SWISS - bilety lotnicze
SWISS - promocje
TENERIFFA
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
377 zł
już od
już od
LAMEZIA TERME
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
572 zł
już od
już od
PORTO
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
389 zł
już od
już od
FARO
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
303 zł
już od
już od
PALERMO
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
416 zł
już od
już od
PALMA DE MALLORCA
z: WROCŁAW
z: WROCŁAW
361 zł
już od
już od
PALERMO
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
419 zł
już od
już od
SEVILLA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
566 zł
już od
już od
LANZAROTE
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
613 zł
już od
już od
ZURYCH
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
191 zł
już od
już od
FUERTEVENTURA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
656 zł
już od
już od
GRAN CANARIA
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
516 zł
już od
już od
CAGLIARI
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
571 zł
już od
już od
PORTO
z: WROCŁAW
z: WROCŁAW
508 zł
już od
już od
BRINDISI
z: WROCŁAW
z: WROCŁAW
478 zł
już od
już od
BRINDISI
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
511 zł
już od
już od
KATANIA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
548 zł
już od
już od
TENERIFFA
z: WROCŁAW
z: WROCŁAW
424 zł
już od
już od
Rok utworzenia | 2002 |
Centrum lotnicze | Zurich Airport |
Siedziba | Bazylea, Szwajcaria |
Program frequent-flyer | Miles & More |
Alianse | Star Alliance |
Flota | Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A321-100, Airbus A321-200, Airbus A330-200, Airbus A330-300E, Airbus A340-300X, Airbus A340-300E, Bombardier CS100, Avro RJ100, Boeing 737-800, Fokker 100 |
Firmowy slogan | Swiss made. (Wyrób szwajcarski) |
Typ linii | linie regularne |
SWISS
Swiss International Air Lines (w skrócie SWISS) to główny przewoźnik Szwajcarii oferujący regularne usługi zarówno do Europy, jak i Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Afryki oraz Azji. Główny węzeł lotniczy linii znajduje się na szwajcarskim lotnisku Zurych.
SWISS powstał w 2002 roku po bankructwie poprzedniego, pierwszego przewoźnika - Swissair, przejmując część majątku po nim. Pierwszy rok działalności naznaczony był stratami. Z pomocą przyszedł szwajcarski rząd zasilając konto przewoźnika o ówczesną równowartość 1,5 miliadra USD, która wykorzystana została w przeciągu dwóch lat. Pomimo kłopotów finansowych, linie rozwijały się współzawodnicząc z British Airways na trasach dalekiego zasięgu. W roku 2004 SWISS odmówił udziału w aliansie Oneworld, za przyczynę podając zbyt jednostronny charakter współpracy z British Airways oraz wolę zachowania własnego programu frequent-flyer. Z czasem linie odzyskiwały stabilność, by docelowo obsługiwać mniejszą flotą, tę samą ilość pasażerów co w roku 2002.
W marcu 2005 grupa Lufthansa potwierdziła swój plan przejęcia linii SWISS, rozpoczynając od mniejszościowego udziału (11%) nabytego przez firmę specjalnie w tym celu utworzoną - Air Trust. Przejęcie zostało sfinalizowane w lipcu 2007, kiedy to rozkład szwajcarskich linii został praktycznie zrównany z rozkładem Lufthansy z roku 2005. SWISS jest członkiem Star Alliance od 2006 roku, od wtedy też oferuje program frequent-flyer Lufthansy - Miles & More.
Marka SWISS nadal cieszy się duży uznaniem podróżujących, na co wskazują ankiety przeprowadzane wśród klientów linii lotniczych. Przewoźnik obsługuje 72 destynacje w 39 krajach na całym świecie.
W roku 2007 SWISS złożył zamówienie na dziewięć samolotów Airbus 330-300, aby docelowo zastąpić nimi używane wcześniej A330-200. Wymiana floty pokierowana została wprowadzeniem maszyn bardziej przyjaznych środowisku oraz umożliwiających podział na 3 klasy komfortu. Od wiosny 2010 roku SWISS puścił w ruch pięć A330-300 na trasach Genewa - Nowy Jork, oraz Zurych - Nowy Jork, Delhi, Mumbai i Dubaj - Muscat. Następnie maszyny te wprowadzono na trasach Zurych - Nairobi i Dar es Salam, a także Yaoundé - Douala. Pozostałe A330-300 dołączyć mają do szeregu przed 2011.
