 samolotów.
Przez lata działalności grupa Mexicana zwiększała udział w rozkwitającym rynku wewnętrznym z 22% na początku 2007 roku do około 30% w ostatnim roku istnienia. Osiągnięto to dzięki redukcji działań głównej linii Mexicana oraz zwiększeniu aktywności oddziałów Mexicana Click (oryginalnie przewidzianego jako przewoźnik low-cost) i Mexicana Link (filii operującej maszynami CRJ z siedzibą w Guadalajara).
Linia lotnicza przyłączyła się początkowo do Star Alliance, jednak wystąpiła z niego by pod koniec 2009 roku zasilić grono członków Oneworld.
W sierpniu 2010 roku firma rozpoczęła działania upadłościowe z nadzieją reorganizacji biznesu. Jednak przed upływem miesiąca ogłoszono zawieszenie działań na czas nieokreślony. Działalność zawiesiły również oddziały linii - Click i Link.