airBaltic - bilety lotnicze

airBaltic - promocje
RYGA
z: RZESZÓW
205 zł
już od
zobacz
OSLO
z: RZESZÓW
278 zł
już od
zobacz
RZYM
z: RZESZÓW
435 zł
już od
zobacz
DUSSELDORF
z: RZESZÓW
320 zł
już od
zobacz
WIEDEŃ
z: RZESZÓW
566 zł
już od
zobacz
PARYŻ
z: RZESZÓW
498 zł
już od
zobacz
LONDYN
z: RZESZÓW
542 zł
już od
zobacz
RYGA
z: KRAKÓW
642 zł
już od
zobacz
SZTOKHOLM
z: RZESZÓW
226 zł
już od
zobacz
BERLIN
z: RZESZÓW
282 zł
już od
zobacz
KOPENHAGA
z: RZESZÓW
254 zł
już od
zobacz
HAMBURG
z: RZESZÓW
410 zł
już od
zobacz
MEDIOLAN
z: RZESZÓW
491 zł
już od
zobacz
MONACHIUM
z: RZESZÓW
600 zł
już od
zobacz
AMSTERDAM
z: RZESZÓW
661 zł
już od
zobacz
WILNO
z: RZESZÓW
290 zł
już od
zobacz
KOPENHAGA
z: WARSZAWA
912 zł
już od
zobacz
AMSTERDAM
z: KRAKÓW
513 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1995
Centrum lotnicze Ryga, Wilno
Siedziba Ryga
Program frequent-flyer Baltic Miles
Flota Boeing 737-300, Boeing 737-500, Boeing 757-200, Bombardier Dash 8 Q400, Fokker 50
Typ linii Tanie linie
airBaltic
Linie lotnicze airBaltic
Linie lotnicze airBaltic zostały zarejestrowane jako AIR BALTIC CORPORATION - spółka akcyjna w 1995 roku na podstawie umowy zawartej pomiędzy Scandinavian Airlines Systems (SAS) oraz łotewskim rządem. GŁównymi udziałowcami są obecnie rząd Łotwy (52.6% udziałów) oraz Baltijas Aviacijas Aistemas SIA (47,2% udziałów), a jeszcze do niedawna 29% akcji spółki należało również do SAS. Siedzibą firmy jest stolica Łotwy - Ryga, a bezpośrednie wyloty airBaltic odbywają się obecnie z dwóch stolic regionu nadbałtyckiego - z Rygi - Riga International Airport oraz z Wilna Vilnius International Airport.


W pierwszych latach działalności airBaltic użytkował maszyny typu SAAB 340 oraz AVRO RJ70, które z czasem zastąpione zostały samolotami typu Fokker 50. W roku 2003 airBaltic nabył pierwszego Boeinga 737-500, a w kolejnych miesiącach powiększył flotę o te właśnie maszyny. W roku 2005 przewoźnik ten świętował przewiezienie swojego milionowego pasażera, a już 2 lata później linie te cieszyły się z 2 milionów pasażerów rocznie. W następnych miesiącach airBaltic nabywał kolejne maszyny i przewoził coraz większą liczbę pasażerów. W roku 2007 flota liczyła już 20 samolotów, a przewoźnik wprowadził po raz pierwszy internetową odprawę pasażerską, z której w ciągu zaledwie 3 miesięcy skorzystało ponad 10 000 osób. Tego samego roku airBaltic uruchomił bazę treningową dla pilotów Boeinga 737 w swoim macierzystym porcie lotniczym w Rydze.


Rok 2008 przyniósł tym liniom lotniczym zakończenie procesu wdrażania biletu elektronicznego oraz ogłoszenie największej w regionie państw nadbałtyckich ekspansji po względem floty - airBaltic był już w posiadaniu 26 samolotów. Dzięki lepszym maszynom, airBaltic uruchomił najdłuższą spośród wszystkich kierunków - rejs do Kazachstanu (Ałma Ata).


Obecnie mapa połączeń obejmuje 49 destynacji. Bezpośrednimi kierunkami z Rygi są Aalesund, Ałma Ata, Ateny, Amsterdam, Baku, Barcelona, Bergen, Berlin, Billund, Bruksela, Kopenhaga, Kiszyniów, Dubaj, Dublin, Dusseldorf, Goteborg, Hamburg, Hannover, Helsinki, Hurghada, Istambuł, Kaliningrad, Kijów, Kuopio, Londyn, Linkoping, Mediolan, Mińsk, Moskwa, Monachium, Nicea, Odessa, Oslo, Oulu, Palanga, Paryż, Rzym, Simferopol, Sharm-el-Sheikh, Stavanger, Sankt Petersburg, Sztokholm, Tallin, Taszkient, Tampere, Tbilisi, Tel Aviv, Tromso, Wenecja, Wiedeń, Wilno, Zurych oraz Erewań. Z Wilna natomiast bezpośrednio można dostać się do Kopenhagi, Mediolanu, Monachium, Rygi, Sztokholmu i Tallina. Część połączeń realizowana jest przez partnerów airBaltic (codeshare partners), którymi są między innymi SAS, Spanair, Aeroflot, Rossiya Airlines, Aerosvit, Austrian Airlines, Air One, Belavia, air astana, Malev, Armavia oraz Brussels Airlines. AirBaltic współpracuje również z takimi przewoźnikami jak Cimberair, air berlin, Emirates, Qatar Airways, Finnair, TAP Portugal czy Lufthansa, co pozwala na bardzo szeroką ofertę połączeń na wielu kierunkach.

Flota airBaltic składa się obecnie z 28 maszyn typu Boeing 757-200, Boeing 737-500s, Boeing 737-300 oraz Fokker-50s.