SWISS - bilety lotnicze

SWISS - promocje
TENERIFFA
z: KRAKÓW
377 zł
już od
zobacz
LAMEZIA TERME
z: WARSZAWA
572 zł
już od
zobacz
PORTO
z: WARSZAWA
389 zł
już od
zobacz
FARO
z: KRAKÓW
303 zł
już od
zobacz
PALERMO
z: KRAKÓW
416 zł
już od
zobacz
PALMA DE MALLORCA
z: WROCŁAW
361 zł
już od
zobacz
PALERMO
z: WARSZAWA
419 zł
już od
zobacz
SEVILLA
z: WARSZAWA
566 zł
już od
zobacz
LANZAROTE
z: WARSZAWA
613 zł
już od
zobacz
ZURYCH
z: WARSZAWA
191 zł
już od
zobacz
FUERTEVENTURA
z: WARSZAWA
656 zł
już od
zobacz
GRAN CANARIA
z: KRAKÓW
516 zł
już od
zobacz
CAGLIARI
z: WARSZAWA
571 zł
już od
zobacz
PORTO
z: WROCŁAW
508 zł
już od
zobacz
BRINDISI
z: WROCŁAW
478 zł
już od
zobacz
BRINDISI
z: WARSZAWA
511 zł
już od
zobacz
KATANIA
z: WARSZAWA
548 zł
już od
zobacz
TENERIFFA
z: WROCŁAW
424 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 2002
Centrum lotnicze Zurich Airport
Siedziba Bazylea, Szwajcaria
Program frequent-flyer Miles & More
Alianse Star Alliance
Flota Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A321-100, Airbus A321-200, Airbus A330-200, Airbus A330-300E, Airbus A340-300X, Airbus A340-300E, Bombardier CS100, Avro RJ100, Boeing 737-800, Fokker 100
Firmowy slogan Swiss made. (Wyrób szwajcarski)
Typ linii linie regularne
SWISS
Linie lotnicze SWISS
Swiss International Air Lines (w skrócie SWISS) to główny przewoźnik Szwajcarii oferujący regularne usługi zarówno do Europy, jak i Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Afryki oraz Azji. Główny węzeł lotniczy linii znajduje się na szwajcarskim lotnisku Zurych.

SWISS powstał w 2002 roku po bankructwie poprzedniego, pierwszego przewoźnika - Swissair, przejmując część majątku po nim. Pierwszy rok działalności naznaczony był stratami. Z pomocą przyszedł szwajcarski rząd zasilając konto przewoźnika o ówczesną równowartość 1,5 miliadra USD, która wykorzystana została w przeciągu dwóch lat. Pomimo kłopotów finansowych, linie rozwijały się współzawodnicząc z British Airways na trasach dalekiego zasięgu. W roku 2004 SWISS odmówił udziału w aliansie Oneworld, za przyczynę podając zbyt jednostronny charakter współpracy z British Airways oraz wolę zachowania własnego programu frequent-flyer. Z czasem linie odzyskiwały stabilność, by docelowo obsługiwać mniejszą flotą, tę samą ilość pasażerów co w roku 2002.

W marcu 2005 grupa Lufthansa potwierdziła swój plan przejęcia linii SWISS, rozpoczynając od mniejszościowego udziału (11%) nabytego przez firmę specjalnie w tym celu utworzoną - Air Trust. Przejęcie zostało sfinalizowane w lipcu 2007, kiedy to rozkład szwajcarskich linii został praktycznie zrównany z rozkładem Lufthansy z roku 2005. SWISS jest członkiem Star Alliance od 2006 roku, od wtedy też oferuje program frequent-flyer Lufthansy - Miles & More.

Marka SWISS nadal cieszy się duży uznaniem podróżujących, na co wskazują ankiety przeprowadzane wśród klientów linii lotniczych. Przewoźnik obsługuje 72 destynacje w 39 krajach na całym świecie.

W roku 2007 SWISS złożył zamówienie na dziewięć samolotów Airbus 330-300, aby docelowo zastąpić nimi używane wcześniej A330-200. Wymiana floty pokierowana została wprowadzeniem maszyn bardziej przyjaznych środowisku oraz umożliwiających podział na 3 klasy komfortu. Od wiosny 2010 roku SWISS puścił w ruch pięć A330-300 na trasach Genewa - Nowy Jork, oraz Zurych - Nowy Jork, Delhi, Mumbai i Dubaj - Muscat. Następnie maszyny te wprowadzono na trasach Zurych - Nairobi i Dar es Salam, a także Yaoundé - Douala. Pozostałe A330-300 dołączyć mają do szeregu przed 2011.

W następstwie przejęcia przez grupę Lufthansa zmianie uległa również flota regionalna Crossair'y Embraer ERJ i Saaby zmieniono na Avro RJ (znane również jako BA 146), obsługiwane przez podległą filię, Swiss European Air Lines. Pozostała część floty, poza regionalnymi odrzutowcami, została również usprawniona i w pełni składa się z Airbusów.
Przewoźnik utworzył filię w postaci linii regionalnych pod nazwą Swiss European Air Lines, które operują na flocie bez airbusów. Dwa inne niezależnie działające oddziały to Swiss Aviation Training i Swiss WorldCargo. Inne firmy wchodzące w skład grupy Swiss International Air Lines to: Edelweiss Air, Swiss AviationSoftware, Swiss PrivateAviation oraz Swiss VirtualAirline.

W ramach dochodzenia prowadzonego przez Komisję Europejską w 2010 roku, SWISS i Lufthansa zostały pozwane za tzw. price-fixing (ustalanie ceny) jednak ostatecznie nie zostały ukarane grzywną.