W następstwie przejęcia przez grupę Lufthansa zmianie uległa również flota regionalna Crossair'y Embraer ERJ i Saaby zmieniono na Avro RJ (znane również jako BA 146), obsługiwane przez podległą filię, Swiss European Air Lines. Pozostała część floty, poza regionalnymi odrzutowcami, została również usprawniona i w pełni składa się z Airbusów.
Przewoźnik utworzył filię w postaci linii regionalnych pod nazwą Swiss European Air Lines, które operują na flocie bez airbusów. Dwa inne niezależnie działające oddziały to Swiss Aviation Training i Swiss WorldCargo. Inne firmy wchodzące w skład grupy Swiss International Air Lines to: Edelweiss Air, Swiss AviationSoftware, Swiss PrivateAviation oraz Swiss VirtualAirline.
W ramach dochodzenia prowadzonego przez Komisję Europejską w 2010 roku, SWISS i Lufthansa zostały pozwane za tzw. price-fixing (ustalanie ceny) jednak ostatecznie nie zostały ukarane grzywną.
SWISS powstał w 2002 roku po bankructwie poprzedniego, pierwszego przewoźnika - Swissair, przejmując część majątku po nim. Pierwszy rok działalności naznaczony był stratami. Z pomocą przyszedł szwajcarski rząd zasilając konto przewoźnika o ówczesną równowartość 1,5 miliadra USD, która wykorzystana została w przeciągu dwóch lat. Pomimo kłopotów finansowych, linie rozwijały się współzawodnicząc z British Airways na trasach dalekiego zasięgu. W roku 2004 SWISS odmówił udziału w aliansie Oneworld, za przyczynę podając zbyt jednostronny charakter współpracy z British Airways oraz wolę zachowania własnego programu frequent-flyer. Z czasem linie odzyskiwały stabilność, by docelowo obsługiwać mniejszą flotą, tę samą ilość pasażerów co w roku 2002.
W marcu 2005 grupa Lufthansa potwierdziła swój plan przejęcia linii SWISS, rozpoczynając od mniejszościowego udziału (11%) nabytego przez firmę specjalnie w tym celu utworzoną - Air Trust. Przejęcie zostało sfinalizowane w lipcu 2007, kiedy to rozkład szwajcarskich linii został praktycznie zrównany z rozkładem Lufthansy z roku 2005. SWISS jest członkiem Star Alliance od 2006 roku, od wtedy też oferuje program frequent-flyer Lufthansy - Miles & More.
Marka SWISS nadal cieszy się duży uznaniem podróżujących, na co wskazują ankiety przeprowadzane wśród klientów linii lotniczych. Przewoźnik obsługuje 72 destynacje w 39 krajach na całym świecie.
W roku 2007 SWISS złożył zamówienie na dziewięć samolotów Airbus 330-300, aby docelowo zastąpić nimi używane wcześniej A330-200. Wymiana floty pokierowana została wprowadzeniem maszyn bardziej przyjaznych środowisku oraz umożliwiających podział na 3 klasy komfortu. Od wiosny 2010 roku SWISS puścił w ruch pięć A330-300 na trasach Genewa - Nowy Jork, oraz Zurych - Nowy Jork, Delhi, Mumbai i Dubaj - Muscat. Następnie maszyny te wprowadzono na trasach Zurych - Nairobi i Dar es Salam, a także Yaoundé - Douala. Pozostałe A330-300 dołączyć mają do szeregu przed 2011.
W następstwie przejęcia przez grupę Lufthansa zmianie uległa również flota regionalna Crossair'y Embraer ERJ i Saaby zmieniono na Avro RJ (znane również jako BA 146), obsługiwane przez podległą filię, Swiss European Air Lines. Pozostała część floty, poza regionalnymi odrzutowcami, została również usprawniona i w pełni składa się z Airbusów.
Przewoźnik utworzył filię w postaci linii regionalnych pod nazwą Swiss European Air Lines, które operują na flocie bez airbusów. Dwa inne niezależnie działające oddziały to Swiss Aviation Training i Swiss WorldCargo. Inne firmy wchodzące w skład grupy Swiss International Air Lines to: Edelweiss Air, Swiss AviationSoftware, Swiss PrivateAviation oraz Swiss VirtualAirline.
W ramach dochodzenia prowadzonego przez Komisję Europejską w 2010 roku, SWISS i Lufthansa zostały pozwane za tzw. price-fixing (ustalanie ceny) jednak ostatecznie nie zostały ukarane grzywną.