Air Europa - bilety lotnicze
Air Europa - promocje
TENERIFFA
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
769 zł
już od
już od
BILBAO
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
747 zł
już od
już od
GRAN CANARIA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
814 zł
już od
już od
TENERIFFA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
792 zł
już od
już od
IBIZA
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
690 zł
już od
już od
MADRYT
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
552 zł
już od
już od
MALAGA
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
719 zł
już od
już od
GRAN CANARIA
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
819 zł
już od
już od
PALMA DE MALLORCA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
737 zł
już od
już od
WALENCJA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
762 zł
już od
już od
MALAGA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
748 zł
już od
już od
TENERIFFA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
804 zł
już od
już od
MADRYT
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
554 zł
już od
już od
WALENCJA
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
763 zł
już od
już od
LANZAROTE
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
742 zł
już od
już od
ALICANTE
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
869 zł
już od
już od
BILBAO
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
866 zł
już od
już od
PALMA DE MALLORCA
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
860 zł
już od
już od
Rok utworzenia | 1986 |
Centrum lotnicze | Barcelona - El Prat, Teneryfa |
Siedziba | Madryd - Barajas |
Program frequent-flyer | Flying Blue |
Alianse | SkyTeam |
Flota | Airbus A330, Boeing 737, Boeing 767, Embraer ERJ-190 |
Typ linii | linie regularne |
Air Europa
Hiszpańskie linie lotnicze AirEuropa wchodzą w skład wiodącej w Hiszpanii grupy turystycznej Globalia Corporation oferującej wszelkie usługi turystyczne i pośredniczącej w obrocie nieruchomościami. Same linie AirEuropa powstały w 1986 roku. Już w 1993 roku stały się pierwszym w Hiszpanii prywatnym przewoźnikiem obługującym rejsy krajowe co przyczyniło się do kresu monopolu Iberii w tej gałęzi przemysłu lotniczego. Otwarcie szlaków do Londynu i Nowego Jorku w 1995 roku wprowadziło linie AirEuropa na międzynorodowy rynek lotniczy. O prężnym rozwoju firmy świadczy fakt, że już w 1996 roku obsługiwała ona 750 lotów tygodniowo i otwierała kolejne kierunki. Ponadto, tego samego roku powstał regionalny przewoźnik należący do AirEuropa - Air Europa Express operujący maszynami typu ATP-64 na trasach krótkiego zasięgu.
Rok 1999 odznaczył się nabyciem pierwszych Boeingów 737. Rok później, flotę AirEuropa zasiliły Boeingi 767-300 przeznaczone do tras transatlantyckich. AirEuropa może poszczycić się mianem pierwszego hiszpańskiego przewoźnika, który uruchomił bezpośrednie rejsy do Chin w 2005 roku. Obecnie siatka połączeń przewoźnika obejmuje takie kierunki europejskie jak Paryż, Mediolan, Rzym, Praga, Budapeszt oraz Londyn i Wenecja. Ponadto, AirEuropa operuje na trasach afrykańskich, do takich portów lotniczych jak Dakar, Marakesz i Tunis, a jedyną destynacją na Bliskim Wschodzie jest Tel Awiw.
Oferta tego przewoźnika jest jednak szersza dzięki umowom code-share zawieranym przez AirEuropa z innymi liniami lotniczymi, na przykład członkami aliansu SkyTeam, do którego należą Air France, KLM, Continental, Alitalia, Delta Airlines, CSA Czech Airlines, Northwest Airlines, Kenya Airways, Copa Airlines, Aeromexico, Aeroflot, China Southern Airlines oraz Korean Air. Za sprawą tej współpracy AirEuropa może zaoferować podróż do najodleglejszych zakątków świata a podróżni mogą skorzystać profitów jakie przynosi program lojalnościowy Flying Blue, do którego należy również ten hiszpański przewoźnik.
Dodatkowym atutem AirEuropa jest możliwość nabycia biletu lotniczego i kolejowego na terenie Hiszpanii dzięki umowie z RENFE (Krajowa Sieć Kolei Hiszpańskich), co pozwoli dotrzeć do mniejszych miast w Hiszpanii szybko i wygodnie na pokładzie AVE - sieci pociągów zaliczanych do tzw. szybkiej kolei.
Flota AirEuropa składa się z 33 samolotów typu Boeing Next Generation Boeing 737 /800, 3 maszyn typu Airbus A 330/200 oraz 4 Boeingów 767 /300.
Rok 1999 odznaczył się nabyciem pierwszych Boeingów 737. Rok później, flotę AirEuropa zasiliły Boeingi 767-300 przeznaczone do tras transatlantyckich. AirEuropa może poszczycić się mianem pierwszego hiszpańskiego przewoźnika, który uruchomił bezpośrednie rejsy do Chin w 2005 roku. Obecnie siatka połączeń przewoźnika obejmuje takie kierunki europejskie jak Paryż, Mediolan, Rzym, Praga, Budapeszt oraz Londyn i Wenecja. Ponadto, AirEuropa operuje na trasach afrykańskich, do takich portów lotniczych jak Dakar, Marakesz i Tunis, a jedyną destynacją na Bliskim Wschodzie jest Tel Awiw.
Oferta tego przewoźnika jest jednak szersza dzięki umowom code-share zawieranym przez AirEuropa z innymi liniami lotniczymi, na przykład członkami aliansu SkyTeam, do którego należą Air France, KLM, Continental, Alitalia, Delta Airlines, CSA Czech Airlines, Northwest Airlines, Kenya Airways, Copa Airlines, Aeromexico, Aeroflot, China Southern Airlines oraz Korean Air. Za sprawą tej współpracy AirEuropa może zaoferować podróż do najodleglejszych zakątków świata a podróżni mogą skorzystać profitów jakie przynosi program lojalnościowy Flying Blue, do którego należy również ten hiszpański przewoźnik.
Dodatkowym atutem AirEuropa jest możliwość nabycia biletu lotniczego i kolejowego na terenie Hiszpanii dzięki umowie z RENFE (Krajowa Sieć Kolei Hiszpańskich), co pozwoli dotrzeć do mniejszych miast w Hiszpanii szybko i wygodnie na pokładzie AVE - sieci pociągów zaliczanych do tzw. szybkiej kolei.
Flota AirEuropa składa się z 33 samolotów typu Boeing Next Generation Boeing 737 /800, 3 maszyn typu Airbus A 330/200 oraz 4 Boeingów 767 /300.