Finnair - bilety lotnicze

Finnair - promocje
HELSINKI
z: KRAKÓW
527 zł
już od
zobacz
ROVANIEMI
z: WARSZAWA
772 zł
już od
zobacz
ROVANIEMI
z: GDAŃSK
766 zł
już od
zobacz
HELSINKI
z: WARSZAWA
638 zł
już od
zobacz
ROVANIEMI
z: KRAKÓW
566 zł
już od
zobacz
HELSINKI
z: WROCŁAW
535 zł
już od
zobacz
HELSINKI
z: GDAŃSK
564 zł
już od
zobacz
BERGEN
z: GDAŃSK
759 zł
już od
zobacz
OULU
z: WARSZAWA
701 zł
już od
zobacz
BERGEN
z: KRAKÓW
749 zł
już od
zobacz
KUOPIO
z: KRAKÓW
732 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: WARSZAWA
918 zł
już od
zobacz
ROVANIEMI
z: WROCŁAW
797 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: KRAKÓW
854 zł
już od
zobacz
TALLINN
z: WARSZAWA
629 zł
już od
zobacz
KUOPIO
z: WARSZAWA
721 zł
już od
zobacz
GOETEBORG
z: KRAKÓW
650 zł
już od
zobacz
NOWY JORK
z: KRAKÓW
942 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1923
Centrum lotnicze Helsinki Airport
Siedziba Helsinki Airport
Program frequent-flyer Finnair Plus
Alianse Oneworld
Flota Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A321-200, Airbus A330-300, Airbus A340-300, Airbus A350-900, Boeing 757-200, Embraer E-170, Embraer E-190, McDonnell Douglas MD-11F
Typ linii linie regularne
Finnair
Linie lotnicze Finnair
Finnair to narodowy fiński przewoźnik lotniczy, którego 55,8 % należy do rządu fińskiego a 20% znajduje sie w rękach zagranicznych udziałowców. Jest to jedna z najstarszych linii lotniczych na świecie, powstała 1 listopada 1923 roku jako Aero O/Y a obecna nazwa obowiązuje od 1968 roku.
Pierwszy lot odbył się 17 marca 1924 roku na 162 kilometrowej rasie z Helsinek do Tallina. W pierwszym roku działalności linia przewiozła 269 pasażerów.
W 1927 roku linia stała sie członkiem międzynarodowej organizacji lotniczej IATA. Pierwsze połączenie do Warszawy otwarto w 1973 roku.
2 lutego 1988 roku podpisana została umowa na mocy której loty liniami Finnair można było rezerwować za pomocą systemu rezerwacyjnego Amadeus.

Linia posiada bogatą sieć połączeń do Azji a ekspansja lotów w tym kierunku rozpoczęła sie w 1976 roku kiedy to uruchomiono pierwsze bezpośrednie połączenie z Helsinek do Bangkoku.
22 kwietnia 1983 roku Finnair uruchomił bezpośrednie loty z Helsinek do Tokio i była to wówczas jedyna europejska linia która miała w ofercie takie połączenie. Ze względu na brak możliwości korzystania z radzieckiej strefy powietrznej samoloty DC-10 wyposażone były w dodatkowe zbiorniki z paliwem a podróż trwała 13 godzin. Pierwszy lot do Tokio nad Syberią odbył sie dopiero 31 maja 1991 roku , dzięki czemu podróż została skrócona o 3 godziny.
2 czerwca 1988 roku uruchomiono połączenie z Helsinek do Pekinu i było to pierwsze bezpośrednie połączenie między Europą a Chinami. Finnair nie wycofał tego połączenia z oferty nawet po wydarzenia na placu Tienanmen w 1989 roku, mimo że wiele innych linii zdecydowało sie na taki krok.
Dziś pozycja Finnair na rynku połączeń z Azją nadal jest silna a sprzyja temu położenie geograficzne, dzięki któremu połączenia przez Helsinki zabierają najmniej czasu.

Linia oferuje loty międzykontynentalne z Helsinek do 12 miast świata, loty na terenie europy do 39 miast oraz na terenie Finlandii do 19 miast (jest to jedna z najgęstszych sieci połączeń krajowych na świecie w stosunku do liczny ludności ). W ramach One World Alliance jest to 650 kierunków.

W latach 1924-1929 flota liczyła 7 samolotów i były to maszyny Junkers F 13 a później także Junkers G 24
Obecnie flota Finnair liczy 65 samolotów i składa sie z: 6 Boeingów MD-11, 7 Boeingów 757, 5 Airbusów A340, 6 Airbusów A321, 12 Airbusów A320, 11 Airbusów A319, 10 samolotów typu Embraer 170 i 8 maszyn Embraer 190. Boeingi MD-11 maja być w użytku do końca marca 2010 roku a w 2014 roku w skład wloty ma być dołączony Airbus A350 XWB. Przeciętny wiek samolotu latającego na trasach europejskich to 4 lata.

Podróżując na pokładzie samolotu typu Boeing MD-11 w klasie ekonomicznej pasażerowie mogą skorzystać z telefonu satelitarnego umieszczonego na ścianie, minuta rozmowy kosztuje 7 dolarów a większość samolotów posiada na pokładzie fax.
Każde siedzenie na pokładzie Airbusa A340 posiada wejście umożliwiające podłączenie telefonu lub laptopa bez konieczności użycia adaptera a pasażerowie mogą wysyłać wiadomości tekstowe w cenie 2 dolarów, wysyłać krótkie e-maile oraz rozmawiać między sobą przez telefon pokładowy.

Finnair przykłada dużą wagę do wysokiego standardu usług świadczonych przez personel pokładowy, który posiada dobrą znajomość języków obcych, umiejętność udzielania pierwszej pomocy oraz wiedzę na temat posiłków i napojów, które można nabyć na pokładzie podczas lotu. W celu usprawnienia i poprawy jakości usług w czasie lotów międzykontynentalnych na pokładzie znajduje się intendent, który jest nadzorcą całego personelu znajdującego się na pokładzie, natomiast podczas lotów do Azji w skład personelu wchodzą osoby pochodzące z kraju, do którego odbywa się lot.
Obecne uniformy personelu Finnair zostały wprowadzone 31 marca 2002 roku i zostały zaprojektowane przez fińską projektantkę mody mieszkającą w Paryżu Annę-Kaise Huttunen. Uniformy składają się z kilku różnych części a personel może je dowolnie komponować w zależności od pory roku i własnych preferencji. Uniform jest integralną częścią wizerunku Finnair a francuski magazyn Bon Voyage umieścił go na 5 miejscu na liście 20 najbardziej stylowych uniformów spośród wszystkich linii lotniczych.

Finnair zatrudnia około 3500 pracowników z czego 2700 pracuje na pokładach samolotów a reszta zatrudniona jest na lotniskach i w biurach biletowych w różnych częściach świata. Finnair Group zatrudnia około 9500 pracowników.
W 2007 roku Finnair przewiózł 8 653 200 pasażerów oraz 98 684 ton cargo.